Diskuse k článku

Zemřel zachránce Renaultu a otec Twinga, nevyšla mu jen koupě Škody

Bez něj by dnes automobilové dějiny byly chudší o legendární miniauto Renault Twingo. A možná i o celou značku Renault. „Krizový ředitel“, který před třiceti roky dovedl francouzskou státní automobilku k prosperitě, v půlce října v 91 letech zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a82r29o62m85í86r 29K30r70á28l 4180409354819

Naštěstí to tehdy nevyšlo. :-)

+9/0
23.10.2018 7:59

V51í83t 91P29r37o68k71o15p 8300889792

O prodeji škodovky volkswagenu bylo rozhodnuto už v roce 1988. Trabant měl také novou montážní linku na výrobu VW. Wartburg pro opel.

+1/−10
22.10.2018 21:04

P71e95t49r 65Č20e25r28m89á12k 9348805419330

Tak určitě, a v továrně žuka se připravoval motor do rolse ;-D

+6/0
22.10.2018 23:55

P62e51t23r 59T65á16b32o62r63s84k89ý 6570436471517

Zajímavé? Kdo o tom rozhodl? To byla nějaká mezivládní dohoda? Vzhledem k tomu, že se ještě nedávno vyráběli v Rusku facelifty Fiatu 124, tak mi nepřipadá, že by RVHP bylo nějak připravené na toto. Navíc, kdyby někde byla nějaká dohoda, tak by asi naši technici nemuseli rozebrat golf - kvůli inspiraci na favorit.

0/0
23.10.2018 9:35

P80e80t85r 77N98o72v16o25t32n80ý 9151179920215

skodovka by dnes vypadala jako dacia...

+2/−1
22.10.2018 20:59

P45e78t27r 12T59. 95D74v27o58ř55á64k 4814568183

Pokud by Škoda existovala.

+5/0
22.10.2018 21:18

J42i63ř74í 62V81e80l48í31š52e94k 8639334880443

Takže by se s ní aspoň dalo jezdit. Němec z ní udělal uskákanou kozu s volantem za příplatek.

+3/−10
23.10.2018 6:25

P97e36t83r 11T24á69b51o48r21s39k40ý 6860546151627

Bože. Němci z ní udělali konkurenceschopnou továrnu a to poměrně rychle. Nejen díky ní, se tu máme jak prasata v žitě.

+7/−1
23.10.2018 9:37

J37o31s43e89f 58M16i89š26k39o53v20s40k96ý 9568731171948

Nekupujte si to. I tak se na škodovky čeká dlouho a to i náročné cizině.

0/0
23.10.2018 10:46

P72a85v81e59l 29S79o80b41o47t89k25a 5620324

jj, špatnej odhad na lidi, kteří o prodeji rozhodovali.

0/−2
22.10.2018 20:48

V50a92š92e26k 88Ř66í42h88a 2973843908452

ještě že to nevyšlo. Zlatí Němci.

+12/−1
22.10.2018 20:41

D66a70v70i58d 21H51o64l65m32a90n 2818297807769

Dnešní Renaulty jsou celkem hezké vozy, ale rozhodně ne nadčasové. Co je však přímo hnus jsou ty nechutné, do očí v noci svítící cirkusácké zadní LED světlomety přes celé dveře a když to jde, tak ještě o kus víc. V noci je za trest jet za Renaultem.

+4/0
22.10.2018 20:03

M12i63r19o27s67l98a11v 76K30u69c46e13r40a 4837490627821

Jen zavist, ze to nemas na kufru taky :-P:-P

+1/−4
22.10.2018 20:13

D86a95v68i82d 22H19o70l88m78a72n 2978667277119

Úsměvná reakce. O to víc že manželky Renault stojí dole v garáži... 

+1/0
23.10.2018 5:14

M21i95r18o88s39l35a88v 67K32u46c64e93r49a 4887730487331

Presne jak rikam, zavist, ze to ma manzelka ma a ty ne :-P:-P

+1/0
23.10.2018 9:03

D80a81v38i98d 41H83o17l28m51a98n 2558787297389

Opět úsměv ☺ ☺ ☺..... R Thalie....

0/0
23.10.2018 17:17

J77o63s51e44f 90M43i74š60k32o56v97s38k46ý 9458561251318

Pro Škodovku byla varianta VW výhrou. S Renaultem by to bylo složitější. V Rumunsku má podobnou výhodu naopak Renault s Dacií.

+11/0
22.10.2018 17:39

P98e14t33r 73Č84e44r72m22á63k 9338815219830

S Renaultem by to bylo jednoduché - ten chtěl pouze kapacity Škodovky pro výrobu svých modelů, o tom že by zachoval značku Škoda se vůbec neuvažovalo. Prakticky stejný osud jako potkal mnoho továren v NDR nebo Polsku atd - dnes tam jsou provozy západních značek ale původní výroba zcela zanikla.

+11/0
22.10.2018 19:35
Foto

P88e22t52r 26J36a25n85á47s39e56k 7892157312167

Koupit po převratu tehdejší Škodovku Franckové, už by dávno nebyla, stejně jako například Polonez. Od 60. let jsem byl v AZNP Mladá Boleslav zaměstnaný a vím, jaký rozdíl byl v přístupu při opravách o dovolených na výrobních linkách od Francouzů a od Němců. Němci byli vždy hotovi minimálně pár dní před termínem, frnancoužtí lemplové "dolaďovali" ještě před Vánoci. Němci makali ve dne v noci, franckové jen hulili, chlastali a honili holky.

+6/0
23.10.2018 6:42

P51e43t55r 70H82o93f83m34a79n25n 6149134775160

Jo Renault Safane. Ten si pamatuji. Znal jsem dva majitele a obema praskla hlava motoru jeste pred 100k km:).

+6/0
22.10.2018 17:13

D71a78v78i50d 77H21o72l18m25a93n 2298307987449

O Safranovi jsem už slyšel, ale tento model neznám :-)

0/0
22.10.2018 19:52

V74l76a83d78i22m66í69r 30K77r20á37l 4883156870712

Zase tak hrdinský výkon to nebyl, špinavou práci za něj odvedl jeho předchůdce, Clio bylo hotové a začalo vydělávat takže měl kapitál na Twingo a to se neskutečně povedlo

+5/0
22.10.2018 16:04

S11t31a22n18i41s67l77a20v 64N53ý93v78l35t 2394765623

Tak třeba octavia a fabia první generace na přelomu století byla každé druhé auto a naše životní úroveň tím rostla. Díkybohu za to. Byl to velký skok oproti feliciím a favoritům.

+1/0
22.10.2018 15:59

R73e83g88i28n49e 37M28a97r92t14i18n 6582728670828

Pro naši rodinu není dobrý příklad i souseda. Já kupoval poslední Feldu a syn jednu z prvních Fabií. Syna s Fabií 2krát odtahovali (z dálnice a z křižovatky u Šestky na Ruzyni). Felda ač jsem s ní zajížděl do Francie, Španělska nikdy nezklamala a prodal jsem ji po 7 letech s 280 tisíci najetými s běžnou údržbou. Sousedova jedna z prvních Oktavek byl stálou návštěvnicí v servisu, chtěl i vrátit peníze.

+5/0
22.10.2018 18:58

R82e12g37i31n27e 97M86a36r29t16i97n 6722248680718

Jen dodám, od té doby mám třetí Clio a vrním spokojeností v tichém interiéru. Malé, ale milé. Pro zajímavost, Clio ve své kategorii je druhé nejprodávanější na evropském trhu po vedoucím VW-Polo už několikátý rok.

+3/0
22.10.2018 19:01

V90a93š47e43k 74Ř25í31h97a 2533603938922

Nikoli Polo ale Golf. Polo je za Cliem.

https://www.best-selling-cars.com/europe/2017-full-year-europe-top-selling-car-models/

0/0
22.10.2018 20:49

M19i47r62o69s61l90a84v 21K94u32c12e54r45a 4757960627981

Polo je za cliem, protoze to byl posledni rok vyroby, ted je tu nova generace.... Ale to vlastne ted bude platit i pro clio.

0/0
22.10.2018 21:09

V43í38t 55K82u34č42e26r63a 5348337186672

To se tady zase sešla banda českých Pepíku, kteří nadávají na Renault.

+10/−3
22.10.2018 14:22

V80i39l77é65m 13P92ř26í81h52o38d21a 2334829593957

Kdyby Škodu tenkrát koupil Renault, tak by tady většina zase nadávala na folksvágn a velebila Renault Funebraq. Klasika...;-D

+2/0
22.10.2018 14:37

M71i45c87h38a48l 34P44e53t27ř65í47k 6368236308520

Nikoli,nejspíš by tu jezdily Škody Logan a vrcholem nabídky by byla Škoda Duster.Všechno modely používající odloženou postarší techniku Renaultu.Současní majitelé Škodovek by jezdili v autech VW.

+2/0
22.10.2018 15:05

J97a65n 61S13v37o51b71o76d78a 3717134469263

S první polovinou příspěvku souhlas, ale že by jezdili současní majitelé Škodovek v jiných vozech VW je nesmysl. Většina fyzických osob si je kupuje především z patriotismu a polovině obdobných by stačila klidně i ta Dacia s logem Škody. Nad nějakou neexistující Fábií a její možnou spojitostí s VW by tím pádem ani nepřemýšleli. No a ta druhá polovina by se zas rozprostřela mezi ostatní automobilky, protože VW by u nás neměl díky neexistenci spojitosti se Škodou žádné plusové body za jakože "spřátelenou automobilku" a dost možná by v ČR nebyl ani tak populární, jako je dnes.

0/0
22.10.2018 16:19

P89e10t43r 59Č50e81r30m91á88k 9458785289560

Kdepak, žádná Škoda by neexistovala, Renault chtěl Škodovku jen kvůli kapacitě továrny, že by zachoval výrobu pod značkou Škoda nikdy neplánoval a i při privarizaci to otevřeně dával najevo - paradoxně tu chtěl udělat montovnu právě pro Twingo...

+6/0
22.10.2018 19:19

O93n33d48ř47e55j 89L68e32v84ý 7230660316567

TWINGO je moje srdcovka. V 18 jsem si ho půjčoval od maminy a co v něm se vše dalo dělat ;-D

+6/0
22.10.2018 14:03

J67o30h73n 20M59a76t31e97y 4370365652

Spíš nedalo pořádně dělat, ale dělalo... Stejně takto já vzpomínám na Peugeot 205, akorát to vždycky vyvětrat, domů jet s otevřenými okýnky :-)

+2/0
22.10.2018 17:55
Foto

T13o75m72á47š 32B15u76r26a 2334194940765

Čest jeho památce.

Ale jinak: ještě že škodovku získali wolfsburgští. Díky tomu má tato marka svoji - byť koncernově omezenou - autonomii a produkuje spolehlivé, solidně zpracované povozy. Žádné nákupní košíky, nýbrž osvědčené a povětšinou trvanlivé malé limuzíny. O perspektivě nemluvě.

Její úspěšnost dokazuje fakt, že je tahounem zdejší ekonomiky. Kterýchžto výsledků by těžko dosáhla jako pouhá montovna plechově dunících, poruchových čtyřkolových hraček pro děti s neustále visícím damoklovým mečem nad svým osudem.

+11/−4
22.10.2018 13:54

R53i39c34h56a55r57d 67T24o30m92e28č34e61k 7706255346291

V jiném článku se píše: VW může dopadnout jako Detroit. Tedy i Škoda.

+1/0
22.10.2018 14:51
Foto

T50o34m95á95š 22B81u52r23a 2954834620175

To může. Ale pravděpodobnost takového vývoje je nízká. Neboť jak známo, VW je celosvětový hegemon v ranku osobních vozidel. A pokud by k tomu mělo dojít, byl by to worldwide zánik produkce osobních vozů. Jinými slovy řečeno: pod jakými jinými křídly by Škoda mít největší naději na přežití, když ne pod těmi své současné matky VW?

A mimochodem, nasvědčuje tomu dnes něco? Řekl bych, že opak je skutečností. Škoda - narozdíl od jiných bývale renomovaných značek - neustále rozumným tempem roste. Což se třeba o pařížské firmě říci rozhodně nedá.

+3/0
22.10.2018 15:09
Foto

T88o15m33á58š 35B95u66r29a 2524734510785

err.: správně "...by Škoda měla mít ...".

0/0
22.10.2018 15:13

J67a50n 81S81v53o23b69o44d61a 3907144679693

Ano, v Paříži je to velký špatný, a proto se Renaultu daří jako nikdy dříve :)

0/0
22.10.2018 16:39
Foto

T80o57m26á51š 13B41u61r83a 2614234130235

Jako nikdy dříve? Nevím, co všechno pamatujete Vy, ovšem já pořád vzpomínám na časy Alpiny, R5, Fuega. Tehdy zaujímal VW dnešní roli Renaultu, který je jím dnes vytlačen na okraj trhu a sbírá drobky, které mu Wolfsburg laskavě přenechá. Koneckonců o lepších časech pařížské značky hovoří i její působení v F1 odkud se musela právě především pod tlakem hegemona stáhnout. Ale to není jen její osud. VW převálcoval všechny renomované značky. Jakž-takž dýchavičně držet krok s ním se daří snad jedině Toyotě. Takže zde zde platí ono okřídlené "Lépe už bylo".

+3/0
22.10.2018 19:05

J11a13n 45S28v66o98b97o59d53a 3267544409693

VW dnes "válcuje" všechny především díky tomu, že se dost lidí spokojí s nudnou "průměrností" a naprostou šedí, kdy zjevně nikdo nechce nijak vynikat (to platí ostatně i třeba u elektroniky a Samsungu). To však neznamená, že by se Renaultu nedařilo, ale naopak se po pár desetiletích konečně zvedá a vrací se tam, kam patří. Fuego za vzpomínání ani nestojí a R5 holt už do dnešní doby není (stejné jako vzpomínat na starší Beetle od VW). Restart Alpiny se sic stále nedaří, ale upřímně, vyrábí snad VW něco obdobného? Nevyrábí. Nechytá se s ničím ani na Megane RS a valí jen hromadu nudných aut, oproti kterým má i konzerva od sardinek zajímavější design. Škodovka je na tom o kapku líp a Seat je jediný, který stojí vizuálně alespoň trochu za hřích.

+2/0
22.10.2018 19:29
Foto

T40o51m69á91š 72B36u23r28a 2904654240195

První odstavec: souhlas. Ten zbytek je jaksi obsahově nekonzistentní. Už třeba jenom proto, že u automobilu není primárním kritériem vzhled, nýbrž jsou to jeho užitné a kvalitativní parametry.

A i pokud se týká vizuální stránky, jsou u Renaultu od určité doby - co přestali produkovat samohyby a začali vyrábět (pseudo) umělecké kreace na kolech - zoufalí. Viz například takový Vel Satis.

Krom toho srovnávat produkci Renaultus tou VW dost sobře nelze. Neboť obě firmy mají strategicky obsazeny jiné segmenty trhu.

+2/0
22.10.2018 19:54

D12a10v70i19d 27H82o88l67m77a39n 2218667977429

Je to prostě o povaze lidí. Mě se třeba ta koncernová "šeď" a propracovaná jednoduchost maximálně líbí. Když občas nakouknu do konkurenčních nešedivých kokpitů, tak mám problém zůstat s plným žaludkem. Je to prostě věc dojmu a velmi subjektivního a ničím nepodloženého názoru.

+4/0
22.10.2018 19:57

M34a15r68e19k 37J41a71n20e42č11k19a 1237686503761

Restart Alpiny se nedaří? Si říkám, proč jsou na tohoto velmi povedeného sportovního prcka tak dlouhé čekačky a navíc se v ČR, pokud vím ani nenabízí, protože má Renault problémy pokrýt značnou poptávku v jiných zemích.

0/0
23.10.2018 2:02

J10a81n 22N79o14v57a95k 5971887439974

A nejlepsi na tom je,ze dnes takovy Renault vzhlizi ke Skode, jako k respektovanejsimu protivnikovi s lepsim image. O takovem Superbu, se jim muze jen zdat.I to je vyzitka vyjimecnych schopnosti Nemcu,kteri tem zabozroutum vzdy nakopou pozadi.

+7/−7
22.10.2018 13:51

V70i51l11é61m 22P57ř35í73h92o88d23a 2314559853767

Jo, proto strkaj do Mercedesů motory od Renaultu.

+10/0
22.10.2018 14:35
Foto

T40o88m37á18š 18B68u29r27a 2114394390535

Pokud jde o motory samotné, pak tyto měl Renault vždycky na úrovni. Koneckonců v dobách formulově minulých zásoboval těmito svými produkty polovinu pelotonu. Jenomže motor se nerovná celé auto.

A tady musím s panem Novákem souhlasit: německá důkladná solidnost tu francouzskou kreativitu převálcuje tam a zase zpátky vždy, kdy si vzpomene.

+6/0
22.10.2018 15:39

P27a38v75e18l 69Š29e93d42l10b68a40u48e96r 7648431752825

Důkladná solidnost? Já se picnu... Dva VW byly věčně v potížích, sušička Bosch se ucpává, i když se o ní znamenitě starám, kávovar Bosch se 3x pokazil a vracel se, ve Fiatu se pokazila součástka "Made in Germany.." Jen Miele zatím celkem funguje Jen s jednou opravou, ale teprve 11 let. Atd... Jen německý marketing a manipulace. Šmejdy, jaké by mělo být stydno prodávat. Zlaté české věci. Nebo japonské, italské, i francouzský Moulinex máme zatím 23 let bez potíží. Italský kávovar zatím asi 14 let. Německé věci nebrat...

+1/0
25.10.2018

J20i68ř89í 33V27e79s65e19l61ý 3348893117326

Přesně tak ;-)

0/0
22.10.2018 15:58

R83e60g81i28n80e 56M64a22r15t61i36n 6912438390298

Nevím, kdy jaký měl podíl na Clio, ale po přechodu z Fabie, už bych se k VW nevracel. Je fakt, že si ale vždy koupím jen verzi benzín 4-výlec s turbem. V mých kopcovitých krajínách ideální, bezporuchová a při prodeji stašího vozu, ani moc Clio na ceně neztrácí. Hlavně skvělé ticho v kabině.R^

+4/0
22.10.2018 13:48

Najdete na iDNES.cz