Šéf VW kritizuje zvyšující se náklady ve Škodě a Seat

  11:21aktualizováno  11:21
BERLÍN - Nespokojenost nad rostoucími náklady v dceřiných automobilkách Škoda a Seat vyjádřil šéf německého koncernu VW Ferdinand Piëch v rozhovoru pro nejnovější vydání časopisu Der Spiegel. Vývoj v obou zahraničních firmách přirovnal dokonce ke "zpupnosti". "Škoda byla dlouhou dobu jedna z nejrychleji rostoucích autoznaček v Evropě. To je velkolepé, ale vede to také ke zpupnosti," uvedl Piëch.

"Když se prodá o 30 procent vozidel více, pak musí být výsledek podstatně lepší než v roce předchozím. Škoda by se ale mohla dostat do pokušení příležitostně se vzdát vydělávání peněz, což je v mých očích zbytečná zpupnost," řekl doslova.
    Mluvčí Škody Auto Milan Smutný řekl, že společnost se nebude zatím k Piëchovým slovům vyjadřovat. 

Škoda loni meziročně zvýšila produkci o 21,5 procenta. Podle informací z března firma pro letošek plánovala zvýšení výroby řádově o tři až pět procent. V 1. pololetí pak automobilka zvýšila celosvětový prodej vozů o 17,3 procenta.

Piëch dále uvedl, že ve Španělsku (Seat) a v Česku si zřejmě myslí, že musí co nejrychleji dospět ke mzdové úrovni v Německu. "Zapomíná se přitom, že jsme do těchto zemí šli, protože tam byly mzdy podstatně nižší," upozornil Piëch.

Nový dohodnutý tarifní model 5000 krát 5000, při němž pracovníci pracují za pevnou mzdu 5000 marek měsíčně, sníží náklady ve VW. "V Německu tak na tom můžeme být lépe než ve Španělsku," soudí šéf VW. Proto si také dovede představit, že by se model Polo vyráběný nyní v Pamploně v budoucnu opět produkoval v Německu.

Ferdinand Piëch (64) poskytl rozhovor vzápětí poté, co byl v pátek zvolen jeho nástupcem bývalý šéf automobilky BMW Bernd Pischetsrieder, který Piëcha v čele VW vystřídá v dubnu 2002.

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Najdete na iDNES.cz