Šéfdesignér Škody Ingenlath končí

  8:54aktualizováno  8:54
V mladoboleslavské Škodě Auto končí šéfdesignér Thomas Ingenlath, autor nové Škody Octavie a tří aut, které na silnice teprve vyjedou - roomsteru, yetiho a nové fabie.

Němec Ingenlath odchází zpátky domů a bude pracovat jako designér ve Volkswagenu, mateřském koncernu Škody Auto.

Potvrdily dva na sobě nezávislé a dobře informované zdroje z automobilky.

"Nemůžu říct nic konkrétního. Jen to, že plánujeme v oblasti vedení designu Škoda Auto změnu," řekl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Ingenlath včera nebral mobilní telefon.

Ingenlatha ve funkci nahradí designér z mateřského Volkswagenu Jens Manske, který se podílel na návrhu například nového passatu a dříve působil v designérském ateliéru Mercedesu v Japonsku.

Ingenlath nastoupil do Škody Auto v roce 2000. Na starosti měl vývoj hlavně nové octavie.

"Nechtěli jsme octavii navenek přiblížit jiným autům," řekl před časem MF DNES Ingenlath.

Pod jeho vedením vznikl také vůz roomster, který se začne vyrábět v Kvasinách. Nový model představí automobilka oficiálně na jaře.

ROZHOVOR S THOMASEM INGENLATHEM:
KDO DRŽÍ STYL, NEMUSÍ PROVOKOVAT

Designér nové octavie Thomas Ingenlath se svým dílem. (2. března 2004)

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Najdete na iDNES.cz