Diskuse k článku

Konec vyhlížení kurýra. Futuristické dodávky Renaultu na adresáta počkají

Automobilka Renault představila už na nedávném autosalonu užitkových vozů v Hamburku nezvyklé řešení EZ-Pro. Teď se s ním chlubí i doma v Paříži. EZ-Pro se těžko definuje. Je to kombinace dodávky a vlaku s elektrickým pohonem a autonomním řízením, která má zajistit doručování zásilek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V36a13š37e70k 36Ř30í84h62a 2143483418622

Určitě je tato vize jedna z těch povedenějších. Nemám pocit, že by bylo výhodné jeden modul zdržovat u zákazníka než dorazí. Nicméně rozhodně bude oblíbený systém, který dokáže flexibilně měnit adresu nebo čas dodání podle toho kde se adresát nachází. A to bych viděl jako největší přínos.

Co se parkování týče vše je jen otázkou velikosti a rezervace míst. Ostatně pro lepší představu bych možná nemluvil moc o doručování dopisů, ale spíše o pojízdné poštovní schránce, která dopisy nejen přijímá, ale i vydává.

+1/0
14.10.2018 18:00

A23d64a63m 22M88a87l98ý 4390907292801

To by mohlo fungovat. Tedy pokud každé auto (vagón) poveze pouze 1 balík.

A TO SE VYPLATÍ ! ;-D;-D;-DRv

0/−2
12.10.2018 13:45

D66a19v86i30d 62K49n40a98p98e65k 8467124316965

Další věc podle motta: Když už je to technologická a logistická blbost, tak tomu aspoň dáme "futuristický" tvar, aby to zaujmulo aspoň někoho. Mimochodem ty dekly kol se svou spodní hranou asi 2 cm nad silnicí jsou opravdu funkční na reálné silnice s nerovnostmi a dírami.

Ad fotka 3: jak se zabezpečí, že si adresát vezme jenom svou krabici a ne 10 dalších, které mu nepatří?

0/0
12.10.2018 9:49

D36a65v70i82d 43K28n48a79p82e41k 8587814926595

Už to vidím v naší jednosměrné ulici, kde se parkuje po obou stranách. Zastaví mi tam vláček a řidiči za odstaveným modulem budou mít to štěstí a budou moci za ním hodinu stát a čekat, až si vyzvednu balík. Ti budou moci aspoň vycouvat, ale ti parkující vedle vláčku budou moci akorát sedět v autě a čekat, až modul odjede.

0/0
12.10.2018 9:45

P31e28t91r 12P16o31s70p60í49š98i32l 4238724496426

Je to takové scifi, přitom by stačilo jen zdokonalit systém, co má třeba DPD. V emailu o doručování zásilky vám dají odkaz do aplikace, kde můžete sledovat kurýra online a kolik doručovacích adres má před sebou. Z toho můžete o něco lépe odhadnout čas doručení. Kdyby toto vylepšili, tak by to bylo skoro dokonalé.

+1/0
12.10.2018 9:33

J95a75n 61P41a24ř61í32z38e55k 9566110427856

Včera mi něco doručovali. Zobrazit polohu nebylo možné, hlásilo to chybu. A když jsem tam napsal telefonní číslo, na které se má volat, tak se to k tomu doručovateli nedostalo

0/0
12.10.2018 10:15

J36a55k71u79b 55R80o76u79s 3723440954102

A to ty dodávky během čekání nebudou chybět někde jinde?

+3/0
12.10.2018 8:59

P36e74t25r 70P60o30s55p98í47š86i64l 4958494776966

Přesně to mě taky hned napadlo. Když někde bude stát třeba 2 hodiny a čekat, tak se opozdí zase pro dalšího zákazníka. Těžko čekat, že v tý plechový krabici bude jen zásilka pro toho konkrétního člověka.

0/0
12.10.2018 9:29

Š98i88m46o54n 14M88a83r34t93y37n51e66k 7903715613326

Tak dodávku lidského kurýra, který blbě zaparkuje (protože lepší místo není) a bude blokovat/omezovat dopravu jednotky minut, nahradí blbě zaparkovaný modul (protože lepší místo není) a bude blokovat/omezovat dopravu třeba dvě hodiny - geniální nápad.

+1/0
12.10.2018 8:51

M41i65r41e87k 86G16a66j94e36r 5551436489490

" reálném čase lze upravovat trasu podle potřeby," takze se nic nemeni na tom, ze balik ne vzdy dorazi k adresatovi v predpokladany cas. Vlastne v tom nevidim zadnou podstatnou prinosnou myslenku.

0/−1
12.10.2018 0:37

M89a74t39e77j 83F76i90l36i88p 9902214516

Někdo třeba zavolá, že dnes není doma nebo objednavatel zavolá, že spletl zásilku, ať to adresátovi nevozíme. Nebo z depa zavolají ať vyzvedneme ještě to a to. Nic co by teď nemusel řešit lidský kurýr. Jak píšete, žádný rozdíl mezi robotem a současným systémem.

0/0
12.10.2018 9:37

Najdete na iDNES.cz