Řidiči v Německu prostáli loni v kolonách 52 let

  13:57aktualizováno  13:57
Loňský rok byl pro německé řidiče zatím dosud nejhorší z hlediska počtu a délky trvání zácp, kterým na zdejších dálnicích museli čelit. Informoval o tom německý automotoklub ADAC, který registroval na 745 tisíc zácp o celkové délce přes 1,5 milionu kilometrů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Řidiči na ucpaných německých dálnicích strávili dohromady 459 tisíc hodin, což odpovídá 52 rokům.

Loňská čísla překonala i dosavadní rekord z roku 2017, kdy bylo zácp 723 tisíc o celkové délce 1,45 milionu kilometrů.

Nejvíce přetíženou spolkovou zemí bylo loni znovu nejlidnatější Severní Porýní-Vestfálsko (35 procent všech zácp), následované Bavorskem (17 procent) a Bádenskem-Württemberskem (11 procent). Nejmenší počet takovýchto dopravních potíží hlásily Meklenbursko-Přední Pomořansko a Durynsko.

V denním průměru se loni na německých dálnicích tvořily zácpy o délce téměř 4 200 kilometrů. Nejhoršími dny byly v průměru středy (5 920 kilometrů), čtvrtky (5 773 kilometrů) a úterky (5 345 kilometrů), nejlepší naopak byly neděle (1 441 kilometrů) a soboty (1 514 kilometrů).

Nejhorším jednotlivým dnem byl 28. červen, kdy v několika spolkových zemích začaly letní prázdniny. ADAC tento den naměřil na 13 tisíc kilometrů ucpaných dálnic.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Najdete na iDNES.cz