Rudá kudlanka, která uhání 351 km/h: Bertone Mantide

aktualizováno 
Po měsících náznaků, slibů a doufání je tady nová kreace nesoucí legendární jméno Bertone. Troufáme si tipnout, že maximálku 351 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na stovku za 3,2 sekundy často neokusí, existuje totiž v jediném exempláři.

Bertone Mantide | foto: Bertone

Víc než jezdit tedy bude okoušet měkkost rudých koberců nejvybranějších přehlídek světa. Právě teď je Bertone Mantide hvězdou autosalonu v Šanghaji a od 24. do 26. dubna bude k vidění v Itálii na tradiční přehlídce unikátních aut Concorso d´Eleganza di Villa d´Este. Pak poputuje do obýváku neznámého mecenáše, který si jej objednal.

Studio, které po loňských rozepřích mezi dědici společnosti nesoucí slavné jméno téměř zaniklo, navazuje na svá hvězdná léta.

Nejprve se projekt vedený jedním z nejgeniálnějších autodesignérů současnosti Jasonem Castriotou (předtím byl hvězdou u konkurenčního studia Pininfarina) jmenoval jednoduše Project M. Od chvíle, kdy viděl rudý koncept vzniklý v jediném exempláři celý svět, dostal také jméno: Mantide.

Italsky se to zelené zvířátko jmenuje Mantide religiosa, latinsky mu biologové říkají Mantis religiosa, my ostatní jí známe jako kudlanku nábožnou. Při troše fantazie se dá odhadnout, kde Castriota a jeho tým opisovali u přírody.

Bertone Mantide

Americký designér má s tvorbou jedinečných aut zkušenosti. U Pininfariny třeba přetvořil pro sběratele Jamese Glickenhause unikátní Ferrari Enzo na ještě unikátnější Ferrari P4/5.

Bertone Mantide stojí na základech americké Corvetty ZR1, což zjistíte, když uvidíte pod průhledným plastovým krytem dýchající osmiválcové srdce, které ukrývá 647 koní. Kompresorem přeplňovaný motor objemu 6,2 litru trhá zadní pneumatiky 604 newtonmetry krouticího momentu.

Detailistům mohou některé partie připomínat Ferrari 599 GTB Fiorano, i to totiž nese podpis Castrioty.

Mantide se chlubí skvělým aerodynamickým koeficientem (Cx) 0,29, zásluhu na tom má i absolutně plochý podvozek. Vývojáři se chlubí, že přítlak je o 30 procent lepší než u nejlepších sporťáků současnosti. Celá karoserie je z uhlíkových vláken, čímž se ušetřil metrák hmotnosti v porovnání s nasupenou corvettou.

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Spousta zábavy za tisícovku: chytrá krabička přidá starému VW nové funkce

Konektivita a různé inteligentní funkce získávají v osobních automobilech čím dál větší oblibu. Některé z těchto funkcí...

Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku

Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude mimořádný. Vůbec prvně stáj vyšle kvarteto svých...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku

Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude mimořádný. Vůbec prvně stáj vyšle kvarteto svých...

Najdete na iDNES.cz