Režíroval béčkové filmy, pak sbíral auta a teď si staví supersporty

aktualizováno 
James Glickenhaus je dobrým příkladem toho, že když máte dost peněz, můžete ohrnout nos i nad sériovým Ferrari. Glickenhaus si nechal dříve přestavět model Enzo a jelikož byl s výsledkem spokojený, vrhl se na stavbu zcela nového auta. Debutovat bude v Ženevě.

Karbonové šasi chystaného speciálu SCG 003 | foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

James Glickenhaus je americký finančník, který převzal firmu svého otce. Je známý mezi automobilovými fanoušky, sám je velký nadšenec do sportovních aut, především Ferrari. A je také známý filmovým fajnšmekrům, protože dlouho byl filmovým režisérem.

Napsal a režíroval přes deset filmů, pravda většinou béčkových titulů, z nichž některé jsou spíš než z kina známé z videopůjčoven. Filmová kariéra už je ovšem dávno pryč, poslední film natočil v roce 1995 a ty nejslavnější, jako jsou Exterminator a The Protector se slavným Jackiem Chanem, natočil v první polovině osmdesátých let.

V posledních letech je James Glickenhaus známý spíše svou sbírkou sportovních aut. V garážích má třeba Duesenberg J446, Stutz DV-32, jedno z nejstarších zachovaných Ferrari model 159 S Spyder Corsa z roku 1947, Ferrari Dino Competizione, Ferrari 412 P, Ferrari 208 GTB Turbo a mnoho dalších.

V roce 2006 si nechal přestavět Ferrari Enzo od slavného Pininfariny. Model se jmenuje Ferrari P4/5 a vznikl v jediném exempláři. Později si nechal postavit závodní auto pro svou novou stáj Scuderia Cameron Glickenhaus. Model P4/5 Competizione soutěžil ve čtyřiadvacetihodinovce na německém Nurburgringu. Auto vychází z Ferrari 430.

Ferrari P4/5

Ferrari P4/5

S tím se však Glickenhaus nespokojil a na příští rok plánuje zcela nové auto vlastní konstrukce, a to jak v silniční verzi, tak pro závody. Začít chce ve vytrvalostním závodu na Nurburgringu a v plánu je i 24h v Le Mans. Auto se jmenuje SCG 003, kde písmena jsou zkratkou názvu Scuderia Cameron Glickenhaus a 003 je pořadové číslo prototypu. Jednička patří Ferrari P4/5 Pininfarina a dvojka je závodní P4/5 Competizione.

Auto se má představit příští rok na jaře na autosalonu v Ženevě a především američtí novináři ho už dopředu pasují na jeden z nejzajímavějších výstavních exemplářů. Přitom zatím toho známo moc není, firma vlastně jen ukázala šasi z uhlíkových vláken, ze kterého toho zase moc patrného není. Na firemním videu jsou vidět fragmenty auta, ale celkový design zatím odhalen nebyl.

Auto má být velmi lehké, hmotnost nemá překročit hodnotu jedné tuny, spíš má být ještě lehčí. Pak nepřekvapí, že pod kapotou bude "jen" vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru s dvojicí turbodmychadel. Motor není vlastní konstrukce, dodá ho externí výrobce, ale zatím není jasné, který. Spekuluje se o Fordu. Výkon by měl být vyšší než 500 koní (312 kW), což spolu s nízkou hmotností dává tušit výborné jízdní výkony.

Karbonové šasi chystaného speciálu SCG 003
Karbonové šasi chystaného speciálu SCG 003

Scuderia Cameron Glickenhaus uvádí, že již má několik zájemců o nové auto. Chystá se tak malosériová produkce, ač známá není ani cena, ani termín dodání. Ale dříve než za rok to jistě nebude a cenovka určitě nebude nízká. Glickenhaus má mezi automobilovými fanoušky dobré jméno, takže by s odbytem několika kusů nemusel mít problémy. A na rozdíl od mnoha jiných firem pravděpodobně nebude hlavním měřítkem úspěchu případný zisk. Pro Glickenhause jsou auta především koníček, peněz má z finančního byznysu dostatek.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Najdete na iDNES.cz