Šéf Škodovky prozradil plány: pět aut do tří let!

  10:22aktualizováno  10:22
Největší světový autosalon ve Frankfurtu je plný znepokojivých zpráv, jako je drahý benzin, nástup čínských aut či krize zavedených západních automobilek. Šéfa Škody Auto Detlefa Wittiga však jako by nic z toho netrápilo.

Největší světový autosalon ve Frankfurtu je plný znepokojivých zpráv, jako je drahý benzin, nástup čínských aut či krize zavedených západních automobilek.

Šéfa Škody Auto Detlefa Wittiga však jako by nic z toho netrápilo. Do tří let chce vyrábět pět modelů a zaměstnávat lidi v sedmi zemích světa.

Do Frankfurtu přivezl letní verzi vozu yeti, jímž chce ukázat svůj plán: dělat víc různých aut.

Co máte v plánu s letní verzí yetiho? Bude se vyrábět?

S yetim to myslíme vážně. Sériová verze bude bližší první modré uzavřené verzi, kterou jsme ukázali dřív. Otevřený yeti říká, že na projektu dál pracujeme. Není to jen vůz na výstavu. Dá se s ním jezdit a ukazuje možnosti, co lze dělat.

Uvidíme tedy někdy Škodu bez střechy? Kabriolet?

Dnešní doba nechce jednostranně zaměřená auta, chce křížence, v nichž se zkombinují výhody více aut. Čistý kabriolet Škoda dělat nebude. Budeme dělat chytrá auta, která nabídnou víc než jeden typ vozu.

Nebojíte se drahého benzinu?

Trh s auty nikdy výrazně neutrpěl tím, že zdražovala paliva. Zákazníci se pouze obraceli k úspornějším autům, od benzinu k naftě, od velkých motorů k menším a vyspělejším.

A co nástup Číňanů? Ti vás neznepokojují?

To je velmi dlouhodobá záležitost. Myslím, že v příštích pěti až deseti letech se Číňané na evropském trhu výrazněji neprosadí. Toto jsou jejich první pokusy, první krůčky. Prozatím se musí učit, nemají zkušenosti, tradici výroby aut. Škoda byla před lety v podobné pozici, její růst byl ale rychlý, velmi rychlý. Škoda má historii, stoletou tradici, ze které může čerpat. To čínským výrobcům chybí.

Svět aut byl vždy hodně záležitostí mužů, všem šlo o výkon a rychlost. Ale čím dál víc hrají roli ženská témata, jako je bezpečnost či prostor pro rodinu. Jaká je podle vás Škoda? Ženská, nebo mužská?

Škoda je mužská značka. Pětaosmdesát procent našich aut kupují muži, i když podíl žen stoupá. Rozdělení na mužské a ženské hodnoty neplatí. Škoda je mužská značka, ale muži ji volí díky tomu, co se může jevit jako ženská kritéria.

Kdy bude hotov čtvrtý model, roomster?

Roomster představíme v Ženevě v březnu příštího roku, objednávky na nové vozy budeme přijímat vzápětí. První roomstery dodáme zákazníkům v létě 2006.

A co bude po roomsteru? Nová fabia a nový superb?

Nástupce superbu bude, ale ne příští rok. Letošní rok byl ve znamení octavie, v Ženevě představíme roomster. Po roomsteru přijde nová fabia.

Detlef Wittig

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz