Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Scenic je pojistka proti manželské krizi. Když nezafunguje, můžete ho vrátit

Téměř každé páté auto prodané ve Francii je značky Renault. Domácí trh je pro automobilku rovněž důležitým zdrojem inspirace. Podle statistik totiž ve Francii skončí pětapadesát ze sta manželství rozvodem. Že spolu tyto dvě informace navenek vůbec nesouvisí? Marketéři z Renaultu si to nemyslí.

Svět automobilové reklamy je nemilosrdná branže, v níž je opravdu těžké nějak vyniknout a zaujmout potenciální kupce. Své o tom jistě vědí experti z marketingového oddělení Renault, jimž se nyní podařil skutečně nevšední počin. Předstoupili před své zahraniční zákazníky s nabídkou, která se na první pohled jeví naprosto bizarní. Pojistku pro případ krachu manželství.

Tou geniální fintou skvěle zapsali do podvědomí nejen nový plně elektrický Scenic E-Tech – rodinný vůz, který tím ve skutečnosti propagují – ale i celou svou značku.

Zachráncem rozháraného manželství nový Scenic E-Tech nejspíš nebude, ale jako rodinný vůz poslouží dobře,

Kampaň Renaultu s klauzulí pro případ rozvodu, prozatím zacílená na Velkou Británii, je totiž přesně jako z příručky chytlavého marketingu pro pokročilé. Jak to? Nejlepší reklama je zpravidla ta, která vás osloví, a dokážete se s ní v něčem ztotožnit. Taková se vám dostane do podvědomí a donutí přemýšlet nad produktem, aniž byste si uvědomovali, že vlastně čelíte reklamě.

Raději to však vezmeme postupně.

Začneme z trochu neobvyklého směru, odpovědí na otázku: „Kde se manželé nejčastěji hádají?“

Z nějakého údajného průzkumu PR agentury Publicis London – který, pozor, velmi pravděpodobně je jen výplodem kreativních marketérů z Renaultu – prý vzešlo, že jedním z hlavních kolbišť partnerského nesouladu je interiér auta. Proč?

Hádky mezi partnery v autě jsou podle průzkumu vypracovaného britskou PR agenturou velmi časté.

Třeba proto, že jeden řídí a druhý se veze. Nebo taky jeden bloudí, zatímco druhý špatně naviguje a kochá se. Potažmo někdo neřídí tak, aby se to pozdávalo, či je podstatou hádky samotný cíl cesty. Jistě byste si sami nějaké zdůvodnění dokázali doplnit sami.

Podstatné zůstává, těch vnějších podnětů pro hašteření manželů se v interiéru vozu otevírá skutečně mnoho. A té už narušené pohodě uvnitř vůbec neprospívá, když je interiér toho vozu stísněný, sedadla nepohodlná a prostor je zaplněný hlukem tak, že se při komunikaci s partnerem pořádně neslyšíte.

Renault se snaží znovu vynalézt MPV. Scénic proto elektrifikoval

Za ponorkovou nemocí zkrátka nemusíte nutně pod hladinu.

Studie, na níž kampaň francouzské automobilky upozorňuje, to podává následovně: jednadvacet procent sporů mezi manželi v autě vzniká kvůli špatnému odbočení a bloudění na trase; dvacet procent konfliktů má svůj původ ve stylu jízdy. A doplňuje též, že zlepšit náladu – ve dvaačtyřiceti procentech případů – pomáhají pohodlná sedadla, zatímco dostatek místa a kvalitní audiosystém – obojí zvyšuje pohodu o 26 procent. V příjemném prostředí se nám do vyčerpávajících třenic prý tolik nechce.

Auto, ve kterém se hádat nebudete

Všímáte si toho, že se tu vůbec nebavíme o konkrétních autech, jen tak volně přemítáme o stresujících zážitcích z jízdy a hádek s partnerem či s partnerkou? O věcech, s nimiž se všichni tak nějak dokážeme ztotožnit, protože jsme je všichni aspoň jednou zažili?

Inu, to je právě podstata chytlavého marketingu Renaultu. Pro svou reklamu „objevil“ téma, které je blízké spoustě manželů.

Stačí jedna taková dlouhá cesta – za tchyní nebo z dovolené – v autě naloženém rozhádanými partnery a rozjívenými dětmi, a do cíle už možná ti dva partneři nedorazí jako pár. Ve Francii, která je hlavním trhem Renaultu a kde rozvodem skončí pětapadesát ze sta manželství, to není úplně nepravděpodobný scénář. Ale co teď s tím?

Snad kdyby existoval rodinný vůz, který by svým dokonalým provedením dokázal ty rušivé vlivy a impulsy k hádkám odstínit? Takový, který by disponoval pohodlnými sedačkami, dostatečně otevřeným interiérem, kvalitním audiosystémem, a tím navyšoval pohodu pasažérů?

Plně elektrický Scenic E-Tech v Ženevě zazářil. A teď si vydobývá pozornost skutečně netradiční marketingovou kampaní.

Takový, který by nabídl perfektní navigační a informační systém, a též asistenční technologie řidiče jako adaptivní tempomat a sledování mrtvého úhlu? Vůz, který by rozjívené děti uklidnil dvanáctipalcovou obrazovkou a zábavným programem, bezdrátovým připojením k chytrým telefonům s dobíječkami, vestavěnými držáky tabletů?

Asi už tušíte, že zrovna Renault jeden takový náhodou zrovna má.

Je to nový, plně elektrický Scenic E-Tech, rodinný vůz slavného jména, který svým propracovaným provedením ukončí hádky mezi partnery v autě a garantuje jim „vztahovou blaženost“. Nejsou to planá slova, tu garanci myslí výrobce doslovně.

Evropským Autem roku 2024 je Renault Scenic. Jih zvítězil nad severem

Pokud se s manželem nebo manželkou rozvedete, můžete vůz vrátit a Renault vám vyplatí nazpět celou pořizovací cenu.

Je to důkaz, že si automobilka za svým produktem stojí. Většina výrobců dnes poskytuje zákazníkům nějaké krytí poruch, ale jen Renault nabízí krytí při zhroucení vztahu. Slibuje plnou záruku každému, kdo si koupí Scenic a poté se rozejde se svým partnerem.

Akce, kterou Renault nic neriskuje

Že to zní naprosto obskurně? Zajisté.

Ale to je součást marketingu. Pojistka pro případ rozvodu od výrobce automobilů je tak velká podivnost, že upoutá pozornost každého. I těch, co nemají auto nebo partnera. Příslibem navrácení peněz za koupi vozu v případě krachu manželství si Renault vydobyl pozornost médií.

Je to tak bizarní, že to oslovuje. Z důvodů, s nimiž se kde kdo dokáže identifikovat. Ve výsledku si marketéři z Renaultu mohou gratulovat, protože se touto kampaní k novému modelu dostali do opravdu širokého povědomí. O jejich autu s pojistkou pro případ rozvodu se totiž mluví a píše všude. Jak vidíte, i na iDNES.cz.

Pochopitelně, že francouzská automobilka nemá v plánu tratit.

Kampaň s krytím pro případ rozvodu je prozatím vztažena jen na trh ve Velké Británii, kde je – na rozdíl od Francie – míra rozvodovosti nejnižší v Evropě. Krachem tu skončí jen čtyřiatřicet manželství ze sta.

Součástí podmínek klauzule o navrácení plné hotovosti je to, že rozvedení manželé – nebo ti, kteří právě ukončují partnerský vztah – musejí předložit soudem potvrzené doklady jako důkaz, a to nejvýše jeden měsíc po koupi vozidla. Nešikovné je, že vypořádání rozvodu ve Velké Británii průměrně trvá sedm měsíců...

Na vratce peněz za rozvedená manželství Renault tratit pochopitelně nebude. Podmínky jsou nastavené chytře.

Kampaň je navíc omezena dobou trvání. Platí od letošního 1. ledna do posledního prosince. Takže pokud by se partneři chtěli chvilku povozit zdarma Scenicem E-Tech, museli by si opravdu s ukončením vztahu pospíšit.

Šance, že by automobilka Renault zbankrotovala na vratkách britských prodejů jednoho svého modelu, je tedy nepatrná. Víc se cení to, že dokázala ve světě automobilové reklamy zabodovat.

Po světě jezdí více než 500 modelů různých elektromobilů a každý rok k nim 40–50 dalších přibude. Plně elektrický Renault Scenic E-Tech mezi nimi vynikl a zaujal. Tím, že slibuje, že se v něm nebudete hádat s partnerem. Aspoň ne tak moc, aby to skončilo rozvodem.

Nový scenic tvrdí elektrickou muziku. Na cestu mu hraje Jean-Michel Jarre

Apple Event 2024

Apple Event 2024 "It’s Glowtime“ proběhne již v pondělí od 19:00. V obvyklému úternímu termínu pravděpodobně Apple ustoupil debatě amerických prezidentských kandidátů.

  • Nejčtenější

Ani električtí hujeři neuniknou. Pokuty za emise budou likvidační

Automobilkám, které v Evropě uvádí nové vozy na trh, se může úspěch vymstít. Už za rok to mezi prvními pocítí Volkswagen, který bude čelit rekordní pokutě ve výši několika miliard eur. Protože jím...

2. září 2024

Leasingu elektromobilů v Evropě hrozí zhroucení. Výpočty a odhady nevycházejí

Premium

Prodeje nových elektromobilů stále táhnou firmy, z nichž mnohé tato auta pořizují na operativní leasing. Podle zprávy agentury Reuters však této formě financování elektroaut hrozí zhroucení. České...

3. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Stát chystá zátah na STK, speciální inspekce bude lovit auta v provozu

Stát plánuje intenzivnější kontroly technického stavu vozidel v provozu ve spolupráci s Policií ČR a Centrem služeb pro silniční dopravu. Od 1. července příštího roku vznikne nová Inspekce silniční...

5. září 2024  13:24,  aktualizováno  14:50

ANALÝZA: Německý obr ničí sám sebe. Boj Volkswagenu o přežití a válka s odbory

Premium

Vedení koncernu Volkswagen obhajovalo ve středu na setkání se zaměstnanci úsporný plán pro hlavní stejnojmennou značku. Aby firma přežila přechod na elektromobily, musí méně utrácet, uvedl finanční...

5. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Paláce i psí boudy na kolech. Češi si u obytňáků potrpí na luxus

Fenomén obytných aut nabral na síle v covidových letech. Cestování s vlastním domem na kolech přišli na chuť i Češi. Nově zkoušejí výrobci obytňáků elektrifikaci pohonu.

8. září 2024

Veteránské perly pelášily na plný plyn do kopce. Vzpomínaly na Elišku Junkovou

Už po sedmapadesáté v novodobé historii pádily veteránské stroje do vrchu ze Zbraslavi do Jíloviště o pohár Elišky Junkové. Letošní ročník byl oslavou této královny volantu a jejího odkazu. Jízda...

9. září 2024  12:25

Elektromobily si podporu zaslouží, myslí si šéf českého Volkswagenu

Premium

Podařilo se nám dojednat daleko příznivější ceny, chlubí se Jakub Šebesta, vedoucí značky Volkswagen u společnosti Porsche Česká republika, která je importérem osobních značek koncernu VW.

9. září 2024

Emisní normy stále zpřísňují. Salámová metoda vedoucí k Euro 7

Byla to velká sláva, když se „podařilo“ odložit platnost emisní normy Euro 7 o dva roky na rok 2027. Vedle toho úplně zapadlo, že úderem letošního 1. září vstupuje v platnost už dříve schválená norma...

9. září 2024

Paláce i psí boudy na kolech. Češi si u obytňáků potrpí na luxus

Fenomén obytných aut nabral na síle v covidových letech. Cestování s vlastním domem na kolech přišli na chuť i Češi. Nově zkoušejí výrobci obytňáků elektrifikaci pohonu.

8. září 2024

Kosmetika nejen pro první koupání: Vyzkoušejte péči od sebamed Baby
Kosmetika nejen pro první koupání: Vyzkoušejte péči od sebamed Baby

Pokožka novorozenců a kojenců je velmi citlivá, a proto je důležité volit kvalitní a šetrné kosmetické produkty, zejména při koupání. Kosmetika...

Přírůstek do královské rodiny. Princ s princeznou čekají čtvrtého potomka

Švédský královský dvůr oznámil šťastnou novinku. Princ Carl Philip (45) a princezna Sofia (39) budou čtyřnásobnými...

Pavel Novotný zdrtil v kleci Zdeňka Godlu. Herce odváděli zdravotníci

Herec Zdeněk Godla (49) se v sobotu během galavečera Clash of the Stars utkal v kleci se starostou Řeporyjí Pavlem...

Herečka Anna Polívková se na pláži provdala za italského přítele

Herečka Anna Polívková (45) se v sobotu provdala. Svatba se uskutečnila v Itálii, protože manžel české herečky odtamtud...

Pro syna chtěla lepší partii. Těhotnou snachu rozpůlila a pohřbila ve sklepě

Premium Seděl ve služebně Veřejné bezpečnosti a otázky příslušníků mu byly evidentně nepříjemné. „Proč jste nenahlásil zmizení...

Za úklid orální sex. Katy Perry popsala vztah s Orlandem Bloomem

Zpěvačka Katy Perry (39) se rozpovídala v podcastu Call Her Daddy o svém vztahu s hercem Orlandem Bloomem (47)....