náhledy
Reportér přejíždí záplatu (indukční smyčku) ve vozovce. Díky tomu řadič ví, že v tomto směru potřebuje někdo odbočit, a pak mu pustí zelenou.
Autor: iDNES.cz
Záplaty ve vozovce jsou velmi důležité. Pokud ji nepřejedete, může se stát, že na křižovatce budete stát na červenou neúměrně dlouho.
Autor: iDNES.cz
Krabička nahoře dává najevo, že ví o přijíždějícím autobusu, a v daném směru, v němž svítí čárka, prodlouží zelenou.
Autor: iDNES.cz
Tramvaje mají na více než 200 křižovatkách preferenci. Pokud absolutní, nikdy nemusí čekat, když podmíněnou, tak se může stát, že chvíli musí stát.
Autor: iDNES.cz
Snímač, kterému se říká kalhotky, po projetí tramvaje vyšle do řadiče křižovatky signál, že se blíží, a proto je potřeba urychleně umožnit volný průjezd.
Autor: iDNES.cz
Kamery vidí obvykle do vzdálenosti 50 metrů. Díky tomu dokážou intuitivně regulovat provoz na základě toho, kde jedou auta a kde ne.
Autor: iDNES.cz
Kamery sledují provoz na křižovatce. Postupně nahrazují indukční smyčky.
Autor: iDNES.cz
V noci funguje řada semaforů v režimu blikající oranžové.
Autor: iDNES.cz
Na hlavní už dlouho čekají auta. Zelená ale svítí na vedlejší (z našeho pohledu vzadu). Semafory totiž již přes půl minuty čekají na autobus, který přijíždí zezadu. Funguje tu totiž preference.
Autor: iDNES.cz
Tajemství semaforů: těmito triky získáte zelenou dřív
Mačkáte ho víckrát? Takto fungují semafory pro chodce
Zelenou na semaforech si můžete i vynutit. Stačí znát tajemství světelných křižovatek.
Autor: iDNES.cz