Řidiči v Německu prostáli loni v kolonách 52 let

  13:57aktualizováno  13:57
Loňský rok byl pro německé řidiče zatím dosud nejhorší z hlediska počtu a délky trvání zácp, kterým na zdejších dálnicích museli čelit. Informoval o tom německý automotoklub ADAC, který registroval na 745 tisíc zácp o celkové délce přes 1,5 milionu kilometrů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Řidiči na ucpaných německých dálnicích strávili dohromady 459 tisíc hodin, což odpovídá 52 rokům.

Loňská čísla překonala i dosavadní rekord z roku 2017, kdy bylo zácp 723 tisíc o celkové délce 1,45 milionu kilometrů.

Nejvíce přetíženou spolkovou zemí bylo loni znovu nejlidnatější Severní Porýní-Vestfálsko (35 procent všech zácp), následované Bavorskem (17 procent) a Bádenskem-Württemberskem (11 procent). Nejmenší počet takovýchto dopravních potíží hlásily Meklenbursko-Přední Pomořansko a Durynsko.

V denním průměru se loni na německých dálnicích tvořily zácpy o délce téměř 4 200 kilometrů. Nejhoršími dny byly v průměru středy (5 920 kilometrů), čtvrtky (5 773 kilometrů) a úterky (5 345 kilometrů), nejlepší naopak byly neděle (1 441 kilometrů) a soboty (1 514 kilometrů).

Nejhorším jednotlivým dnem byl 28. červen, kdy v několika spolkových zemích začaly letní prázdniny. ADAC tento den naměřil na 13 tisíc kilometrů ucpaných dálnic.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Další z rubriky

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Madrid zruší omezení pro vjezd starých aut do centra města

Seat Ibiza

Nové vedení madridské radnice zruší omezení pro vjezd neekologických aut do centra města, které je v platnosti od...

Cena aut na vodík se do deseti let srovná s hybridy, tvrdí Toyota

Toyota Mirai

Cena osobních aut na vodíkové palivové články se do deseti let vyrovná ceně hybridních modelů. Očekává to japonská...

Najdete na iDNES.cz