Sdílení limuzíny: slovenský ministr nabídl odvoz do práce

aktualizováno 
Slovenský ministr dopravy Arpád Érsek nabídl veřejnosti, že ve vládní limuzíně sveze zájemce, kteří z jihu Slovenska dojíždějí do Bratislavy za prací. Jde o součást kampaně za snížení počtu vozidel na silnicích, státní železniční dopravce ZSSK zase propaguje příměstské vlaky.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Audi

S příchodem nového školního roku se doprava na silnicích v Bratislavě a v jejím okolí zahustila, v dopravní špičce se tam mimo prázdnin, víkendů a svátku tradičně vytvářejí zácpy. Situaci v příštích měsících ještě zhorší nová omezení kvůli výstavbě dálničního obchvatu Bratislavy a rekonstrukce vytížené dálnice D1 od hlavního města do Trnavy na západě země.

„Se mnou se rovněž někdo může svézt. I vy se držte toho, že vezmete souseda nebo někoho, abyste neseděli sami v autě,“ řekl Érsek ke kampani pod názvem Jedu jinak. Zájemci o jízdu s ministrem ve vládní limuzíně budou losováni.

Slovenský ministr dopravy Érsek bydlí v jihoslovenském městě Šamorín, které je od centra Bratislavy vzdáleno zhruba 25 kilometrů. Mezi oběma městy vyrostlo v uplynulých letech mnoho nových obytných lokalit a jízda autem z tohoto směru do slovenské metropole patří k nejkomplikovanějším.

Podle ministerstva dopravy se ve většině případů v osobních autech vozí jen řidič. Pokud by lidé sdíleli vozidla, mohlo by to omezit dopravní zácpy ve slovenské metropoli.

Érsek rovněž propagoval cestování veřejnou dopravou nebo na kole. „Já musím jít příkladem. Já rovněž pojedu jinak, jednou autobusem, jednou vlakem,“ uvedl ministr.

Kampaň s cílem propagovat vlakovou dopravu zase rozběhl železniční dopravce ZSSK, který v červnu přidal do grafikonu nové příměstské vlaky. Kromě Bratislavy se kampaň ZSSK zaměří i na další větší slovenská města Košice a Žilinu. Nové spoje v Bratislavě a okolí v srpnu zase spustil tamní regionální autobusový dopravce.

Slovenská metropole ovšem nemá ve svých okrajových částech vybudována větší záchytná parkoviště, na která by navazovala síť městské hromadné dopravy. Právě taková infrastruktura by podle odborníků rovněž mohla pomoci snížit počet aut v samotném městě.

Autoři: ,

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Uměle vyrobené ojetiny jsou šancí pro ty, kteří nechtějí čekat

Ilustrační snímek

Američané se nejdřív zbavují Mercedesu typu C, v Česku najdete jako nejmladší ojetiny v bazarech modely Škoda Karoq,...

Další z rubriky

Škoda startuje v Bratislavě éru s Citigem a Superbem do zásuvky

Hybridní Škoda Superb - domácí nabíječka

Škoda inovovala dva modely. Největší a nejmenší. Do obou pustila elektřinu. Pár hodin před hokejovým čtvrtfinále ČR –...

Autohádanka: poznejte automobilovou perlu

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Automobilová slavnost Legendy o tomto víkendu zaplnila holešovické Výstaviště. V pavilonu těch největších perel je...

VIDEOKURZ: Číňané školí české řidiče. Ukazují, jak správně zipovat

Skoro dokonalé použití pravidla zipu

Pravidlo, které řidičům předepisuje, že se mají sjíždět do jednoho pruhu na přeskáčku, platí v Česku skoro dvacet let....

Najdete na iDNES.cz