S microu přitvrdí souboj malých aut

  15:04aktualizováno  15:04
Nissan Micra si jako vůbec první neevropský automobil (i když v Evropě vyráběný) vybojoval titul Auto roku již před deseti lety. Sice s řadou změn, ale přesto vydržel ve výrobě neuvěřitelných deset let. O to více se čekalo na nástupce.
Už příští týden na autowebu TEST NOVÉ MICRY s motorem 1.2!

Když se loni představila nová micra ve své definitivní podobě, hned zaujala. Kdyby ničím jiným, pak dvěma věcmi určitě. Zaprvé vzhledem: avantgardní přední část s pulcovitě vykulenými světlomety střídá zadní partie s jakoby archaicky vydutými blatníky. Zadruhé rozměry: v době, kdy všechna auta rostou do délky i výšky, je nová micra proti předchůdkyni dokonce kratší. Pro srovnání má zhruba o čtvrt metru méně než třeba fabia.

Již z toho je jasné, že micra byla stvořena důsledně jako malý vůz s předurčením do městského provozu. Tomu odpovídají například i parametry mimořádně malého poloměru otáčení i použití elektrického posilovače řízení s proměnnou účinností. Že

PRVNÍ DOJEM. Již při premiérové krátké seznamovací jízdě micra naznačila, že to bude obratný malý vůz se skvělým výhledem pro řidiče a s pozoruhodně tichým provozem.
takto pojaté auto bude mít nejspíš úspěch, potvrdilo už jeho uvedení na trh: 23. ledna, kdy oficiálně odstartoval prodej v Evropě, si novinku objednalo bezmála 13 000 zákazníků.

Také do České republiky přichází ve třídveřovém a pětidveřovém provedení s trojicí nových benzinových motorů objemů od 1,0 do 1,4 litru a jedním dieselem bratrsky převzatým od Renaultu. V cenách od 282 000 Kč ve třídveřovém základním provedení s litrovým motorem. Samozřejmě kardinální otázkou u vozu, který patří v současnosti k nejmenším na zdejším trhu, je dostatek vnitřního prostoru. Novinku podrobíme v nejbližší době obvyklému testu a o výsledném dojmu vás budeme ihned informovat.

Micra má hlavně tři konkurenty
S ohledem na rozměry nutno hledat nejbližší soupeře pro tuto novinku od Nissanu mezi nejmenšími vozy ze třídy malých aut; takže bude bojovat o přízeň s takovými modely, jako je například Citroën C3, Honda Jazz či Toyota Yaris.

TOYOTA YARIS Jeho rozměry vynikají na výšku, podélně za microu zaostává jak v rozvoru (-6 cm), tak celkovou délkou (-10 cm). V současnosti nabíhá nový facelift, jehož základní verze začíná na 279 900 Kč. Dřívější model před faceliftem se ještě prodává v ceně od 256 000 Kč.

HONDA JAZZ S celkovými rozměry většími (například rozvorem o 2 cm a délkou o více než 11 cm) a silnějším základním motorem 1,2 l/78 koní, ovšem s výchozí cenou 399 900 Kč, bude s microu sotva soupeřit.

CITROËN C3 Ač má velice podstatný rozměr - rozvor jen o 3 cm větší, jako celek je tento malý citroën o více než 13 cm delší. Jeho základní cena je 299 900 Kč za verzi s motorem 1,1i X, ale v současné době probíhá akce do 31. 3. 2003, kdy je tento model za akční cenu 279 900 Kč.

Autoři:

Nejčtenější

Sicilský švec Ciccio obouvá nejlepší závodníky světa už šedesát let

Ciccio Liberto: švec, který více než půl století obouvá ty nejlepší závodníky

Jeho archiv je plný nohou. Má je obkreslené na papíře a podle nich šije na míru boty. Sicilián Francesco „Ciccio“...

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Rady zkušeného karavanisty. Řízení připomíná náklaďák, přespání plánujte

Karavany

Na cestování s obytným autem se lidem líbí zejména pocit svobody a to, že i cesta je cíl. Jenže myslet si, že člověk...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Od Alfy Romeo k Žigulíku. Víte, jak vznikala slavná automobilová loga?

Ferrari

Mohli jsme se chlubit svým novým horchem, balit dívky na sporťák SS a podivovat se nad geniální jednoduchostí vozítka...

Další z rubriky

Od Alfy Romeo k Žigulíku. Víte, jak vznikala slavná automobilová loga?

Ferrari

Mohli jsme se chlubit svým novým horchem, balit dívky na sporťák SS a podivovat se nad geniální jednoduchostí vozítka...

Účet manažerů VW za Dieselgate. Soud se dopočítal škody dva biliony korun

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s...

Škody v celkové výši 78 miliard eur (dvou bilionů korun) způsobili podle německých vyšetřovatelů někteří manažeři...

Prodej aut se mění. Ke Škodovce na kávu a hokej

Vizualizace nového konceptu showroomu Škody

Prodej aut se mění, už to nejsou jen klasické showrooomy, ale kavárny a butiky v centrech měst, kde často ani nejsou...

Najdete na iDNES.cz