Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Průzkum: Češi přiznávají, že překračují rychlost i že jezdí opilí

Téměř všichni čeští řidiči přiznávají v průzkumu agentury STEM/MARK, že překračují rychlost, desetina i jízdu pod vlivem alkoholu. Za dodržování předpisů se staví jen dvě pětiny lidí. Že by se předpisy měly respektovat, si myslí nejčastěji ženy a řidiči, kteří vozí děti. Naopak proti důslednému dodržování zákona jsou většinou mladší motoristé ve věku do 29 let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VF

S rychlostí mi občas noha ujede tedy hlavně na nesmyslných 30tkách, ale mimo obec se snažím dodržovat rychlosti a musím říct že si připadám jak d***l když dodržuji. Zrovna minulý čtvrtek jel jsem z kopce pohodlně 90 a za mnou se přiřítí nákladní auto jak šílené musel jet přes 100km i když podle předpisů by měl jet max 80. Nevím ale 90tka stačí, lepšíjet těch 90 než styl brzda plyn, stejně se ušetří možná tak 1-2 minuty. Větší spotřeba a když předjíždí nadoraz a musí rychle zabrzdit tak zpomalí všechny ostatní. Samozřejmě když se někdo plazí 70 tak předjet jakmile to jde ale kolem té 90 to je v pohodě.

0 0
možnosti
BH

Jinak 509 respondentu z cely CR, to je opravdu relevantni vyzkum;-D

0 1
možnosti
BH

to snad neobstalo ani v seminarce na zakladce ;-D

0 0
možnosti
FT

Zajímalo by mě, jak byly formulované otázky, že 97% lidí nevadí za volantem chlast, a nepozornost, která je zodpovědná za většinu nehod, ale budiž.

Bezpečná rychlost nemá nic společného s tou dovolenou, závisí na stavu auta, silnice, provozu, počasí a řidiče. V našich podmínkách to může být klidně 170, mnohem častěji ale o stovku méně (Ať už kvůli stavu řidiče, auta nebo silnice).

Řidič, který jezdí vždy podle předpisů nebude nikdy jezdit bezpečně, protože v situaci, která se předpisům vymyká, bude jen těžko odhadovat vlastní chování, natož cokoliv jiného.

Jezdím tak, abych nikoho nezabil, a aby nikdo nezabil mne.

2 1
možnosti
JD

J71a31n 45D12l49o35u18h42ý

5. 5. 2014 14:43

reaguji na poslední větu: taky tak jezdím, ale policajtům se to někdy nelíbí ;-D

0 0
možnosti
JD

J77a28n 75D41l10o78u65h77ý

4. 5. 2014 0:12

A me se nikdo neptal, tak at si ten super pruzkum strci do (|) R^

0 0
možnosti
Foto

Jeden malý detail. na úsecích hlídaných radary stoupá nehodovost protože si řidiči místo okolního provozu hlídají tachometr. Ale o tom dopravní experti nepíší.

4 0
možnosti
PM

Ano, to dělají troubové, kteří běžně nerespektují pravidla a pak s tím mají problémy.

0 1
možnosti
VB

řidiči se rozdělují na dvě základní skupiny, jedna o porušování předpisů ví, nestydí se za to, často jezdí bezpečně a bez nehod a druhou, menší, ale nebezpečnější, která o svém protiprávním jednáníí neví a nechce vědět, ráda za porušování peskuje skupinu první,  volá po drakonických trestech, myslím že průzkum tohle jen potvrzuje

4 0
možnosti
JV

Pamatuji doby, kdy rychlost nebyla omezena vůbec. Žádné omezení nezabrání pitomci, aby jel rychleji, než dovoluje dopravní situace. Bohužel, když projíždíte Českem, kde chybí obchvaty, každé dva až tři km je obec, pak přejezd 200 km zabere dvojnásobek času, než např v Rakousku. Takže na volném úseku jet stovkou, není žádný problém. Místo kritizování rychlosti by bylo vhodé zvýšit povolenou rychlost na dálnicích na 160, na silnicích prvé třídy na 100 a PČR by se měla zaměŕit na správné dopravní značení, silničáři na kvalitu vozovek a obnovu vodorovného značení. Městská policie by měla mít oprávnění měřit jen u škol, nákupních centrer, nemocnic a pod.  Vůbec by neškodilo vzít si příklad z Polska, kde obec začíná až v místě, které označuje souvislou zástavbu.

4 0
možnosti
PM

V principu s tím zvýšením rychlostí nemám problém. Jenže většina řidičů není schopná rozeznat silnici první třídy od silnice druhé třídy. Spousta si jich plete i čtyřproudovou silnici bez směrového rozdělení s dálnicí a klidně na ní nezdí 130 a víc. Nechci si ani představit, jak by dopadla čelní srážka rodinky ve Fabii na výletě jedoucí 90 km/h s magorem v nějakém sinějším autě, který si to žene 160, protože nepozná typ silnice.

0 0
možnosti
ML

Škoda že taky nenapíšou článek o tom, že vzhledem k tomu, že v mnoha zemích Evropy je povolena určitá míra alkoholu v krvi, tak tady se kriminalizuje i jedno dvě pivka, který na zkušeného řidiče prostě nemají vliv.

Ať žije buzerace a povinnost každého zastaveného řidiče nesmyslně podrobit dechové zkoušce. Rv

2 0
možnosti
FT

Pokud s vámi dvě piva NIC neudělají, máte zřejmě vážné zdravotní problémy. Někdo ztrácí rovnováhu i vidění po dvou pivech, někdo po dvanácti, reakce se ale zpomalují všem, a alkoholu na to stačí velice málo.

0 0
možnosti
PD

V Bulharsku máme povolených 0,5 promile alkoholu.Tady jsem dostal za 0,5 promile 3000Kč pokuty, 1000Kč správní poplatek, 1500Kč mě stály psychotesty a půl roku jsem měl zákaz řídit a navrh jsem ještě dostal 7 trestných bodů.Docela krutý ;-D R^

1 0
možnosti
VL

Lepší je řídit střízlivý...

2 2
možnosti
JK

Nevím, ale kdykoliv se snažím jet předepsanou rychlostí, bývám nejpomalejší ze všech. Třeba od Cukráku ku Praze. Krom omezení u pumpy je tam 80. Jedu 90 a předjíždí mě i náklaďáky. Nejlépe se mi jezdí v Rakousku. Tam jízda podle předpisů není považována za trapnou. EU

4 2
možnosti
ZJ

nevím kde v Rakousku jezdíte, ale já tam jezdím dost často. Jízda podle předpisů kolem Vídně taky není ze strany domorodců moc dodržovaná a připadám si jako blb. Asi znají kde si to můžou dovolit

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

Milano zrušeno. Alfa ustoupila ministrovi a nový model přejmenovala

16. dubna 2024,  aktualizováno  15:25

Na bláznivé komedie jsou Italové machři, a dokáží je přenést do reálného života. Ani ne týden po...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...