Neděle 24. října 2021, svátek má Nina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 24. října 2021 Nina

Rok Dieselgate: velká pokuta, klid majitelů TDI a začátek konce dieselů

Je to přesně rok, co se provalila největší aféra v autoprůmyslu posledních let. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinil automobilku Volkswagen, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Právě motory TDI způsobily Volkswagenu dalekosáhlé problémy. | foto: Reuters

Odstartovalo to velké změny nejen v koncernu Volkswagen, ale v celém automobilovém odvětví. Soupeři Volkswagenu, kteří za jiných okolností nikdy neminou příležitost si do konkurence rýpnout, zarytě mlčí. A bokem přiznávají, že emisní politiku danou nereálnými předpisy musí ohýbat všichni.

Volkswagen z aféry vyšel o miliardy chudší a bohatší o zkušenost, že nabízet někomu jinému než Evropanům dieselové osobáky je hloupost.

Diesely brzy skončí, prorokuje Renault

U modelů nižších tříd, které tvoří většinu jeho prodejů, mají do roku 2020 vymizet úplně.

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160

Automobilky dnes otevřeně mluví o tom, že legislativa nastavená od zeleného stolu nerespektuje logiku ani přírodní zákony. Tabulkové údaje o spotřebě a emisích dnes nebere vážně nikdo a automobilky začínají vyhlížet konec dieselových aut.

Samotní uživatelé aut s naftovými motory jsou v Evropě v klidu. Užívají si nízkou spotřebu a politikaření neprožívají, o to víc je ale tíží, že ten konec nafťáků začíná být stále reálnější. Hysterii se podařilo vyvolat jen v Americe, majitelé volkswagenů s TDI pod kapotou se jich opravdu kvůli dieselgate zbavují.

Češi dieselgate neřeší, zatím se jim ani moc nechce do servisů k úpravám, které mají cinklá TDI napravit. „V současné době oslovujeme spolu s příslušnými autoritami více než 20 000 majitelů dotčených vozů značky Škoda na českém trhu. Servisní opatření bylo realizováno již u více než třetiny oslovených majitelů,“ uvádí pro iDNES.cz Vítek Pelc z tiskového oddělení značky. „Jako výrobce doporučujeme všem majitelům dotčených vozů provedení úprav. Ty je možno v rámci úspory času spojit s jakoukoliv jinou plánovanou návštěvou servisu a řada klientů této možnosti využívá. Podmínkou vývoje technických opatření bylo, aby spotřeba paliva, výkonové parametry a emise hluku zůstaly beze změny. Všechny vozy jsou i před provedením úprav plně provozuschopné a bezpečné. Provedení servisního opatření trvá v závislosti na modelu vozidla 30 až 60 minut a je samozřejmě bezplatné.“

Celou dieselgate od začátku podrobně mapuje speciální příloha na iDNES.cz - najdete ji ZDE

  • Nejčtenější

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

Doprava a zásobování v ohrožení. Dieselům došlo AdBlue a extrémně zdražuje

Ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček (ANO) bude o situaci kolem AdBlue jednat se zástupci dopravců,...

Policie loví v levém pruhu. Důkazy pořizuje i ze vzduchu

Dopravní policie se začala zaměřovat na víceproudé komunikace a řidiče v jízdních pruzích. V záři a říjnu kontrolovala...

Moc ohledů na pumpičkáře, stěžují si řidiči na nové otázky v autoškole

Do testů pro závěrečné zkoušky v autoškolách přibývají nové otázky. Ty se zaměřují především na novinky v praktickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Přijdeme až o 300 tisíc vozidel, řekl v Rozstřelu šéf sdružení autoprůmyslu

Výroba aut byla léta tahounem českého průmyslu. Nedostatek čipů ovšem nyní začíná tohoto tahouna dostávat na kolena. ...

Syndrom Petra Pana. Proč někteří muži nikdy nedospějí a žijí jako paraziti

Premium V každém chlapovi zůstává kousek kluka, ale musí to být právě jen ten kousek. Pokud muž nechce vyrůst a převzít...

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

Váš syn bude žít jen pár týdnů. Zpověď matky zesnulého hokejisty Buchtely

Premium Přežít své dítě. Pro každého rodiče ta nejhorší představa. Teprve dvacetiletý hokejista Ondřej Buchtela zemřel loni v...

  • Další z rubriky

Benzin může zdražit až ke 40 korunám. Němci teď jezdí tankovat do Česka

Pohonné hmoty prudce zdražují v celé Evropě. Francouzi už hledají v šatníku žluté vesty, Němci jezdí tankovat do Česka...

Kapka předběhla dobu. První československý aerodynamický vůz se neuchytil

Sloučením dvou prostějovských strojíren Wichterle a F. a J. Kovařík vznikla v roce 1918 společnost Wikov, která kromě...

Doprava a zásobování v ohrožení. Dieselům došlo AdBlue a extrémně zdražuje

Ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček (ANO) bude o situaci kolem AdBlue jednat se zástupci dopravců,...

VIDEO: Kamion před sebou hrne osobák jako hračku. Řidič o něm neví

Plést se do cesty kamionu vždycky zavání průšvihem. Moderní nákladní vozy mají spoustu bezpečnostních asistentů,...

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

ČEZ od ledna zdraží: elektřinu asi o třetinu, plyn o víc než polovinu

ČEZ od nového roku zdraží elektřinu i plyn. Podle šéfa energetické společnosti Daniela Beneše to může být asi třetina u...

Jestli bude inflace stoupat dál, lidé ztratí polovinu úspor, varuje ekonom

Současná míra inflace bude trvat ještě několik let, důvodem jsou zejména vysoké objemy pumpování peněz do ekonomiky,...

Střelba proti kameře je běžná, ale herec za nehodu nemůže, tvrdí Dvořák

Zpráva, že americký herec Alec Baldwin při natáčení westernu zastřelil kameramanku a postřelil režiséra, vyvolala...

RECENZE: Je to vůbec ještě legální? Úchylná Succubus šokuje za každou cenu

Novinka od autorů nechvalně proslulého Agony sice po herní stránce trochu vyspěla, stále se však opírá především o co...