Šéf VW kritizuje zvyšující se náklady ve Škodě a Seat

  11:21aktualizováno  11:21
BERLÍN - Nespokojenost nad rostoucími náklady v dceřiných automobilkách Škoda a Seat vyjádřil šéf německého koncernu VW Ferdinand Piëch v rozhovoru pro nejnovější vydání časopisu Der Spiegel. Vývoj v obou zahraničních firmách přirovnal dokonce ke "zpupnosti". "Škoda byla dlouhou dobu jedna z nejrychleji rostoucích autoznaček v Evropě. To je velkolepé, ale vede to také ke zpupnosti," uvedl Piëch.

"Když se prodá o 30 procent vozidel více, pak musí být výsledek podstatně lepší než v roce předchozím. Škoda by se ale mohla dostat do pokušení příležitostně se vzdát vydělávání peněz, což je v mých očích zbytečná zpupnost," řekl doslova.
    Mluvčí Škody Auto Milan Smutný řekl, že společnost se nebude zatím k Piëchovým slovům vyjadřovat. 

Škoda loni meziročně zvýšila produkci o 21,5 procenta. Podle informací z března firma pro letošek plánovala zvýšení výroby řádově o tři až pět procent. V 1. pololetí pak automobilka zvýšila celosvětový prodej vozů o 17,3 procenta.

Piëch dále uvedl, že ve Španělsku (Seat) a v Česku si zřejmě myslí, že musí co nejrychleji dospět ke mzdové úrovni v Německu. "Zapomíná se přitom, že jsme do těchto zemí šli, protože tam byly mzdy podstatně nižší," upozornil Piëch.

Nový dohodnutý tarifní model 5000 krát 5000, při němž pracovníci pracují za pevnou mzdu 5000 marek měsíčně, sníží náklady ve VW. "V Německu tak na tom můžeme být lépe než ve Španělsku," soudí šéf VW. Proto si také dovede představit, že by se model Polo vyráběný nyní v Pamploně v budoucnu opět produkoval v Německu.

Ferdinand Piëch (64) poskytl rozhovor vzápětí poté, co byl v pátek zvolen jeho nástupcem bývalý šéf automobilky BMW Bernd Pischetsrieder, který Piëcha v čele VW vystřídá v dubnu 2002.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Najdete na iDNES.cz