Renault 5 byl jednou z hlavních hvězd ženevského autosalonu. Bateriový mrňous s výrazným, vysloveně líbivým designem odkazuje na stejnojmenný model představený před padesáti lety.
Autor: Renault
Pod kabátem v duchu stylu, jemuž designéři značky říkají retrofuturismus se skrývá technika, kterou museli vymyslet konstruktéři tak, aby si R5 zachovala na elektromobil rozumnou cenu. V interiéru najdeme několik vychytávek a milých detailů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Největší zájem budí koš na bagety, který se uchytává za box na středovém tunelu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Další specialitou je volič převodovky. Páka napravo pod volantem má koncovku, kterou tvůrci připodobňují ke rtěnce.
Autor: Renault
V nabídce příslušenství budou různé varianty, které bude možné střídat. Vyměnit půjdou bez použití nářadí.
Autor: Renault
Vysloveně líbivé auto oblečené do veselých barev má navíc přivézt do nabídky Renaultu dostupný elektromobil pro široké masy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nový elektromobil Renault 5
Autor: Renault
Košík na bagetu, který se uchytí na panel na středovém tunelu v kabině nového bateriového Renaultu 5.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Košík na bagetu, který se uchytí na panel na středovém tunelu v kabině nového bateriového Renaultu 5.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Košík na bagetu, který se uchytí na panel na středovém tunelu v kabině nového bateriového Renaultu 5.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V nabídce doplňků nového modelu bude i forma na pečení ve tvaru Renaultu 5.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilka uvádí, že vývoj trval pouhé tři roky, oproti obvyklým čtyřem. Renault slibuje, že nová elektrická pětka se bude vyrábět ve Francii a zároveň bude cenově konkurenceschopná.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Renault 5 je prvním vozem značky postaveným na nové platformě AmpR Small určené pro elektromobily segmentu malých aut. Využijí ho chystané Renaulty 5 a Twingo. O platformu projevil zájem také koncern Volkswagen.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auto má velmi vysokou nákladovou hranu kufru. Objem zavazadlového prostoru je 326 litrů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kabina je pětimístná, vzadu budou tři cestující hodně namačkaní.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Košík na bagetu se uchytává na hranu schránky na středovém tunelu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do interiéru budou k nabídce různé doplňky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Napravo pod volantem jsou tři páky. Odshora: volič převodovky (jízdního režimu), stěračová páčka, a ovladač rádia.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Přístrojovka je stejně jako zevnějšek líbivá. Tvrdší plasty jsou v této kategorii aut standardem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vnitřek zrovna prostorem nehýří.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Platformu charakterizuje rovná podlaha a dlouhý rozvor (2,54 m), nižší těžiště, nízká hmotnost (méně než 1 500 kg).
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
„Platforma AmpR Small rovněž umožnila řadu úspor, aniž by došlo ke kompromisům v oblasti elektrických komponent a technologií,“ uvádí automobilka.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pod kapotou je plno, to není u elektromobilů úplně obvyklé. V případě nové R5 je to proto, že má stejně jako další bateriové renaulty architekturu „vše vpředu“ (motor i poháněná náprava). Většina ostatních výrobců staví elektromobily s pohonem zadních kol.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Trakční elektromotor je kompaktnější než u bateriového Méganu a Scénicu, je z něj ovšem odvozen (je menší a lehčí). Má tedy synchronní s vinutím na rotoru a nepotřebuje tak permanentní magnety.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K mání bude ve třech výkonových úrovních: 110, 90 nebo 70 kW. Nabíječka na střídavý proud o výkonu 11 kW, DC nabíjení o výkonu 80 nebo 100 kW a baterie o kapacitě až 52 kWh (NMC, vodou chlazená) mají umožnit dojezd až 400 km. Motor o výkonu 110 kW je kombinován s baterií o kapacitě 52 kWh, zatímco motory o výkonu 90 kW a 70 kW jsou kombinovány s baterií o kapacitě 40 kWh.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Novému elektrickému dandymu dali opět výrazné barvy, okrouhlé světlomety, svislá zadní světla, vystouplé blatníky a stylové ozdoby. Je tak plný odkazů na svého slavného předchůdce.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
R5 má poháněná přední kola, zadní náprava je víceprvková, pocházející z vozů vyšších segmentů, což je u auta této velikosti unikum. Z větších aut si vypůjčuje i další technologie, kupříkladu akustické čelní sklo. Na palubě nechybí tepelné čerpadlo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Bude vybaven novou obousměrnou nabíječkou AC 11 kW, která umožní funkce V2L (vehicle-to-load) pro připojení spotřebiče k baterii vozu a funkce V2G (vehicle-to-grid) pro dodávku elektřiny zpět do sítě a úsporu při domácím nabíjení. R5 dostává také plánovač tras, který je propojený s mapami Google, průběžně počítá a optimalizuje nejrychlejší trasu pro jízdy vyžadující nabíjení.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Méně než čtyřmetrový (3,92 m) elektromobil postavený na osmnáctipalcových kolech (pneu 195/55) doširoka rozkročených v nápravách (rozchod 1,55 m vpředu a 1,53 m vzadu) bude Renault prodávat od září letošního roku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Šířka pětimístného auta je 1,77 m a výška 1,5 m. Ve verzi se 110 kW zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 8 sekund a z 80 na 120 km/h za méně než 7 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrický Renault 5 na autosalonu v Ženevě 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrický Renault 5 na autosalonu v Ženevě 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrický Renault 5 na autosalonu v Ženevě 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz