Diskuse k článku

Rozšíření EU: rozvoj automobilového průmyslu

Přínos od plánovaného rozšíření Evropské unie (EU) si slibuje i automobilový průmysl, protože deset nových zemí přinese také nové trhy. Na brněnském Autosalonu to řekl generální sekretář Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) Ivan Hodac. Uvedl, že v přistupujících zemích nyní připadá jeden automobil na čtyři obyvatele, zatímco v zemích unie je jedno auto na dva lidi. V zemích střední Evropy navíc ještě velké procento nově hlášených aut tvoří ojetiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TRT

paneboze
doufam ze po vstupu do EU nebude ta dan jak to tady nekdo prezentoval... a nedej boze jak EU uvazovala zrusit provoz aut starsich 20let... osobne jsem zenat, mam rocni dite, manzelka je na matersky a teda fakt nevim co bych delal. A to muzu hovorit o stesti ze byt mam jakz takz vyresen, coz nemuze rici polovina novomanzelskych paru v CR. Mam Daewoo racer (ala Opel Kadett) bez katalyzatoru. Prvni majitel to koupil kdysi v 89 v Tuzexu.
A co budu delat kdyz si proste nemuzu dovolit tohle vyhodit a koupit jine ? Za kazdym detskym doktorem jezdit buhvikam, nebo do prace, omezuji se spoje vlaky/busy... asi me nezbyde nez vysvetlit diteti ze holt EU nam zrusila auto a musi "jemilito k doktorovi" capat 30km pesky...
To uz me mila vlada nerekne jak to vyresit
Pokud by stat podporoval matky na materske stylem napr. plat cca 8tis nebo alespon minimalni mzdu (6tis) hned by bylo veseleji... almuzna 2300,- mesicne a jen prvni pul rok je vysmech. Ale to ne podporujeme fetaky, utecence ale horekujem ze porodnost klesa...
 
0/0
8.6.2003 20:59

jsem u koryta

Re: paneboze
ja si myslim, ze zenusky politiku na tom tak strasne nejsou, tak proc to menit...poslanec u koryta
0/0
10.6.2003 9:03

člověk

K tomu, aby u nás bylo méně lidí na jedno auto-tím více aut ,se musí ale přizpůsobot i silnice, ne ?
Vždyť jejich stav je hrozný, velkoměsta stále ucpaná, silnice úzké, pravidla silničního provozu nemožná a nedodržují se, což je hlavní!
Takže problém navazuje na další problémy, na které u nás buď nejsou peníze (silnice), nebo nemožná a nedodržující se pravidla a zákony (které se taky jaksi podivně řeší).
0/0
8.6.2003 15:01

TGS

Re: K tomu, aby u nás bylo méně lidí na jedno auto-tím více aut ,se musí ale přizpůsobot i silnice, ne ?
Nebo by taky stačliko kdyby bylo 2x míň lidí. A pak by netrpěli ani chodníky.
0/0
8.6.2003 16:06

člověk

Re: Re: K tomu, aby u nás bylo méně lidí na jedno auto-tím více aut ,se musí ale přizpůsobot i silnice, ne ?
Ale důchodci budou věční. A netrpěli by asi chodníci.
0/0
8.6.2003 17:09

Pavel

Nerozumím
Nechápu, jak si od našeho trhu můžou slibovat to, že se jim zvýší prodejnost aut. Asi neví jaký jsou tady platy, normální člověk si nový auto prostě pořídit nemůže. Jó až zvednou platy na úrověň ostatních zemé EU, tak si klidně novýho Audiho koupím, ale jinak tomu nerozumím. Asi jsou dost neinformovaní v zahraničí, jak to tady chodí.
0/0
8.6.2003 11:54

NoName

Re: Nerozumím
A nejen, ze platy tu nejsou dost vysoky, ale ono je tu i spousta lidi bez prace a nekteri z nich by treba i radi pracovali, ale proste nemuzou praci sehnat.
 
0/0
8.6.2003 13:09

Kvakos

Superb = auto pro vrcholne predstavitele státu :-)))
Tak takhle jsem se opět dlouho nepobavil. Proč pořád říkají, že Superb je auto pro manažery a vrcholné představitele státu. Pánové, cožpak Vám to ještě nedošlo? Ačkoliv někdo tvrdí, že je kvalitativně srovnatelné a v některých parametrech dokonce lepší než BMW5, tak nikdy, nikdy nebude tak populární jako BMW nebo cokoliv jiného. Nezapomeňte, že auto se prodává za cenu okolo 1M a ten kdo si koupí takovéto auto, tak tomu je jedno, jestli dá o 200t nebo 300t nebo 500t více a koupí si renomovanou značku, tak se proberte hovádka boží.
0/0
8.6.2003 9:18

alien

Re: Superb = auto pro vrcholne predstavitele státu :-)))
Myslim ze to nieje jedno kazdemu. Niekto ma tolko prachov ze naozaj mu to je jedno, ale kopa ludi je prave na hrane ci si kupit auto za 800t a ostane mu 500t alebo za 1M alebo za 1M300t a uz mu nic neostane:))) A v takom pripade sa oplati Superb. Nie??
0/0
8.6.2003 11:16

Kvakos

Re: Re: Superb = auto pro vrcholne predstavitele státu :-)))
Hm, moc jich ale neni. Bohuzel ti, kdoz takhle uvazuji moc prestizni auto nedostanou. Kvalitativne je sice dobre, ale porad je to vetsi octavie, tzn. stredni trida. Rekl bych, ze v teto cenove skupine se rozhoduje spise podle pravidel prestize a na penize se moc nekouka.
0/0
8.6.2003 12:08

Jezis

Re: Re: Re: Superb = auto pro vrcholne predstavitele státu :-)))
Myslim, ze takhle uvazuji lide kupujici auta nad 2 miliony. Okolo milionu jsou pomery IMHO jine.
0/0
8.6.2003 14:44

von Kleist

Re: Superb = auto pro vrcholne predstavitele státu :-)))
Mile hovadko, ne kazdy uzauje jako ty... A nikdo te nenuti si ho kupovat... Klido si kup Bavo, kdyz ti nevadi uniformita.
0/0
8.6.2003 13:35

Roumen

Re: Superb = auto pro vrcholne predstavitele státu :-)))
On taky Superb a Superb pro vrcholne predstavitele statu je neco jinyho. Ale nevim, jestli se to krome drzaku na vlajky na prednim blatniku lisi jeste v necem. :-) Snad jeste obrazovky v prednich operkach hlavy a pripojeni na internet. B-)
0/0
8.6.2003 15:35

Martin Hlavicka

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
8.6.2003 3:18

Petr

Re: neni
myslim, ze chyby po US nikdo delat nebude. Az na teplousskou Anglii a uplatkarske Polsko nikdo US do zadnice neleze. Naopak vetsina zemi v EU je silne ptiamericky zalozena!
0/0
8.6.2003 9:47

Martin

Re: Re: neni
Jen tvuj mozek je protiamericky zalozenej ;))))
Ja si klidne autem dojedu i pro postu ze schranky ;)))) A je mi jedno zda je to po vzoru Ameriky nebo ne, protoze se mi to tak libi a pouzivam katalizator. 
0/0
8.6.2003 11:35

Pavel

Re: Re: Re: neni
Normálně bych zavedl do měst elektromobily se zvýhodněnou cenou a daní. A tu poštu bych mohl s klidem vybírat např. v tomto elektromobilu a nebudu znečišťovat vzduch. DOjezd je už dnes také na slušné úrovni, tak proč po městě a v okolí nepoužívat tyto auta.
0/0
8.6.2003 11:58

Tomas

Re: Re: Re: Re: neni
Tak mi dotuj ten elektromobil, aby stal 25 tisic (tolik me stala S130) a ujel 100 km za 200,- Kc a nemusel sem se s nim bat jet do vedlejsiho mesta, kde neni "pumpa". Pak bych o tom zacal uvazovat.
0/0
8.6.2003 15:53

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: neni
V zahraničí na to dotace normálně jsou! Tak se neobracj na mě, já ti nic dotovat nebudu, musíš se obrátit na stát :( A dojezd cca 300 Km by ti na jízdu do vedlejší vesnice asi taky stačil ne? :) No a stou S 130 - s tou bych se do té vedlejší vesnice bál spíš než s fungl novým elektromobilem. Je ale samozřejmé, že tyto auta si najdou uplatnění hlavně ve větších městěch, kde je provoz opravdu větší než na venkově. Ale jsou zde další pohony např. vodíkový - na Islandu už funguje!
0/0
8.6.2003 22:48

Petr

To sou ale kraviny!!!
Dokud si lidi nezacnou vydelavat vyrazne vice penez, tak nove auta nebudou. Jestli budem v EU nebo ne je uplne jedno! Dneska stoji auto nizsi tridy dvourocni prumernej plat. Az to bude dvoumesicni jako na "zapade", bude mene ojetin. Proc za tim hledat nejake jine kraviny!
0/0
8.6.2003 1:53

Kvakos

Re: To sou ale kraviny!!!
Máš pravdu. Až to bude, tak jak říkáš, tak se nebudu o ničem bavit a rovnou si koupím nové. Takhle moje cesta povede do bazáče. :-(. No co, alespoň se nemusím bát, že ho sem tam poškrábu, ťuknu nebo mi ho někdo ukradne :-)
0/0
8.6.2003 9:10

Jan

Vsechny ceske automobilky jsou ziskove
ale zapomnel dodat ze pro nemce
0/0
8.6.2003 1:30

Kvakos

Re: Vsechny ceske automobilky jsou ziskove
No automobilky (tedy jedna) ano, ale subdodavatelé ne chytráku.
0/0
8.6.2003 9:11

sw

Re: Vsechny ceske automobilky jsou ziskove
..a taky pro lidi co tam pracujou, pro stat (na danich) a subdodavatele :o)
0/0
11.6.2003 13:52

Mett

dovoz ojetin
Me by spis zajimalo jak to bude s dovozem ojetin az vstoupime do EU. Ne kazdy ma na nove auto, me osobne nove auta tridy Oktavka nezajimaji. Kdyz uz bych mel za neco v te cenove relaci utracet, radeji si poridim treba par let stare BMW. Dalsi vec, moc bych chtel BMW E30 M3, za mladych let jsem o tom aute snil a jeste me to nepreslo. Ale tato M3 je starsi 8mi let, tudiz podle dnesnich predpisu je dovoz nemozny. Bude me i v tomto pripade zase nekdo nejakym narizenim buzerovat, ze si to nemuzu treba v Nemecku poridit a u nas normalne prihlasit a provozovat?
0/0
8.6.2003 1:01

Kvakos

Re: dovoz ojetin
Moje řeč, je to dost dobrá kára. To nařízení o ojetinách je jen a jen práce lobystů prodejců a výrobců automobilů, ale toto jim stejně nepomůže :-). Když budou prodávat auta za 150t., tak se můžeme o něčem bavit. Doufám, že toto omezení také padne.
0/0
8.6.2003 9:14

Tomas

Re: dovoz ojetin
Toto jsem se dozvedel na koordinacni lince o EU: PS: kouknete na www.autoscout24.de "Vážený pane, Posíláme Vám odpověď na Váš dotaz ohledně EU: 1)případným vstupem do EU se automaticky staneme členy Celní unie, což znamená, že v rámci pohybu zboží uvnitř EU budou zcela odstraněna cla. 2)Při nákupu a dovozu nového automobilu (do 6ti měsíců a ujetých 6ti tisíc km), budete DPH platit v ČR. Pokud dovezete automobil starší 6 měsíců (případně najeto více než 6 000 km), zaplatíte DPH v zemi nákupu v rámci prodejní ceny. Obecně lze říci, že DPH se platí v zemi spotřeby zboží-v zemi, kde zboží nakoupí konečný spotřebitel. S pozdravem XY Supervizor infolinky o EU " ############## Vážený pane, pokud se týká dovozu ojetých automobilů-současné omezení stářím vozu by mělo být zrušeno (o jeho dalším uplatňování MD ČR zatím neuvažuje). Určitá možnost omezení ale i do budoucna existuje, např.kdyby neúměrně přibývalo v republice ojetých vozidel neschopných vyhovět technickým podmínkám provozu apod. Jistá míra ochrany vnitřního trhu z vážných důvodů (nutné schválení Evropskou komisí) existuje i v rámci EU. S pozdravem
0/0
8.6.2003 9:44

Mett

Re: Re: dovoz ojetin
To zni pozitivne :) K te neschopnosti vyhovet technickym podminkam provozu ... o stavu prece rozhoduje STK. Pokud by to nekdo chtel zobecnit, to by nejdriv museli vyradit vsechny Skodovky starsi nez Favorit, Ziguliky , Trabanty apod. Vetsina toho je technicky na hranici vyrazeni, KAT to nema apod. To si tezko nekdo dovoli.
0/0
8.6.2003 13:12

Trucker

Re: dovoz ojetin
Taky doufam, ze se zavede kazdorocni ekologicka dan jako v Nemecku, za kazdych zapocatych 100ccm objemu motoru sazba podle emisni normy, kterou auto plni. Tzn. nikdo nikomu nebrani vlastnit stara auta, ale jejich provoz se prodrazi kvuli teto dani. Myslim, ze je to fer, protoze starsi vozy vice znecistuji ovzdusi.
0/0
8.6.2003 14:42

mašina

Re: Re: dovoz ojetin
ono to sice zni fer, ale jen to bude dal ruinovat zamestnace kteri nemaji na novejsi auta... takze prevaznou vetsinu obyvatelstva ... at zije Facko ;(
0/0
9.6.2003 14:34

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Najdete na iDNES.cz