Koncern VW propustil šéfa Audi, od června je ve vazbě kvůli Dieselgate

  20:00aktualizováno  20:00
Automobilka Volkswagen ukončila s okamžitou platností smlouvu s Rupertem Stadlerem, suspendovaným šéfem prémiové značky Audi. Firma to oznámila po zasedání dozorčí rady. Stadler byl v polovině června zadržen v souvislosti s aférou kolem podvodů s měřením emisí a od té doby je ve vazbě.

Rupert Stadler | foto: Audi

Stadler byl členem představenstva Volkswagenu a předsedou představenstva Audi. Volkswagen uvedl, že Stadler odchází po vzájemné domluvě. „Pan Stadler (odchází), protože kvůli současnému předběžnému zadržení není schopen plnit své povinnosti člena představenstva a přeje si soustředit se na svou obranu,“ uvádí se v prohlášení automobilky.

Podle zdrojů, na které se odvolává agentura DPA, rozhodnutí o odchodu dohodou existovalo již delší dobu, dozorčí rada ji však musela podrobně prozkoumat z právního hlediska. Dohoda vylučuje možnost, aby Stadler požadoval výplatu v řádu desítek milionů eur. Nyní dostane odstupné nižší než jeden milion eur (25,8 milionu korun). Zbývající část, kterou by měl podle původní dohody získat, mu bude vyplacena jen v případě, že trestní řízení v Německu bude ukončeno bez odsouzení.

Stadler začal pracovat pro Audi a skupinu Volkswagen v roce 1990. Členem představenstva Audi byl od roku 2003 a jeho předsedou od roku 2007. Členem představenstva Volkswagenu je od roku 2010. Současná smlouva měla Stadlerovi vypršet na konci roku 2019.

Prokuratura vyšetřuje Stadlera kvůli podezření z podvodu a falešné reklamy v souvislosti s emisním skandálem Dieselgate. Stadler je podle DPA podezřelý, že schválil prodej aut s falešnými emisemi, věděl o manipulacích, nebo je přinejmenším úmyslně ignoroval. Stadler byl zadržen kvůli obavám, že by se mohl snažit ovlivňovat svědky a mařit vyšetřování. Byl to jediný vrcholný manažer německého koncernu, který zůstal na svém místě po zemětřesení v rámci aféry Dieselgate (kompletní zpravodajství o emisním skandálu čtěte zde). 

Stadlera ve funkci zatím zastupuje šéf prodeje Abraham Schot. V červenci Volkswagen najal manažera automobilky BMW Markuse Duesmanna, o kterém se spekuluje, že by mohl případně Stadlera nahradit.

Autoři: ,

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Z autosalonu ve Frankfurtu zbyla jen ohlodaná kost

Na otevření autosalonu pro veřejnost dorazila také politická reprezentace. Před...

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si...

GLB: sedm míst na základech malých mercedesů s pohonem předních kol

Mercedes GLB

Po vlažném přijetí někdejšího GLK to vypadalo, že se hranám u Mercedesu na dlouho odzvonilo. Nakonec se vracejí jen po...

Nová Dieselgate. Německá média tvrdí, že VW stále švindluje s emisemi TDI

Turbodieselový motor řady EA 288

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí také u novějších...

Najdete na iDNES.cz