náhledy
Elektrokoloběžka s duší kyberpunkové motorky, tak by se dal označit Segway SuperScooter GT2. Je to primárně vozítko na závodní okruhy a oproti jiným modelům na trhu nabídne několik opravdu unikátních vlastností. Přinášíme dojmy z projížďky na prvním kusu v Česku.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Segway SuperScooter GT2 je faktickým top modelem této značky, která doposud vyráběla hlavně dostupnější městské modely. GT2 je ovšem úplně jiným šálkem kávy.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Koloběžka je po designové stránce opravdu svérázná. Materiálové a konstrukční zpracování je však opravdu precizní a je vidět, že je navržená jako celek a nikoliv slepenec z univerzálních dílů.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Masivní konstrukce si však vyžádala svou daň na hmotnosti a rozměrech stroje. SuperScooter GT2 měří na délku skoro 150 centimetrů a váží 53 kilogramů. Jinak řečeno, je to obr i na svou kategorii prémiových modelů.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Povezete se na dvojici 11palcových kol, ve kterých se ukrývá i dvojice motorů. Dohromady dovedou vyvinout výkon ve špičce až 6 000 W a uhánět rychlostí 70 km/h.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Řídítka mají rozpětí 66 centimetrů a jsou umístěna 130 centimetrů od země. Akcelerace je celkem neobvykle řešená stejně jako na motorce, tedy v otočné rukojeti na pravé straně. Zároveň se však pocitově moc neliší od ovládání přes „páčku na palec“.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Dominantou celého systému řízení je především průhledný OLED displej. Na něm vidíte všechny možné informace, od jízdního režimu, přes aktuální rychlost a stupeň výkonu až po stav nabití baterie.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Průhledný prvek je opravdu něco neobvyklého a nabídne výbornou čitelnost i za jasného slunečného dne. Pod displejem můžete dále vidět dvojici světel, menší je obrysové a svítí neustále, daleko jasnější je hlavní, které je třeba manuálně zapnout v případě potřeby.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Na pravé straně řídítek vedle rukojeti s akcelerací najdete přepínač pro jeden ze čtyř rychlostních režímů a tlačítko pro zapnutí a vypnutí koloběžky.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Vlevo najdete přepínání pro světla, režim jízdy s jedním či dvěma motory a také směrové ukazatele. Brzdy koloběžky jsou hydraulické, chybí však rekuperace energie.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Obě kola mají hydraulicky nastavitelné tlumiče pro jemný či naopak hrubý odskok. Jízda na koloběžce je každopádně pohodlná a tlumiče zdatně pohlcují nerovnosti.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Nechybí ani podpora pro dvě nabíječky současně, které umí nabít koloběžku za pouhých 8 hodin. Kapacita baterie je 1512 Wh a měla by teoreticky umožnit dojezd až 90 kilometrů.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
I takováto koloběžka má skládací mechanismus, byť jeho využitelnost je diskutabilní. Tyč řízení jde sklopit přes páku s pojistkou.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Se sklopenými řídítky můžete koloběžku teoreticky lépe naložit do auta nebo zaparkovat ve stísněném prostoru, ovšem na přenášení v ruce rovnou zapomeňte.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Takto bytelný stroj však uveze i jedince do váhy 150 kilogramů. Ačkoliv je nášlapná plocha dost široká pro dva lidi a nosnost také dostačující, v žádném případě se však nepokoušejte jezdit na koloběžce ve dvou.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Koloběžka má také šikovně vymyšlený systém průduchů pro chlazení ovladačů i baterie za jízdy.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Segway nabízí SuperScooter GT2 za 77 990 korun, což je sice vysoká cena, ovšem najde se i celá řada výrazně dražších modelů. Těm se GT2 možná nevyrovná po stránce výkonu (jde většinou o 8 či 10kW kousky), ovšem precizní konstrukce a ovládací prvky to dovedou kompenzovat.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz
Koloběžka je každopádně určena pro provoz na závodních okruzích a soukromých pozemcích, výrobce totiž neblokuje maximální rychlost ani výkon.
Autor: Ondřej Martinů, Mobil.iDNES.cz