Pátek 21. února 2020, svátek má Lenka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 21. února 2020 Lenka

VIDEO: Obří bagr nazouvá řetězy i na léto. Je na to třeba jeřáb

  12:58aktualizováno  12:58
Nastává sezona zimních řetězů a řidiči trénují jejich navlékání. Pewag, jeden z významných evropských výrobců, který má továrny na řetězy v Česku, má experty, kteří k nasazování řetězů používají jeřáb. Velké stroje pracující v lomech je potřebují celoročně.

Řetězy se používají hlavně jako ochrana proti zničení pneumatik těžkých strojů v lomech, nebo také v ocelárnách, kde chrání před horkou struskou. Jedna taková pneumatika totiž stojí i statisíce. Jejich doprava a výměna pak další desetitisíce. Odstavení stroje kvůli proražené, roztavené či jinak poškozené pneumatice stojí další desetitisíce až statisíce, když nemůže pracovat.

Řetěz Pewag Square Tycoon 23 váží přibližně 6,5 tuny. To je hmotnost jednoho řetězu na jedno čtyřmetrové kolo. Jeden takový řetěz stojí kolem dvaceti tisíc eur, což je přes půl milionu korun.

Montér na nasazení jednoho řetězu potřebuje jeřáb, speciální montpáky, stahováky a asi dvě hodiny času.

  • Nejčtenější

S historickou značkou je amen. Americký mamut v nouzi opouští další trhy

Sto dvanáct let starý detroitský mamut General Motors neprožívá své nejlepší období. Zatím stále největší americká...

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Příští Fabia Combi je zpět v plánech Škody, odborům vadí stěhování modelů

Škoda oživila projekt kombiverze připravované nové generace Fabie. Kromě informací zevnitř firmy to naznačují nová...

Vyfoťte svou garáž a vyhrajte k ní nová vrata

Někdo v ní prostě parkuje svůj vůz, případně kolo. Jiný si ji přetvoří v dílnu a autoservis, nebo do ní chodí prohlížet...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Projeli jsme se Hondou E. Městským autem pro mileniály se srdcem závodníka

Honda to s elektromobilitou myslí opravdu vážně. Do roku 2023 bude mít u všech svých modelů v nabídce i...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Jak se falšuje maso. Šunku bez „éček“ by nikdo nekoupil, říká odborník

Podvody s potravinami jsou staré jako lidstvo samo. Jen se postupně změnily metody. „Za záměnu hovězího masa za koňské...

Premium

Karlův most je jen most, stěžují si turisté. Kritika nešetří ani další památky

Do Česka loni přijel rekordní počet turistů. Památky si u nich leckdy vysloužily i bizarní recenze na internetu,...

  • Další z rubriky

Příští Fabia Combi je zpět v plánech Škody, odborům vadí stěhování modelů

Škoda oživila projekt kombiverze připravované nové generace Fabie. Kromě informací zevnitř firmy to naznačují nová...

Vtípky, šifry i vychloubání. Značkou na přání se pyšní wartburg i hasiči

Někdo se chce pochlubit světu, jakou káru že si to pořídil, jiný chce pobavit kolegy šoféry a chodce, další si z...

Rakousko končí s testováním stočtyřicítky na dálnicích. Kvůli sporným emisím

Na více než rok a půl bylo motoristům povoleno na určitých úsecích dálnice A1 jezdit až sto čtyřicet kilometrů za...

Garáž dostala nový kabát, chybějí jen vrata. Soutěžte o ně i vy

Někdo v ní parkuje svůj vůz, jiný v ní má dílnu, nebo laický autoservis. Soutěžící Ivan si vytvořil v domě atypickou...

Najdete na iDNES.cz