Stadler byl členem představenstva Volkswagenu a předsedou představenstva Audi. Volkswagen uvedl, že Stadler odchází po vzájemné domluvě. „Pan Stadler (odchází), protože kvůli současnému předběžnému zadržení není schopen plnit své povinnosti člena představenstva a přeje si soustředit se na svou obranu,“ uvádí se v prohlášení automobilky.
Podle zdrojů, na které se odvolává agentura DPA, rozhodnutí o odchodu dohodou existovalo již delší dobu, dozorčí rada ji však musela podrobně prozkoumat z právního hlediska. Dohoda vylučuje možnost, aby Stadler požadoval výplatu v řádu desítek milionů eur. Nyní dostane odstupné nižší než jeden milion eur (25,8 milionu korun). Zbývající část, kterou by měl podle původní dohody získat, mu bude vyplacena jen v případě, že trestní řízení v Německu bude ukončeno bez odsouzení.
Stadler začal pracovat pro Audi a skupinu Volkswagen v roce 1990. Členem představenstva Audi byl od roku 2003 a jeho předsedou od roku 2007. Členem představenstva Volkswagenu je od roku 2010. Současná smlouva měla Stadlerovi vypršet na konci roku 2019.
Prokuratura vyšetřuje Stadlera kvůli podezření z podvodu a falešné reklamy v souvislosti s emisním skandálem Dieselgate. Stadler je podle DPA podezřelý, že schválil prodej aut s falešnými emisemi, věděl o manipulacích, nebo je přinejmenším úmyslně ignoroval. Stadler byl zadržen kvůli obavám, že by se mohl snažit ovlivňovat svědky a mařit vyšetřování. Byl to jediný vrcholný manažer německého koncernu, který zůstal na svém místě po zemětřesení v rámci aféry Dieselgate (kompletní zpravodajství o emisním skandálu čtěte zde).
Stadlera ve funkci zatím zastupuje šéf prodeje Abraham Schot. V červenci Volkswagen najal manažera automobilky BMW Markuse Duesmanna, o kterém se spekuluje, že by mohl případně Stadlera nahradit.