Diskuse k článku

Emisní předpisy mění svět aut a ztěžují automobilkám práci. Je to chaos

Předpisy se neustále mění a zhruba každého půl roku má dojít ke zpřísnění pravidel, říká Martin Hrdlička, šéf vývoje motorů a podvozků automobilky Škoda. Během let 2017 až 2020 postupně vstoupí v platnost osm různých emisních norem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L61a55d60i38s24l94a19v 70K57u79d58l59a42c32e21k 8148590829629

Tak mi z toho vyslo ze urednik od stolu pise normy ktere se automobilky snazi nejak dodatecne plnit coz zakonite prinese okamzik ve kterem urednik sesmoli blbost ktera splnit uz nepujde. Co pak?

0/0
5.10.2018 7:00
Foto

F57r67a60n49t36i19š37e57k 66K56š88í25r 2579736485

Stát je báječný prostředek pro všemožné parazity. ;-D

0/0
12.9.2018 0:35

M45o88n91i12k48a 50S27o56j49l39i 8786927389788

...a co tak si vypnout motor kdyz nekde na nekoho 10 minut cekam??? Zvlaste TDickari... Ale diesel se prece nevypinaji, co?

0/0
10.9.2018 9:39

J69i48ř55í 24D82e47š61t 5105164338280

Mě by zajímalo jestli ten dokument o 1430 stranách taky čte nějaký ouřada z EURv

0/0
8.9.2018 8:17

M85a47r52t24i67n 64J11a85r92e86š 5327224563439

Až všichni přejdeme na elektromobily, vodíkový pohon apod., nebudeme muset emisní normy řešit. ;-)

0/0
5.9.2018 23:19

J22i39ř20í 21S19c57h26w98a77c95h 8178434108746

a ty je snad dnes nějak řešíš?

0/0
5.9.2018 23:32

M36a85r44t82i68n 82J61a12r74e41š 5807744773169

Já osobně ne, ale automobilkám, zdá se, přidělávají dost starostí. Nebo to aspoň píšou v tom článku. Možná jsem tedy měl napsat "nebudou automobilky muset emisní normy řešit".

0/0
5.9.2018 23:41

P44e91t47r 36Č97e80r70m17á51k 9888955749120

A jelikož to se v příštích několika generacích nestane tak to holt evidentně budeme muset řešit nadále :)

0/0
9.9.2018 17:31

M86a69r55t17i33n 64K35a59r17á52s48e53k 9738803198648

Mozna melo nekde v clanku dorazne zaznit, ze ta nova metodika homologace NENI kvuli tomu, jeslti auto ma o 5% vyssi emise CO2, cele se to toci primarne kolem sledovanych skodlivych emisi - tech resi norma EURO 6 (NOx, pevne castice, oxid uhlednaty, nespalene uhlovodiky - ano CO2 tam nikde opravdu nefiguruje), a tech skodlivych emisi nejde o to, jeslti je to procento vice nebo mene, ale naprosto bezne se stavalo, ze automobilka postavila auto tak, ze pri stare jednodussi "zkousce" bylo auto v norme, ale v realu pak byly emise desetinasobne, co je opravdu problem, kdyz jedno auto kouri tak jako deset aut....

+1/0
5.9.2018 13:54

P78e39t44r 78Č19e63r84m57á80k 9448285149280

Ono je to složitější. Auto musí splňovat jak euro normy tak co2 limity. Paradoxem je že každé se bude měřit jinak, tzn. je to takové balancování.

Dalším rozdílem pak je že se jednak mění samotná euro norma, a zároveň metodika měření. Nelze ale zaměňovat jeno za druhé a nebo to spojovat, to jsou dvě odlišné věci.

Co se týče metodik měření tak nedc nebyla žádná jednodušší zkouška, byla akorát jinak postavná a méně administrativně náročná. Z toho vyplývá to že i nová měření budou odlišné od toho co pak někdo někde nějak naměří v reálu - ono totiž nic jako reálný provoz neexistuje, vždy to jsou jen přesně zadané podmínky za kterých se zjistí nějaká hodnota, bylo by naivní myslet si že nová metodika není “laboratorní” jen proto že se část zjišťuje v režimu rde. V článku to krásně popisuje že ta část je svázána tolika parametry které musí být splňeny že to je defacto jen laboratorní měření které není pod střechou - a jinak to konckonců ani nejde, ty výsleky musí být porovnatelné napříč trhem, takže musí být zjišteny stejně.

0/0
5.9.2018 16:11

J44i54ř86í 92S80c73h42w28a34c56h 8198514568376

jelikož jsi občas super puntičkář, tak tě musím opravit:

auto musí splňovat euro normy, ale žádný limit CO2 splňovat nemusí.

0/0
5.9.2018 23:35

P49e98t81r 34Č10e60r51m71á59k 9618945919330

Pokus dobrej ale minul jsi, auto musí splňovat i co2 limity, to co myslíš ty (že platíš nadlimity ale může být homologováno) je jiná věc.

0/0
6.9.2018 11:07

J83i96ř35í 88S46c31h40w71a96c61h 8608914168756

a jaké limity CO2 musí auto splňovat?

0/0
6.9.2018 11:41

P45e53t81r 34Č37e62r35m45á58k 9978195289520

Limity CO2 které jsou stanovny v některých státech EU trhu.

0/0
7.9.2018 12:52

M75a71r94t35i96n 88K50a58r31á98s67e72k 9298263658518

A jaky je teda limit CO2 na auto? kde se to da najit?8-o

0/0
6.9.2018 13:52

M47a31r42c92e83l 15S28u76p 6369675388970

Také jsem to dlouho hledal, ale nenašel. Snad nejlepší informace jsou přímo v tomto článku. Tvrdí tam, že provádí zkoušku i na CO2 a že jim pravděpodobně při této zkoušce nebude vyhovovat pětina malých aut s tříválcovými motory. Dále tam uvádějí, že od roku 2021 bude tento limit 95 g/km a překročení o každý gram navíc bude pod sankcí 95 Eur. Je možné, že se to dělá nějak přepočtem z emisí CO.

0/0
6.9.2018 19:28

M47a47r36c79e27l 77S63u10p 6129365628120

Jinak emise CO2 se počítají přepočtem ze spotřeby vozidla - jsou na to kalkulačky. Možná měřej emise a zároveň kontrolují spotřebu PHM - a z toho to nějak spočítají.:-P

0/0
6.9.2018 19:46

P65e27t24r 54Č23e60r17m46á69k 9938215769750

Ono je to ve skutečnosti právě naopak - měří se emise CO2 a z nich se vypočítává spotřeba.

0/0
7.9.2018 12:58

M34a67r70t53i27n 97K38a59r51á20s82e71k 9878543518618

No CO2 se samozrejme meri, ale ne proto, ze by byl nejaky limit na auto - z CO2 se pocita spotreba auta, ktera je mimo jine take vysledkem homolgace. Limit na auto nedava smysl, protoze se neda porovnavat takove citigo s velkym pickupem nebo sportakem, ktere maji nekolikanasobnou spotrebu a tomu primo umerne CO2 (ktere nezachyti zadny filtr, katalyzator ani nic).

A pak automobilka jako celek musi plnit prumerne flotilove emise (resp nemusi, ale kdyz prekracuje tak plati pokuty) - tohle je unijni pristup k tomu jak tlacit automobilky k vyrobe uspornejsich aut. Oproti pristupu v USA, japonsku, cine apod, kde je vesme dana direktiva jako povinna nabidka elektroaut apod, tak unijni pristup nechava automobilkam naprosto volne ruce v tom, jak toho dosahnou, at uz zkokonalovanim benzinovych a naftovych motoru, delani lehcich a mensich aut, altrnativni pohony (CNG, hybrid, elektro), pripadne se na to muzou i vykaslat a zaplatit nadlimitni emise. Takovy "volny" pristup jinde nemaji...

+1/0
6.9.2018 20:41

M65a48r21c68e39l 37S66u90p 6739635748590

Že by v USA dělali pakárny s emisema ? 8-oPodle jejich nabídky v autosalonech to zrovna nevypadá.:-P

0/0
6.9.2018 21:53

J91i38ř53í 36S59c13h92w20a92c56h 8848374338526

samozřejmě, že dělají, proto se tam nabízí Ford Mustang s 2,3T, Cadillac má 2.0T, a hodně prodávaná Honda Civic má jako vrcholnou motorizaci 1.5T stejně jako v Evropě.

0/0
6.9.2018 22:33

M23a17r40t81i35n 15K65a83r14á54s98e18k 9458953118798

Ano, v USA resi odjakziva emise vice nez v evrope.... samozyrejme ve smyslu tech skodlivych emisi, ktere resi emisni normy. Co resi jinak je prave CO2 (ktere samozrejme soucasti emisnich norem neni, ani v EU ani v USA). Ale to se jeste lisi stat od statu v ramci USA....

0/0
7.9.2018 9:13

P78e63t32r 77Č66e23r66m55á22k 9848615419670

CO2 se skutečně měří. Z toho vzedje nějaký výsledek a s tím se dál pracuje x směry - jedna se obecně započítá do flotilových emisí, dále se z něj určí spotřeba, a pak s nimi pracují národní legislativy kam patří o ony limity. Smysl to má samozřejmě velký - z hlediska ekologie to je jediný faktický způsob jak skutečně omezit auta s velkou spotřebou, flotilové emise umí dneska zprůměrovat kde kdo a daně za nadlimitní auto se také míjí efektem protože jdou ruku v ruce s tím že se uplatňují především na auta která si kupuje movitější klientela. Toť zhruba v kostce.

0/0
7.9.2018 13:06

P19e63t82r 44Č86e23r58m59á90k 9378695939180

V legislativách jednotlivých států, některé to nemají ošetřené nijak (jako třeba my), některé mají poplatky podle kategorie, jiné rovnou daň za luxus, a některé limit který to nemůže překročit. Samozrějmě se dá argumentovat tím že to není nutná podmínka homologace a na nějaké silnice to může, každý výrobce se však snaží aby daný model mohl prodávat na co nejvíce trzích, tzn. aby se dalo mluvit o EU trhu jako celku musí to auto splňovat podmínky všech zemí EU.

0/0
7.9.2018 12:57

P33a97v36e51l 66L95á18n23í76k 5309145542847

Nejvíc mě na tom zaráží to, že v Evropě na to všechno doplácíme, ale řeší někdo co se prodává v Číně?, Indii? , Africe, Jižní americe a co tam jezdí po silnicích? Ne to je každýmu úplně jedno.

Kdyby se radši zaměřili na to aby i z Evropských silnici prostě zmizely staré vraky, vykuchaná auta, aby se nedalo podvádět na emisích a STK (protože pořád dá) a lidi měli motivaci a důvod si koupit novější auto ... žádné tyhle nesmysly by nebyly potřeba ....

Doplatí na to zase jenom lidi, halvně u nás protože jsme na automobilovým průmyslu přímo závislí a třeba u nás ve firmě je to už znát, přes 2 roky se nepropustělo a každýmu se dávaly ještě obří náboráky a tento měsíc už se začlo porvé propouštět a nejsou zakázky ...

+1/0
5.9.2018 12:52

M10a50r83t69i50n 53K34a25r94á89s26e72k 9588823528298

Tak jednak ony ty prisne normy (ktere jsou miochodem treba v USA nebo japonsku jeste prisnejsi) jsou zdaleka nejefektivnejsi ochranarske opatreni domaciho autoprumyslu, tzn opravdu nehrozi, ze by kvuli nim bylo nejake propousteni. Navic na rozdil od USA, EU resi jen auta ktera se prodavaji v EU, ale automobilky muzou vyrabet v EU auta ktera neplni EU normy, kdyz se vyvazi na jine trhy.

Proc se resi emise v EU a ne v Cine? no jednak proto, ze EU opravdu nema jak naridit cinanum emisni normy, a pak proto, ze emise z aut jsou hlavne lokalni problem - ve meste u cesty je obcas malem nedychatelno, kilometr za mestem ani nevite ze nejake auta nekde kouri....

Vraky na silnicich, STK apod davno legislativa resi, to ze v CR se na to dlabe neni vina EU, prejedte do rakouska a tam s vrakem daleko nedojedete, protoze vas policajti stopnou, poslou na STK .... EU opravdu nebude posilat nejake velvyslance, ktery tady bude prosit nase mistni politiky a policii at s tim neco delaji, to by bylo trochu padle na hlavu .... bohuzel tenhle pristum "my na to z vysoka kaslem, ale vsechny problemy hodime na EU" je u nas hrozne zazrany...

+1/0
5.9.2018 13:09

M87a35r62c83e58l 88S67u29p 6709275648320

Jak mi ale vysvětlíte, že pro Subaru forester udělali nový 2,5 l motor, který se nesmí "díky" emisním normám dovážet pouze do EU, ale do USA ano. Pro automobilky je velmi důležité vyrábět ve velkém univerzální auta, která dobudou světový trh. Nikdo netvrdí, že snižovat emise a spotřebu je špatná věc, ale EU direktiva je v tomto až příliš skoková a rozhodující. Zdá se mi, že ve vývoji motorů se po mnoho desetiletí tvrdě pracovalo a změny byly přesto pozvolné, ale příjemné a trh je vítal. Nyní tato motorevoluce vzbuzuje trochu nedůvěru,jestli se dostatečně motory hodnotí z hlediska spolehlivosti a jestli se v EU vůbec hledí na přání koncového zákazníka.

0/0
5.9.2018 16:27

P54e41t42r 77Č88e12r23m18á74k 9318865259690

USA mají mnohem měkčí limity co2... Jinak by tam nemohli jezdit těma benzínovýma šestilitrama...R^

0/0
5.9.2018 16:41

M91a38r18t20i77n 18K23a64r92á87s94e51k 9708353208828

Tak USA to hlavne resi jinak (a jako bonus se to jeste lisi po jednotlivych statech), nemaji flotilove limity CO2, ale zas napr povinnou nabidku elektroaut a podobne direktivni nesmysly....

0/0
6.9.2018 7:17

P64e97t32r 88Č11e70r62m56á47k 9838555689440

Ano řeší to jinak, ale ty limitní čísla CO2 jsou několikanásobná.

0/0
7.9.2018 13:07

J54i66ř48í 46S23c66h59w58a19c92h 8198504678606

On by s nejspíše klidně dovážet mohl, ale automobilka rozhodla jinak.....

0/0
5.9.2018 19:53

M53a47r35c27e76l 12S34u19p 6329635368680

Blbost ! Teď jsem se dočetl, že za rok emisní normy pohřbí i ty dvoulitrové motory ! Prostě tohle neokecáte - špičkové motory, které vydrží nekonečně dlouho - úředník EU nepovolí.

http://www.auto.cz/prisnejsi-emisni-normy-blizi-ktere-modely-kvuli-wltp-skonci-113110

0/0
5.9.2018 20:55

J31i75ř60í 71S92c61h53w30a48c31h 8558154568676

jasně a Bentley, RR a BMW 7XX přejdou na litrový tříválce ;-D;-D;-D

Měl by ses ještě čtený text naučit chápat!

0/0
5.9.2018 22:59

M59a33r55c15e22l 47S43u19p 6199195218650

Nepřejdou, ale nové si je už nikdo v EU nebude moci koupit. Ani individuální homologace dovezeného vozu ze zahraničí nebude možná.

Čtěte Vy pozorně tento článek ! Uvádí se v něm,že ani některé stávající kombinace motorů a převodovek u Škodovek nebudou do budoucna přípustné a skončí.

0/0
6.9.2018 12:01

J77i66ř19í 44S43c83h20w54a45c83h 8978464988566

Cože? Nikdo si v EU nebude moci koupit nové Bentley nebo BMW 7XX?

0/0
6.9.2018 14:40

M95a46r22c31e90l 30S70u19p 6519115638260

Teď jsou ještě do roku 2019 akceptovány doprodeje,pak už se to ale nebude dát obcházet. Velmi theoreticky by mohli vyrobit nějaké hybridní motory, které by byly schopny se do těch emisí vejít,ale daleko pravděpodobněji tyto auta budou vyrábět dál stejně, akorát je stáhnou z trhů EU.

0/0
6.9.2018 19:37

J51i87ř34í 21S65c50h60w36a83c86h 8218134878706

na základě čeho se budou jen doprodávat?

Do jakých "těch emisí" se mají nevejít?

0/0
6.9.2018 21:15

P94e11t32r 75D34v19o16r64a51k 3951950877279

To je neskutečný masakr. Když zvážím jen jak velký ancábl musel dát dohromady tu neskutečnou kopici sraczek resp. všech možných předpisů, nařízení a složitostí, jak celé auto má vypadat, co má dělat a jak se má chovat a k tomu jak je podle každého zaškrtnutého prvku výbavy přepočítáváno CO2, tak se mi chce zvracet.

Když zvážím, že se tady bojuje s větrnými mlíny (snaha o snížení CO2) pro půl miliardy zákazníků v EU, když je na světě dalších 7mld lidí, kteří rozhodně nemají tak "ekologicky" smýšlející vládu a představitele.

Když zvážím, že vliv člověka na produkci CO2 a tím na globální klimatické změny je pořád dost diskutabilní a když se CO2 dá redukovat jinde daleko efektivněji, tak je mi normálně na blití z toho, jak si představitelé EU udělali z automotive dojnou krávu a obětního beránka.

Když zvážím, že celé skupiny vývojářů vymýšlejí nemožné a přitom stejně pár ostrovů zahučí pod hladinou, Pasterze pod Grossglocknerm stejně roztaje...a přitom mohli svůj inovační potenciál věnovat něčemu úplně jinému a přínosnějšímu pro lidstvo i přírodu... RvRvRvRvRvRvRv

+5/−3
5.9.2018 8:50

M89a94r68t24i17n 80K27a42r31á30s33e27k 9578843718728

Kde jste prisel na to, ze ta cela masinersie kolem zmeny homologaci je kvuli CO2? 8-o

0/0
5.9.2018 11:44

M19a34r18c43e30l 35S68u85p 6759765538190

Je to tak, v Pařížské konferenci se státy EU zavázali snížit emise CO2 o 40%. No a ty uhelky pořád jedou,tak se musí tlačit alespoň na ty auta. On jde v prvé řadě o velký bussines s povolenkama - na tom se dobře nažvejknou politici co nic pořádného neumí.:-/

0/0
5.9.2018 16:40

M85a46r37t24i77n 33K69a41r24á71s13e32k 9698383728808

Ale ta zmena homologace prece na CO2 nema zadny vliv, motory maji emise CO2 stejne jako predtim, a i celkove uspora CO2 z automobilove dopravy je velmi mala...

0/0
5.9.2018 16:56

M97a57r76c33e44l 91S41u71p 6879545968640

Tato změna v homologaci je určitý článek v celé mašinérii snižování emisí z aut a hlavně snižování CO2. Je to způsob měření CO2 a ostatních emisí v podmínkách "skutečného provozu auta". údaje o CO2 jsou všude přetřásány a máte je uvedené i v TP. Na 1 km provozu auta připadne většinou něco mezi 0,1 - 0,2 kg CO2 - což když se začne násobit tak je celkem mazec.

Přesto samozřejmě celková CO2 produkovaná lidstvem je někde mezi 3 - 6% celkového CO2 a samotné CO2 tvoří pouze 0,054 % skleníkových plynů - ale to už je zase o něčem úplně jiném.

0/0
5.9.2018 17:16

M36a81r48t40i36n 17K56a84r91á19s49e33k 9258403578468

Emise CO2 jsou v technicaku jasne, protoze je to variabilni velicine (umerna spotrebe), ostatni emise tam nejsou proto, ze u nich norma (na rozdil od CO2) dava strop, a auto bud plni a muze se prodavat, nebo neplni a nesmi se prodavat. A u tech ostatnich emisi je na rozdil od CO2 problem s tim, ze motor podobnych parametru muze mit emise v ramci normy, nebo bez problemu 100 a vice nasobne, proto je homologace tak komplexni a slozita, aby to automobilka nemohl tak snadno obejit (ohnout CO2 jde o par procent, to zas tak nikoho netrapi, ale kdyz bude jednou auto kourit tak jako 100 aut a to jedovate latky, tak je to opravdu problem)

0/0
6.9.2018 13:56

J31o85s72e90f 61Š86o87l28t98e30s 8744938140653

Automobilek mi není vůbec, ale vůbec líto. Můžou si za to samy. Neměly podvádět, měly jasně uvést, že se limity nedají rozumně splnit a žádat odklady. Teď si jen vyžírají, co jim patří.

+3/−4
4.9.2018 22:07

P36e33t35r 15Č14e42r33m72á94k 9618805879880

Ale kdeže, žádné podvody, automobilky od začátku byly u sestavování metodiky měření stejně jako u zavedení limitů, a podmínky si nastavily tak aby jim to vyhovovalo a bylo to legálně splnitelné. Nynější situace je důsledkem toho že v reakci na pseudokauzu dieselgate urychlil nástup chystaného a automobilky nemají dost času a zcela oprávněně řvou, toť celé R^

+1/0
4.9.2018 22:20

J88i18ř52í 17S13c43h94w49a11c80h 8158124488926

Takže podle místních "odborníků" a "eurobijců" místo zbytečné regulace emisí jejich autí by ta proradná EU měla:

- zakázat všechny velký lodě na celém světě!

- zakázat všechna větší letadla!

- nařídit všem ostatním 7 miliardám lidí mimo EU, že plast nesmí vyhazovat, nýbrž třídit a recyklovat!

- zakázat jak v EU tak mimo ni přepravu nákladů na vzdálenost větší než je ta malá

Jo a musí samozřejmě umlčet všechny "ekoteroristy" a "ekofašisty", vždyť ničí průmysl v EU. A všechny je poslat na exkurzi do takového Norilsku! Tam ty "ekopobudy" zavčas umlčeli a průmysl tam vzkvétá naprosto neskutečně!

Viz "nádherné obrázky" ve videu níže od 1:17:50 do 1:20:25, přeji nádherné "slintání nad těmi nádhernými barvičkami", zvláště ty poslední záběry musí přivést všechny EU-eko-bijce do extáze.

https://www.youtube.com/watch?v=MnGd8J5DSeg

+1/−7
4.9.2018 20:24

P29e41t16r 42B61á79č35a 8815256975205

staci zrusit EU a bude klid

+1/−1
4.9.2018 21:29

J35i25ř23í 57S90c20h20w73a97c98h 8198554228706

ano, euro-bijci pták pokálí košili a může za to samozřejmě EU, ale až se EU zruší, tak je logické, že se nic takového už přece nemůže stát, to už si my tady přece zařídíme.....a bude ten klíííd.

+3/−3
4.9.2018 21:44

M59a19r25t35i52n 29K12a65r48á13s40e87k 9298293178628

A kdyz se zrusi EU, tak kdo pak zakaze ten zbtecny prevoz zbozi, kdo zakaze to sypani odpadu do more a tak co tu nekolik pozaduje?

0/0
5.9.2018 8:26

P16e92t54r 96H77o28f80m90a19n70n 6949374495930

Vy si fakt myslíte, že se v ČR plasty recyklují?

+2/0
4.9.2018 22:25

Najdete na iDNES.cz