Řidič obviňuje Fiat: Můžete za mou rakovinu

  14:31aktualizováno  14:31
Jízda v lanciích způsobila moji rakovinu, myslí si Sergio Albrizio, bývalý zaměstnanec italské automobilky Fiat. Za čtrnáct let vystřídal mnoho Lancií. Soud nyní zkoumá, zda jeho zdravotní potíže nezavinila konstrukční vada modelu Dedra. Vyšetřováno je sedm bývalých členů vedení Fiatu, mezi nimi i bývalý šéf turínské automobilky.

V roce 2002 svolával Fiat, který je vlastníkem automobilky Lancia, do autoservisů na 40 tisíc vozů typu dedra.

Sergio Albrizio totiž upozornil na konstrukční vadu, která způsobovala pronikání výfukových plynů do interiéru vozu.

Vzduch, obtékající hranatou karoserii sedanu Lancie, vytvořil za vozem víry, které zadržovaly v zadní části vozu výfukové plyny. Rakovinotvorný kouř pak pronikal otvory na zádi vozu do auta.

Na pokyn turínského soudu z května 2002 pak Fiat svolával všechny dedry vyrobené v letech 1989 až 1991 do servisů, kde byla závada opravena.

Zdá se ale, že automobilka věděla o problému už mnohem dříve. Italský automagazín Quattroruote píše, že existuje interní dopis výrobce z roku 1991, určený prodejcům, který se defektu Lancie Dedry týká. Možný problém byl ovšem utajen před zákazníky.

V letech 1988 až 1992 pak do redakce časopisu chodily stížnosti čtenářů, kteří upozorňovali na pronikání výfukových plynů do interiéru deder.

Bývalý oblastní zástupce Fiatu a Lancie Sergio Albrizio používal v letech 1982 až 1996 šestnáct služebních aut: šest Lancií Delta, pět modelů Prisma a pět deder. Nyní trpí rakovinou ledvin a dalšími chorobami. Myslí, že za jeho zdravotními problémy stojí právě dedra, proto tedy podal na automobilku trestní oznámení.

Tehdejší šéf Fiatu Paolo Cantarella a dalších šest manažerů společnosti z počátku 90. let je tak nyní vyšetřováno.

Prokurátor soudu v Bari Renato Nitti nyní zkoumá možné poškození zdraví u dalších řidičů Lancií Dedra.

Autoři:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz