Diskuze

VIDEO: Proč jsou kanály na silnici jak naschvál tak, abychom do nich vlítli

Jízda po českých silnicích často připomíná slalom. Řidiči se totiž snaží vyhýbat kanálům. Těch je na vozovkách neuvěřitelné množství a často jsou jak naschvál umístěné v dráze, kudy jedeme. Navíc víka i povrch kolem nich bývají rozbité, takže když kanál přejedeme, celé auto nadskočí. Reportér Matěj Smlsal se vydal pátrat, proč jsou umístěné tak nešťastně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Super,neumíme udělat kanál tak, aby to nedrncalo,ale lítame do vesmíru,jezdíme autíčkem a lítame vrtulníčkem po Marsu.Krásný příklad z Moravy,průtah Rajhradem,nový protihlukový koberec,ale všechny kanály utopené o 2-3 cm.Nechápu kdo to takto převzal a zaplatil.

0 0
možnosti

Zažil jsem v poslední době velké stavby a rekonstrukce kanalizací v Pojizeří. A můžu vám říct, že projektanti jsou prostě ignoranti, kteří to naprojektují, jak je napadne.

3 0
možnosti

Asi tak. U nás nedávno rekonstrukce mezinárodní silnice první třídy. V jejím rámci se měla kanalizace posunout a šachty měly být mimo vozovku. Opět to ztroskotalo a obstrukcích včetně obligátního "stálo by to moc peněz a trvalo dlouho", takže máme opět šachty umístěné přesně pod koly projíždějících aut. No a během těch tří let už se všechny šachty musely opravovat, protože byly propadlé. Ono 30 tisíc aut za 24 hodin je velká zátěž. Zvlášť, když odhadem čtvrtina jsou kamiony.

4 0
možnosti

A proto se jezdí ve městě zásadně v levém pruhu a řidiči velkých SUV s balónama místo pneumatik nebo přespolní nadávají na notorické "levoproudaře" :-/

1 0
možnosti

To jsou tedy vymluvy. Posledni dil s kanalem je asymetricky, lze ho natacet libovolne v prumeru skruze, takze vystup lze natocit tak, aby neprekazel.

Jenze udelat to poradne je moc prace a zadavatel to zaplati tak jako tak, ze.

0 1
možnosti

Tím ho posuňte o nějakých 30-40 cm, což nic moc neřeší.

0 0
možnosti
Foto

Tady je zase odborníků na projektování a výstavbu inženýrských sítí... ;-D

Že jsou kanalizační poklopy leckdy s vozovkou srovnány ledabyle je bohužel fakt, ovšem nic to nemění na jiném faktu, a sice že většinou prostě není kam jinam tu kanalizaci umístit...

1 0
možnosti
Foto

Květinové záhony, dětská hřiště, takových míst by bylo ;-D.

0 0
možnosti
Foto

Promovaní inženýři vám dokáží jen vysvětlit, proč to nejde...;-D;-D;-D Ale ono to opravdu jde.

5 0
možnosti

Tak jde, ale potřebujete nový projekt, ze kterého zase vyplyne přesunutí dalších sítí, a ve výsledku jste na úplně jiné částce.

0 0
možnosti

jinde, historicky je to jinak. Londýn, Amsterdam a Berlín jsou nově postavená města, kde nejezdí těžká auta.

1 0
možnosti

Doplním, ještě lepší jsou vpusti které jsou pod úrovní a ještě prohnuté. Tam se přejet autem nebo kolem prostě nedá.

A největší sranda je, když na takovou vpusť naženou cyklistu pruhem...

0 0
možnosti

Co díra, ale takovej vystouplej kanál... to je lahůdka :-)

1 0
možnosti

Bylo v černých ovcích jak v půjčeném autě o jeden prorazil vanu. Nejdřív mu škodu potvrdili a když přišlo na placení začli mlžit. Co natom že to měli nafocené včetně olejové skvrny začínající kanálem:-)

0 0
možnosti

Už jsem zažil že po opravě byl okrja kanálu krásně zarovnaný s povrchem alfaltu ale víko bylo kdo ví proč o centimetr níže..

1 0
možnosti
Foto

J15i55ř42í 73E32r47b47e24n

29. 5. 2021 0:21

Chyba montérů. Obruba kanálu z jedné pevnostní třídy, víko z jiné. Nebo dva různí výrobci podle dvou různých standardů. Za rohem to bude nakombinované obráceně. ;-)

0 0
možnosti