Šejci jedou na piknik: RR Drophead Coupé

  12:00aktualizováno  12:00
Arabští šejci, newyorští rapeři, králové... Co mají společného? Jezdí v rollsech. Na pikniku v naftových polích se po letošku s ničím menším než je nový Phantom Drophead Coupé radši ani neukazujte.

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé | foto: Rolls-Royce

Před dvěma roky oslavil koncept 100EX století značky, která je zosobněním luxusu a elegance. Druhý model, který vznikl od chvíle, kdy v Goodwoodu vládne BMW, nese jméno Phantom Drophead Coupé. Když přečtete příjmení ,rozklepou se vám kolena - Rolls-Royce. V americké automobilové metropoli - Detroitu - se představil ve své sériové podobě.

Čtyřkřeslová výletní jachta na čtyřech kolech není pouhým Phantomem beze střechy. Impozantní kabriolet s odznakem RR musí být elegantní, majestátní a samozřejmě přesahovat svou délkou pět a půl metru.

Zachovává klasické proporce, není ale zpátečníkem. Nekonečná dlouhá kapota, krátký předni a louhatánský zadní převis... vše je na správném místě. 

Jediný sloupek, který kabrioletu zbyl, je ten rámující čelní okno, je vyveden z broušeného kovu a ručně leštěný. Stejný barevný finiš má i kapota. Na přání zákazníka je tedy možné mít drophead coupé dvoubarevné.

Hliník, uhlíková vlákna a ostatní hi-tech moderní materiály jsou pro interiér krále příliš banální, vnitřku vládne ušlechtilé dřevo, kůže, chrom a leštěná ocel. Karoserie je vyrobena z hliníku.

Odkaz na uzavřený model Phantom je evidentní. Drophead Coupé má ale 1300 dílů originálních, nově vytvořených. Povrchové díly jsou jiné bez výjimky. Jiné pojetí dostala příď i záď, tak aby i beze střechy bylo auto vyvážené.

Dveře se stejně jako u studie otvírají proti směru jízdy, do auta se pak lépe nastupuje i na zadní klubovky.

Chromovou mříží masky chladiče se napájí šestiatřičtvrtělitrový dvanáctiválec. Přední světla jsou částečně složená z LEDek.

Víko zavazadlového prostoru se vyklápí dolů, jeho lordstvo se tak na něj může při výletu na piknik usadit, unese 150 kilo. Do kufru, vykládaného teakovým dřevem, se podle exaktního měření konstruktérů Rolls-Royceu vejdou přesně tři sady golfových holí, řidič tedy hrát nebude. V decimetrech je to 315 litrů věcí, vejdou se dovnitř i když má drophead coupé staženou střechu.

Majitelé aut z Goodwoodu prý mají rádi klapot kapek deště padajících na plátno střechy. Romanticky nepraktickou střechu vyrobenou z plátna si tak konstruktéři nemohli dovolit nahradit stále rozšířenější kovovou.

Podle prohlášení výrobce je střecha největší plátěnou střechou mezi moderními kabriolety. Je vyrobená z pěti vrstev, ta vnitřní je kašmírová.

Aristokraticky pomalou a nenucenou plavbu po černém koberci asfaltu obstarává 453 koní. Maximální kroutící moment je 720 newtonmetrů, připravených od tří a půl tisíce otáček. 75% maximálního momentu je k mání už od tisíce otáček, to aby vás bodyguard mohl doprovázet krokem po svých, až se budete šinout promenádou. Kroutící newtonmetry se také hodí až budete chtít ujet - z nuly na stovku 2,6 tunový koráb vystřelí za necelých šest sekund (5,9). Převodovka je automatická, šestistupňová.

Maximální rychlost je 240 kilometrů hodině. Koho zajímá spotřeba, nemá na něj, je třeba upozornit, že naftu do nádrže jeho majitelé rozhodně nelijí.

Za disky s jedenadvacetipalcovým průměrem se schovávají kotouče brzd průměru 374 (vpředu) a 370 milimetrů vzadu.

Rozměry jsou o něco menší než u phantomu. Do délky zabírá 5609 milimetrů (phantom je dlouhý 5834 mm). Drophead coupé je metr devadesátdevět široký a 158 centimetrů vysoký, rozvor je 3320 mm.

Barvy, které figurují v ceníku, většinou nezmiňujeme, drophead coupé je ale možné pořídit i ve svítivě žlutém provedení (Tip pro pražské taxikáře?).

Co jinde než u rolls-royce nepořídíte, je soška Spirit of Extasy na kapotě, vyvedená podle přání zákazníka ve stříbrném nebo zlatém provedení.

Výroba začne letos v létě. Každé auto ručně skládají montéři 350 hodin.

Na cenu není slušné se ptát!

PS:
Phantom: 328 000 euro
Phantom Extended
Wheelbase (prodloužený): 385 500 euro
Phantom Drophead Coupé: 370 000 euro

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz