Pátek 6. prosince 2019, svátek má Mikuláš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 6. prosince 2019 Mikuláš

Autofotka týdne: Rolls pro mladé je k mání v Česku za 10 milionů

aktualizováno 
Automobilce Rolls-Royce se v nejisté době posledních let daří. V roce 2012 prodala rekordních 3 575 vozidel a za loňský rok dokázala tato čísla ještě překonat. V roce 2013 prodala více než 3 600 vozů. Výrazně se mění její klientela, na britského lorda s dýmkou a Timesy zapomeňte. Dnešní rollsař je mladší a řídí si ho sám.

Rolls-Royce Wraith | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Loňský přírůstek do nabídky urozené značky je už v Česku. Hned dvě kupé Wraith, jehož první kousky doputovaly k zákazníkům s podzimem roku 2013, dorazily do Česka. Každé po 9 909 900 korun. Černý kousek už je prodaný, na bílého už mají podle informací iDNES.cz u prodejce drahých aut SF Motors také vážného zájemce.

Rolls-Royce Wraith

Wraith má být autem pro takové lidi, jako byl Charles Rolls, když zakládal značku, která je dnes synonymem pro neskonalý automobilový luxus. Když s Henrym Roycem před 108 lety automobilku založili, bylo Rollsovi pětadvacet let. Nezdá se to, ale nejnovější rolls je tak autem pro dnešní typické zákazníky značky. Její klientela se totiž hodně změnila.

Dobré prodeje táhne Čína

Německé vedení původně britské firmy tlačí Rolls-Royce k úspěchům a v letošním roce dokonce plánuje přijmout stovku nových zaměstnanců do továrny v Goodwoodu v Západním Sussexu. Továrna se tak snaží uspokojit rostoucí poprávku po modelech Phantom, Ghost a Wraith.

Fotogalerie

Mezi největší trhy pro Rolls-Royce patří Spojené státy, země Středního východu a Čína, která se v minulém roce stala hlavním odbytištěm pro nové modely. Právě Čína nejlépe symbolizuje změnu, která Rolls-Royce nasměrovala k úspěchům.

Výkonný ředitel Torsten Müller-Ötvös totiž tvrdí, že nové modely si kupují hlavně miliardáři, kteří si na svůj majetek vydělali vlastní prací. Přitom během předchozích 110 let byli hlavními zákazníky bohatí lidé, kteří svůj majetek dědili.

"Osmdesát procent našich zákazníků jsou lidé, kteří vedou vlastní byznys. A pokud se podíváte na trhy v Asii nebo na Středním východě, najdete zde překvapivě hodně velice mladých zákazníků," říká Müller-Ötvös.

Průměrný věk moderního zákazníka je čtyřicet let, výjimkou však nejsou ani zájemci pod třicet. Zhruba dvacet procent tvoří "megahvězdy" hudby, filmu, sportu nebo módy.

Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce Wraith

Rolls-Royce si svých bohatých zákazníků váží a je pro ně ochotný udělat téměř všechno. "Řekněte mi, co máte rádi, a my to pro vás vyrobíme," říká šéf značky. V poslední době patří mezi oblíbené požadavky "hvězdná" obloha na stropě, na kterou má výrobce vyškoleného specialistu, který z vnitřní strany koženého čalounění stropu vlastnoručně rozmisťuje 1 200 optických vláken. Každé z nich přitom svítí jinou intenzitou. "Někteří zákaznici se ptají, jestli můžeme na obloze vytvořit konstelaci hvězd, které odpovídají jejich datu narození. Samozřejmě že můžeme," chlubí se se Müller-Ötvös.

Na otázku novináře deníku The Telegraph nakolik lze ještě úspěch automobilky považovat za britský úspěch, odpovídá rodilý Němec poměrně překvapivě. "Z velké části. Naše továrna sídlí v Británii, 90 procent našich zaměstnanců jsou Britové, stejně tak inženýři a designéři, kteří nové vozy navrhují. Tyto britské kořeny stále udržují Rolls-Royce na vysoké úrovni."

Řídit ho už není trapné

U zákazníků Rolls-Royce se dá vypozorovat ještě jedna podstatná změna. Dříve se totiž říkalo, že řídit si svůj rolls je trapné. To už je dnes zapomenuto. "Dnes svého rollse řídí v Evropě 80 procent zákazníků," říká pro iDNES.cz Frank Tiemann, který značku v Evropě propaguje a auta bohatým přímo prodává.

Rolls-Royce Wraith

Samozřejmě že by bohatí zákazníci mohli na svou milionářkou chalupu létat tryskáčem, jízda s rollsem se však mění v požitek. Ne pro sílu a rychlost. Majitelé rollsů na nich oceňují hlavně dokonalé pohodlí a klid. "Chceme jim nabídnout klidné útočiště, které je dokonale chrání před okolním světem. Takovou ulitu, kde najdou klid, soukromí a bezpečí," popisuje Tiemann.

  • Nejčtenější

Prodej Octavie startuje kombíkem, základ za 457 tisíc bude v březnu

Cena nové generace Octavie bude začínat na 456 900 korunách u typu karoserie liftback. To je o šest tisíc víc než u...

Deset chyb, které by se čeští řidiči měli konečně odnaučit

Říkáte si, že je to neustálé opakování toho samého? Z jízdy na českých silnicích se však nezdá, že by se něco zlepšilo....

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Náhrada za TDI pro manažerský superb. První kilometry s hybridní škodou

Škody míří k zásuvce. V roce 2025 má být čtvrtina prodávaných aut české značky elektrifikovaná. První dvě škodovky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Test nejlepších aut pro přepravu dětí: dostupnost, bezpečnost a prostor

Která auta jsou nejvhodnější pro instalaci dětských autosedaček? Prověřili jsme 18 modelů. Pouze do několika z nich se...

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

  • Další z rubriky

Do roku 2030 v Evropě převládnou auta do zásuvky, předpovídá studie

Do roku 2030 se bude v Evropě prodávat více elektrických a hybridních aut než vozů se spalovacím motorem. Podíl čistě...

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Technická perla v ceně čtyřicet milionů: za čelní okno se připlácí

Britský výrobce supersportovních aut McLaren nepřestává udivovat svými výtvory. Do nejdražší modelové řady, takzvané...

Premium

Po roce 2050 zůstanou jen auta na vodík a elektřinu, říká odborník

Automobilový průmysl je v Evropě na rozcestí. Jeden ze směrů vede k razantnímu nástupu elektromobilů. To s sebou sice...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz