Sedm stupňů k radosti z Jazzu

  8:00aktualizováno  8:00
V městě módy - severoitalském Miláně byla v těchto dnech uvedena na trh nová SEDMISTUPŇOVÁ AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA. Převodovka "7speed CVT" tak dělá v kombinaci s osmiventilovým čtyřválcem 1,4 litru z Hondy Jazz jednu z technicky nejzajímavějších "nákupních tašek".

Převodovka  je řešena podobně jako automatické převodovky Selespeed u italských vozů, či u nově uvedených převodovek u Mini Cooperu či Citroenu C3. "7speed" tak nabízí 2 základní režimy provozu: čistě automatický režim, kdy se řidič může věnovat jen a jen řízení, je velmi vhodný při jízdách po městě; druhou volbou je pak sekvenční způsob ovládání převodovky pomocí tlačítek na volantu.


Srdcem převodovky je sedmirychlostní převodová skříň, která může pracovat: jako klasické převodovka s plynulou změnou převodových stupňů, jako automatická převodovka s nastavitelným režimem jízdy; a konečně i jako sekvenční řazení á la Formule 1.


Přesuneme-li řadící páku (volič režimů provozu) z pozice "normal" do pozice "S", můžeme vychutnávat sportovnější jízdu, ovšem opět s komfortem klasického automatu. "S"portovní jízda pak spočívá v rychlých  rozjezdech a maximální účinnosti měniče při brzdění motorem. Potřebujeme-li maximální výkon ve stoupáních a velkou brzdnou sílu motoru v prudkých klesáních zvolíme pozici "L".


Největší zábyvy se však od Jazzu dočkáme po zmáčknutí tlačítka umístěného na volantu, kterým se dostáváme do režimu "7speed". 7 v rychlém sledu  "nasázených" krátkých převodů pak skýtá závodní svezení i v "čtrnáctkovém" Jazzu. Vůz pak výborně akceleruje a obzvláště v zatáčkách oceníte dva "magické" knoflíky "shift UP" a "shift DOWN" umístěné na ramenech volantu, kterými volíte jednotlivé převodové stupně. Pokud při řazení uděláte chybu a motorový management usoudí, že právě tato Vaše volba by motoru moc dobře neudělala, přestane Vás převodovka  poslouchat a sama navolí automatický režim. I přes sportovní charakter převodovky "7speed CVT" však nemůžeme od Jazzu s tímto motorm očekávat závodní výkony.

 Maximální rychlost 160 km/h je pro tento formát vozu postačující a hlavně, radost z jízdy vám protentokrát nemá poskytovat "nadzvuková" rychlost ale pečlivě a čistě vykroužená zatáčka.

Tuzemské příznivce automatických převodovek však musíme na závěr zklamat - pro český trh dovozce s touto technickou lahůdkou prozatím nepočítá.
Neodoláte-li  však vábení moderny v oblasti automatických převodovek a rozhodnete se pro Hondu Jazz vydat do zahraničí, připravte si cca 16 000 Euro. (O 2 000 Euro více než za verzi s manuální převodovkou.) Veselu zábavu.

Honda Jazz - průřez vozem

Autoři:
Témata: Euro, Honda, Jazz, Milán, Mini, Srdce

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

Řidiči v Německu prostáli loni v kolonách 52 let

Sníh ochromil Německo. Na snímku doprvní zácpa na dálnici A4 u Drážďan (29. listopadu 2010)

Loňský rok byl pro německé řidiče zatím dosud nejhorší z hlediska počtu a délky trvání zácp, kterým na zdejších...

Najdete na iDNES.cz