Šéf VW během týdne otočil, spolupráci s Fiatem nevylučuje

  12:55aktualizováno  12:55
Generální ředitel německé automobilové skupiny Volkswagen Matthias Müller otočil. Minulý týden narážku šéfa italsko-americké skupiny Fiat Chrysler Sergia Marchionneho na možnost spolupráce rezolutně odmítl. Teď je ovšem smířlivější a možná jednání nevyloučil.

Chrysler (americká část FCA) a Volkswagen už za sebou jeden projekt mají. VW Routan byl přeznačeným Chryslerem Grand Voyager pro Ameriku. Projekt to byl velmi neúspěšný, výroba běžela tři měsíce a vyrobilo se něco přes pět a půl tisíce aut. | foto: Volkswagen

Volkswagen bude mít po rozšíření francouzské PSA Group o evropskou divizi americké GM v Evropě ostřejší konkurenci v době, kdy má jeho vlajková značka stále problémy kvůli předloňskému emisnímu skandálu Dieselgate.

Šéf automobilového koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne.

Sergio Marchionne

Marchionne minulý týden na autosalonu v Ženevě řekl, že dohoda o převzetí německého Opelu, kterou PSA oznámila před týdnem, by nakonec mohla Volkswagen přesvědčit, aby se zajímal o spojení s jeho společností. Šéf Volkswagenu to ale v Ženevě odmítl.

Nově však Müller signalizoval změnu postoje. „Nikdy jsem neřekl, že spojenectví s jiným partnerem je jednou provždy vyloučeno, jen jsem řekl, že v této chvíli nemám s panem Marchionnem žádné kontakty,“ řekl Müller novinářům po středeční tiskové konferenci k loňským výsledkům své skupiny.

Novým šéfem Volkswagenu se stal Matthias Müller (25. září 2015).

Matthias Müller

„Bylo by velmi užitečné, kdyby pan Marchionne sdělil své úvahy také mně a nejen vám,“ dodal Müller. „Budoucnosti Volkswagenu ale věřím, ať s Marchionnnem, nebo bez něj,“ dodal.

Provozní zisk skupiny Volkswagen se loni před odpisem jednorázových nákladů zvýšil o 14 procent na rekordních 14,6 miliardy eur (395 miliard Kč). Automobilka loni dodala na trhy rekordních 10,3 milionu aut a vystřídala japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.

Volkswagen uvedl, že se mu podařilo vyrovnat se s náklady na skandál s falšováním testů emisí a že jeho cílem je výsledky hospodaření v letošním roce dál zlepšit. Upozornil nicméně, že hlavní značka VW má stále problémy a její provozní zisk se snížil o více než deset procent.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib,...

Nenechte se rozptylovat hudbou, hlasitost a rychlé tempo jsou nebezpečné

Ilustrační snímek

Řidiči, kteří si pouští oblíbené hity za volantem, by měli zpozornět. Ne všechny písně jsou bezpečné. Britská studie...

Najdete na iDNES.cz