náhledy
Rozpůlený favorit, ve kterém zemřel řidič na Průmyslové ulici v Praze.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Rozpůlený favorit, ve kterém zemřel řidič na Průmyslové ulici v Praze.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Rover 100 při crashtestu
Autor: EuroNCAP
Rover 100 při crashtestu
Autor: EuroNCAP
Crashtest čelní náraz Škoda Karoq
Autor: EURO NCAP
V tuhém rámu chycená karoserie podstoupí extrémní zpomalení. Celé zařízení je osazeno množstvím čidel a rychloběžnými kamerami.
Autor: Škoda
Crashtest měl ukázal obrovský rozdíl v ochraně posádky starých a nových aut.
Autor: Global NCAP
Nissan Versa a Nissan Tsuru v netradičním crashtestu
Autor: Global NCAP
2015 Nissan Tsuru vs. 2016 Nissan Versa
Autor: IIHS
Rozložení sil působících při čelním nárazu do skeletu karoserie
Autor: Škoda Auto
Skelet karoserie je sestavený z různých materiálů. Jednotlivé části maji přesně programovanou pevnost a deformují se při nehodě tak, aby mařily energii.
Autor: Daimler
Skelet karoserie je sestavený z různých materiálů. Jednotlivé části maji přesně programovanou pevnost a deformují se při nehodě tak, aby mařily energii.
Autor: Daimler
Pevnost a úroveň ochrany vozů se ověřuje crashtesty.
Autor: Daimler
Rám karoserie je extrémně tuhý. Je na něm použito několik druhů oceli a dalších materiálů přesně dané pevnosti. Záchranářům se občas vůbec nepodaří přestřihnout některý z nosných prvků.
Autor: Daimler
Crash test Fiatu Panda simulující náraz do stromu
Autor: ADAC
Crashtest: Chevrolet Malibu z roku 2009 a proti němu Chevrolet Bel Air z roku 1959.
Autor: IIHS
Crashtest: Chevrolet Malibu z roku 2009 a proti němu Chevrolet Bel Air z roku 1959.
Autor: IIHS
Mercedes S (W111) v crash testu, který se uskutečnil 10. září 1959.
Autor: Daimler
Crashtest dokazuje, že po nárazu zůstává prostor pro cestující v Mercedesu SL nedotčen. Vypadlé přední okno a zvrácená hlava figuríny (vůz ještě neměl opěrky) vypadá z dnešního pohledu děsivě.
Autor: Mercedes