Šéf Škodovky prozradil plány: pět aut do tří let!

  10:22aktualizováno  10:22
Největší světový autosalon ve Frankfurtu je plný znepokojivých zpráv, jako je drahý benzin, nástup čínských aut či krize zavedených západních automobilek. Šéfa Škody Auto Detlefa Wittiga však jako by nic z toho netrápilo.

Největší světový autosalon ve Frankfurtu je plný znepokojivých zpráv, jako je drahý benzin, nástup čínských aut či krize zavedených západních automobilek.

Šéfa Škody Auto Detlefa Wittiga však jako by nic z toho netrápilo. Do tří let chce vyrábět pět modelů a zaměstnávat lidi v sedmi zemích světa.

Do Frankfurtu přivezl letní verzi vozu yeti, jímž chce ukázat svůj plán: dělat víc různých aut.

Co máte v plánu s letní verzí yetiho? Bude se vyrábět?

S yetim to myslíme vážně. Sériová verze bude bližší první modré uzavřené verzi, kterou jsme ukázali dřív. Otevřený yeti říká, že na projektu dál pracujeme. Není to jen vůz na výstavu. Dá se s ním jezdit a ukazuje možnosti, co lze dělat.

Uvidíme tedy někdy Škodu bez střechy? Kabriolet?

Dnešní doba nechce jednostranně zaměřená auta, chce křížence, v nichž se zkombinují výhody více aut. Čistý kabriolet Škoda dělat nebude. Budeme dělat chytrá auta, která nabídnou víc než jeden typ vozu.

Nebojíte se drahého benzinu?

Trh s auty nikdy výrazně neutrpěl tím, že zdražovala paliva. Zákazníci se pouze obraceli k úspornějším autům, od benzinu k naftě, od velkých motorů k menším a vyspělejším.

A co nástup Číňanů? Ti vás neznepokojují?

To je velmi dlouhodobá záležitost. Myslím, že v příštích pěti až deseti letech se Číňané na evropském trhu výrazněji neprosadí. Toto jsou jejich první pokusy, první krůčky. Prozatím se musí učit, nemají zkušenosti, tradici výroby aut. Škoda byla před lety v podobné pozici, její růst byl ale rychlý, velmi rychlý. Škoda má historii, stoletou tradici, ze které může čerpat. To čínským výrobcům chybí.

Svět aut byl vždy hodně záležitostí mužů, všem šlo o výkon a rychlost. Ale čím dál víc hrají roli ženská témata, jako je bezpečnost či prostor pro rodinu. Jaká je podle vás Škoda? Ženská, nebo mužská?

Škoda je mužská značka. Pětaosmdesát procent našich aut kupují muži, i když podíl žen stoupá. Rozdělení na mužské a ženské hodnoty neplatí. Škoda je mužská značka, ale muži ji volí díky tomu, co se může jevit jako ženská kritéria.

Kdy bude hotov čtvrtý model, roomster?

Roomster představíme v Ženevě v březnu příštího roku, objednávky na nové vozy budeme přijímat vzápětí. První roomstery dodáme zákazníkům v létě 2006.

A co bude po roomsteru? Nová fabia a nový superb?

Nástupce superbu bude, ale ne příští rok. Letošní rok byl ve znamení octavie, v Ženevě představíme roomster. Po roomsteru přijde nová fabia.

Detlef Wittig

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

BMW našlo lék na design u génia ve výslužbě a jeho ztracené studie

BMW Garmisch

Vyznavači mnichovské produkce se dnes přou, jsou-li ledvinky na přídích nových BMW majestátní, nebo prostě jen obludně...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Další z rubriky

Venkovní airbag omezí zranění až o 40 procent, čekají ho ještě roky vývoje

Boční airbag od ZF omezí při nehodě zranění až o 40 procent

V Německu jsme byli svědky prvního nárazového testu s ohromným bočním venkovním airbagem. Vyvinula jej společnost ZF,...

Ať roztajou. Newyorská policie zabavila padesátku zmrzlinářských vozů

Zmrzlinářské auto na 7th Avenue v centru New Yorku

Letošní sezona letního mlsání zmrzliny v New Yorku je ohrožena. Tamní policie zabavila 46 pojízdných zmrzlinářských...

Superkoncern nevznikne, Fiat uraženě stáhl nabídku na spojení s Renaultem

Fiat Chrysler Automobiles (logo)

Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) dnes uvedl, že s okamžitou platností stahuje...

Najdete na iDNES.cz