Revoluční Toyota je autem roku v Evropě

  16:04aktualizováno  16:04
Evropským Autem roku 2005 je nový revoluční model Prius japonské automobilky Toyota, který v říjnu společnost představila i v Česku.

Nový prius je považován za revoluční novinku.

Porota složená z 58 novinářů z 22 evropských zemí zvolila tento úsporný sedan kombinující elektrický pohon s benzinovým poté, co se mu totéž podařilo i ve Spojených státech, uvedla Toyota.

Prius zvítězil před druhým Citroënem C4 s velkým náskokem. Ekologická Toyota je nejlepší podle 37 členů poroty.

Jen málokdy se stane, že je autem roku zvolena tak převratná technická novinka. Něco srovnatelného se stalo naposledy před více než třiceti lety, když bylo Autem roku 1968 zvoleno NSU Ro80 s Wankelovým motorem a designem karoserie, který předběhl svou dobu nejméně o několik let.

Auto roku se vyhlašuje od roku 1964 (přehled všech vítězů). Od té doby získala japonská značka evropskou cenu nejlepšího automobilu roku potřetí. V roce 1993 vyhrál model Micra od Nissanu a v roce 2000 zvítězila Toyota Yaris.

"Je to velký milník v procesu přijímání hybridního pohonu a uznání jeho potenciálu stát se technologií hlavního proudu," uvedl šéf evropské obchodní divize Toyoty Tadaši Arašima. Ocenění dostala druhá generace priusů. S první verzí přišla Toyota v roce 1997.

Do konce letošního roku chce japonská automobilka v Evropě prodat 8 500 priusů. V příštím roce by už jich mělo být 15 tisíc. 

Konečné pořadí

1.

Toyota Prius

406 bodů

2.

Citroën C4

267 bodů

3.

Ford Focus

228 bodů

4.

Opel Astra

180 bodů

5.

Renault Modus

151 bodů

6.

Peugeot 407

135 bodů

7.

BMW řady 1

83 bodů

Hlasování evropského auta roku 2005 podrobněji ZDE.

***

Čtěte také: Únik informací! Autem roku je prius!

Toyota Prius ve sportovní verzi GT se objevila na pařížském autosalonu. Auto předvedlo, že hybridní vůz (kombinovaný pohon benzin a elektřina) nemusí být líný.

Autoři:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Najdete na iDNES.cz