Že ve škodovkách a seatech se kupuje technologie užívaná napříč koncernem Volkswagen, není žádnou novinkou. Přibývá však různých propojení mezi automobilovými velkofirmami bez ohledu na to, že mají různé majitele.
BMW tak už několik let vyvíjí společně s Peugeotem a Citroënem (PSA) některé motory. Klasickým příkladem aliancí je spolupráce francouzských značek a Toyoty v Kolíně, kde se vyrábí shodná miniauta tří různých značek. Fiat zase v Polsku produkuje model 500 po boku technicky spřízněného Fordu Ka.
Nové informace o dalších aliancích se objevují už se železnou pravidelností. Nejnověji se hovoří o tom, že BMW využije pro další generaci vozů Mini platformu Fiatu Punto. Spojení velkých hráčů představuje také aliance mezi Mercedesem, BMW a General Motors při vývoji hybridních pohonů. PSA a Mitsubishi společně vymýšlejí elektroauta.
Podobných partnerství mezi konkurenčními firmami stále přibývá. Automobilky tímto způsobem snižují své náklady, příprava nových produktů se zrychluje a výsledkem je vyšší zisk.
Podle odborného čtrnáctideníku Automotive News Europe výrobci prostřednictvím nejrůznějších partnerství čelí vysokým výdajům spojeným s vývojem nových technologií. Na jednu stranu automobilky musí myslet dopředu a nenechat se předběhnout v přípravách sériových hybridních vozů, elektroaut a vodíkových pohonů. Na druhou stranu stále musí investovat do vývoje klasických benzinových a naftových motorů. Jejich čas ještě neskončil.
"Technologie používané v autech se za posledních 10 let zcela změnily. Ani největší z gigantů dnes nemohou vše dělat vlastními silami," řekl pro Automotive News Europe Ralf Kalmbach, odborný konzultant pohybující se v automobilovém průmyslu.