Diskuse k článku

Největší šílenost v Paříži. Autonomní stroj od Renaultu přerostl všechny

Na autosalonu v Paříži pokračuje automobilka Renault v představování své vize mobility budoucnosti. V ní budou auta jezdit sama a zákazníkům poslouží na přání. Koncept EZ-Ultimo ukazuje, jak by mohla vypadat taková služba pro lidi, kteří si žádají maximální komfort a jsou ochotni za něj připlatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z39d16e25n16e63k 41N25o12v88o25h53r60a65d81s11k85ý 6811514880835

Automobilismus je segment, který se rozvijí asi úplně nejpomaleji ze všech. Viděl jsem koncepty z padesátých let minulého století, jak by mělo dnes auto vypadat a neblížíme se tomu ani omylem.

A ještě mě pobavilo, že autor konceptu myslel na velké dveře pro snadné nakupování. Jsem si na 100% jistý, že až něco podobného bude jezdit, tak žádné obchody už nebudou. Teda ne ty kvůli kterým by jste potřebovali velké dveře do auta. ;-D

0/0
7.10.2018 6:49

P68e38t39r 11S50k72á87l88a 7517653116610

zlaté moje Berlingo z roku 97,jeden drát k motoru,1.8 diesel,všechno si opravím sám,emise tak malé,že technik myslel,že nezapnul sondu :-)

0/0
4.10.2018 11:38
Foto

J49i18ř32í 13D21v49o16ř43á27k 5775689100928

Technik neměří emise ale koeficient absorpce.( Jak neprůhledné jsou emise ).

Pokud to trochu přeženu, pokud by tvoje auto z výfuku vypouštělo třeba Cyklon B, tak budou emise super. Tedy pokud to technik stihne zapsat.

0/0
5.10.2018 19:43

J88a32n 47K49r48p73e88c 5846523564102

A po kterých cestách to má jezdit? Předpokládám nějaký způsob levitace, bude mít problém přejet plechovku od koly natož jet po D1...

+3/0
4.10.2018 10:36

J75a24r65o89s52l36a59v 33P23r91o20c56h58á96z73k42a 2445552656908

Cimrman by zbledl závistí, takovou slepou uličku by nevymyslel.

+7/0
3.10.2018 23:34

M69a39r17e60k 50J50a48n12e90č22k75a 1957616323371

Renaulty mám sice rád, ale na tenhle výtvor jejich znak perfektně sedí a diamant bych v tomto případě v něm neviděl ;-)

+3/0
3.10.2018 23:31

J96a83n 26J90a90r27o45š 6854109770742

Jak by řek ostravak: Py*uuu

+1/0
3.10.2018 22:17
Foto

J87i51ř74í 41D54v38o85ř65á39k 5455169140488

A jak se na ostravsku říká Mitsubishi?

Tří Py*uuu ?

0/0
5.10.2018 19:46

K11a86r57e41l 11S25l23a93v36í69k 4753584275645

Na naše silnice "ideální".

0/0
3.10.2018 20:58

P74e72t34r 52B17á82č75a 8625956375595

Silenost a autonomni v jednom nadpise, s tim se da souhlasit.

+3/0
3.10.2018 20:38

J67a47n 20M95a91c90h89á78č 3767886133692

Autonomní auto...mě řízení baví,auta si kupuju podle toho,jak jezdí,jak se chovají v zatáčkách,jak akcelerují.Koupit si elektrickej krám,kterej bude jezdit sám,no,snad mě to už nepotká.

Vždycky se lidé dívali s očekáváním do budoucnosti,kterou čekali lepší pro život a třeba větší svobodu.Co tam vidíme my? Budoucnost Evropy není díky migraci moc pěkná,svoboda mizí po kouskách pryč,státy přidávají další a další zákazy čehokoliv,a trocha té svobody v autě,jak pojedu a kam,to nám tyhle stroje vezmou taky.

+7/−7
3.10.2018 20:11

P14e84t84r 63B79á60č81a 8975826365735

Mam to uplne stejne.R^

+2/−2
3.10.2018 20:38

M20a91r15t91i98n 31J72u48r89e29č80k43a 2773134971441

Zas na druhou stranu Vás v takovémto autě nepřejede žádný ožrala.

0/0
3.10.2018 21:22

K77a85r78e49l 75Š71o13u30m67a31l 1284943118

Pokud se dobře odladí firmware. ..

+1/0
3.10.2018 23:22

M24i38r76e40k 73G98a14j86e98r 5891566149490

Nepřejede vás ožrala, ale autonomní krám. To není zrovna výhra. A už se to stalo v Kalifornii.

0/−3
4.10.2018 1:41

M23a49r32t51i17n 60J81u25r13e22č13k85a 2963484881831

Stalo, ale v nestandardních podmínkách, za šera a mimo místo určené pro přecházení vozovky a bez osvětlení, čili otázka, kolik slabších řidičů by dotyčnou osobu třeba také v totožné situaci srazilo. Na autonomním řízení se dá pracovat a zlepšovat, lidi už však těžko upgradujete.

0/−1
4.10.2018 14:13

A34d76a13m 77F46a75r90i13n12i14c 5132937576786

vysetrovani ukazalo ze kamery videli zenu s kolem dostatecne dopredu.. software Uberu take.. jenomze byl spatne napsany... a Volvo bylo otestovano a i bez Uber software by zabrzdilo samo s systemem ktery se seriove dodava s XC90...jenomze to Uber vypnul :/ protoze by mu kecal do jeho software

proste to nebylo autonomni auto ani naznakem...vyvojar by mnel sedet.. ted se spise resi to jak se budou testovat ty auta... aby kyzeny vysledek se dostavil s nastupem Autonomnich Aut

0/−2
4.10.2018 18:39

M94a32r45t35i58n 62J96u26r24e67č22k85a 2203264731531

Problém byl trošku jiný, software vyhodnocoval falešně incidenty, např. pokud vítr do směru vozidla přifoukl prázdnou igelitku, tak auto automaticky šlo do maximálního brzdění i v takto podobných nepotřebných případech, což mělo vliv na komfort jízdy k vůli falešným alarmům, proto upravili vyhodnocování případných střetů méně "agresivně", což mělo za následek, že auto sice osobu nejprve zaznamenalo, to bylo ale ještě moc brzy a ne přímo v jeho směru jízdy, proto nereagovalo, po té danou osobu vyhodnotilo jako právě dříve potencionální cíl, na který se nemá reagovat, protože člověka nevyhodnotilo jako člověka, proto danou osobu v podstatě řízeně přejelo bez reakce. Kdyby se daná situace stala za lepšího světla nebo např. na přechodě, tak by patrně k tomuto neštěstí nedošlo. Proto jsem psal, že v dané situaci by možná nehodou skončil i stav, pokud by auto řídil slabší řidič, unavený nebo pokud by se plně nevěnoval řízení. Počítač byl bohužel chybně nastaven, protože si patrně jeho vývojáři příliš věřili.

Co nechápu je, že tyto systémy nedisponují např. infrakamerami, což je detekce tepla a určitě by hodně systému napovědělo, zda se jedná o kus papíru, igelitu nebo něco živého. Patrně se i šetří a testu systém pro masivní výrobu, kde jde o každý dolar.

+1/0
4.10.2018 20:50

A75d60a24m 12F74a22r53i35n12i46c 5582297486126

6 sekund pred narazem detekoval neznamy objekt pak vozidlo .. ....1.2 sek pred narazem jiz vedel ze je to bycikel.. zadny sacek... uber system sam pak situaci vyhodnotil jako emergency breaking .. to ale bylo odpojeno.. mozna z duvodu ktere uvadite vy.. kazdopadne nastaven pro spatny pripad.. spatne rozhodnuti vyvojaru programatoru...

uvideme co ukaze finalni dokonceni vysetrovani NTSB.

tady neni nutne pridavat zadne sensory to musi mnohem lepe fungovat bez dalsich failbacku .... vysetrovani ukazalo ze volvo xc90 by ubrzdilo samo s seriove instalovanym radarem bez zadne inteligence ( sli stejnym autem par dni po nehode stejnou ulici za stejnych podminek a nasimulovali kolizi)

+1/0
4.10.2018 21:30

M56a87r67t33i26n 80J49u70r89e36č86k17a 2623444641601

Už si nejsem jistý, jestli to bylo Volvo nebo něco jiného na předváděčce, kde také publiku demonstrovali, že auto zabrzdí před překážkou, u prvního auta nevyšlo a narazilo do překážky, řekli, že to není možné, že se musela stát chyba, poslali druhé auto a také dopadlo totožně, pak řekli, že budou chybu zkoumat. To samé jak u jiného auta nezafungovala detekce před překážkou před nim, tehdy návěs kamionu, auto jej údajně k vůli "chybné" barvě vyhodnotilo jako oblohu. Přeci jestli používalo radar, tak mu muselo být úplně jedno jakou má překážka barvu. 100% není nic. Na druhou stranu zas ukazovali záběr z Tesly, před kterým se stala těsně nehoda, kdy Tesla automaticky auto zabrzdilo před touto nehodou a to než stačil zareagovat řidič.

0/0
4.10.2018 22:48
Foto

J64i74ř38í 58K38r52á78t54k14ý 3820772204

Vyvojář ne, ale ta mužena za volantem by měla sedět. Ta byla testovací řidič a měla sledovat provoz před sebou a v případě selhání systému měla zasáhnout a ne sjíždět videa na mobilu. Je jasné, že se jedná o teastování aby se takovéto "mouchy" vychytaly, proto to auto nejezdí prázdné, ale s řidičem.

0/0
5.10.2018 9:25

J33i21ř13í 77S76c21h20w34a27c86h 8988924138146

to je snad na sebevraždu....

0/0
3.10.2018 23:12

P69e87t25r 66V59a19r69g50a 3815833890890

Mě jsme za to, že jednou z výhod autonomních aut bude i úspora prostoru, která auta potřebují / využívají.

Tahle obluda to tedy rozhodně nesplňuje - kvůli ní budeme muset vybetonovat / vyasfaltovat pár tisíců metrů čtverečních ;-)

A s ohledem na potřeby bočního prostoru s ním na nákup nezajedete (minim. z toho nevystoupíte )

+3/−1
3.10.2018 19:54

P73e14t18r 22V29a43r12g39a 3475783320180

Měl jsem ...

0/0
3.10.2018 19:55

M40a50r33t40i43n 77J74u45r54e33č81k90a 2393474321681

Majitelé aut v této cenové kategorii na nákupy do supermarketů určitě jezdit nebudou, což je nějaké parkování před nimi trápit určitě nebude.

+2/0
3.10.2018 21:24

M49i81r38e29k 87G86a47j16e25r 5141666659890

V tom případě těchto několik aut můžou vyrábět ručně a automobilka na nich jen prodělá.

0/0
4.10.2018 1:43

M72a65r90t65i16n 35J19u84r39e17č14k18a 2533454491311

Pokud se koukáte na výrobu kusu tak patrně ano, automobilky musí jít neustále kupředu, takže vyzkoušet si a vyvinout nové technologie vždycky něco stojí a na počátku to zisk není, spíše investice do budoucna (technologická). To samé to máte s Teslou, také prodělává a doufá, že to někdy otočí. S vesmírem se mu to již povedlo a komerční lety po něm chtějí i NASA, kde je levnější a i tak v zisku.

0/0
4.10.2018 14:16

I27g82o80r 20G43o89t64t50w12a30l53d 6137268240381

Tak s tohle si na odvoz na nákup neobjednáte, ledaže byste měl v plánu nakupovat v nějakém luxusním butiku. Tohle nebylo navržené pro nás, obyčejné smetelníky. Ale jako střípek toho, co nás jednou možná čeká, se mi to, jakožto fandovi sci-fi, líbí. Nicméně jsem přesvědčený, že první autonomní vozidla v Evropě (myšleno schválená pro provoz) ještě přinejmenším pár desítek let neuvidíme.

0/0
3.10.2018 21:27

M20a19r54t80i66n 90J35u32r21e23č82k19a 2733334211431

Moc bych se nedivil, kdyby vznikl co by mezi krok dopravní hybrid typu např. vyhrazených jízdních pruhů právě pro autonomní vozidla. Když můžou v Německu testovat trolejové náklaďáky...

+1/0
4.10.2018 0:23

I50g96o84r 97G31o84t55t56w82a11l50d 6627858810151

No to bude asi jediná cesta. Speciální pruhy, které budou vybavené dodatečnými senzory, jinak ta auta budou za špatných klimatických podmínek absolutně bezmocná. Ale vybavit takhle všechny vozovky? To není reálné. Navíc třeba v našich podmínkách vyhradit pro tato vozidla jeden pruh nelze (už tak doprava kolabuje) a pro rozšíření dálnic není prostor. Jenom nastavit nějaký standrad, na kterém se shodnou všichni výrobci, bude běh na mnoho let. A pokud jim stát něco nadiktuje, tak to bude nepoužitelný nesmysl. Jakákoliv překážka v takovém pruhu budu pro autonomní auta důvod k panickému brzdění, protože dokud nebude AI dostatečně "inteligentní", tak jí nic jiného nezbude. Tedy to je můj názor. AI udělala za poslední léta obrovský pokrok, ale zatím je bohužel ještě na úrovni retardované opičky s těžkým poškozením zraku i sluchu. V ideálních podmínkách už by to asi ta auta zvládla, ale v reálném světe to k použití není. Oni sice vývojáři mají plnou pusu neurálních sítí apod., ale když se podíváte pod pokličku, tak si ta rádoby inteligence poradí jen se situacemi, které se již nějak naučila. Když se stane něco nového, tak je bezradná a potřebuje pomoct, co má dělat. Nedokáže spolehlivě predikovat, nedokáže se odpovědně rozhodovat, nedokáže vyhodnocovat neznámé podněty. Prostě není schopná abstrakce. A to je zásadní problém. Byl tady hezký článek, který to celkem trefně popsal. Abyste zvládl řídit auto, stačí Vám pár lekcí v autoškole a najezdit pár tisíc kilometrů. AI najezdí v reálu i na simulátorech miliony kilometrů a stejně to pořádně neumí.

0/0
4.10.2018 6:33

J67a24k78u93b 98Z98o63u82b39e90k 3595694952

Souhlasím... AI v autech je jen sada podmínek. Dokud to nebude schopné samo rozhodnout o situacích, které nezná, tak to nebude 100% použitelné... Spoléhat se na něco jako try-catch, while, if... ;-D

+1/0
4.10.2018 10:05

I59g79o89r 26G90o86t12t15w41a25l16d 6347628970961

Jó kdyby to bylo aspoň if-then-else, ono je to spíš guess-hope ;-)

0/0
4.10.2018 13:45

M65a50r71t46i39n 17J25u93r94e39č21k43a 2853234551161

Problém je hlavně v zodpovědnosti a soudnosti lidí u řízení. Vývoj autonomních systému je hlavně o penězích a jejich vizi do budoucna. Nejde jen o autonomní systémy, ale i nyní prorůstají nejrůznější asistenti do konvenčního řízení, což je v podstatě také využívání prvků autonomních systému. Takže to nemusí být buď konvenční řízení a nebo autonomní, ale pozvolný přechod, kdy asistenti mají řešit nedostatky lidí a až se dostanou na takovou úroveň, že nebudou ohrožovat běžný provoz i bez zásahu člověka, tak prostě doprava bude autonomní. Jestli toto urychlí nějaké technické prostředky, třeba pruhy, tak třeba... Nemá smysl se bavit o pruzích ve městech atd., ale dovedl bych si představit třeba dálnice. ČR je malinkatá a přínos proto minimální, velké státy jako třeba USA, kde jsou tisícikilometrové vzdálenost, silnice mají víceproudé i nyní, tam si to dovedu představit. Stejně tak Německo, dálniční síť mají hustou a kapacitně podstatně líp než u nás i nyní tam mají jeden pruh volný do kterých pouštějí až při husté a pomalé dopravě.

+1/0
4.10.2018 14:23

Najdete na iDNES.cz