Pneumatiky pro rallye se vybírají podle teploty vzduchu i pořadí na startu

  6:50aktualizováno  6:50
Druhý letošní start Jana Kopeckého se soutěžním speciálem Škoda Fabia R5 evo v seriálu mistrovství světa automobilových soutěží v kategorii WRC 2 Pro se odehrává o tomto víkendu na Sardinii. Tajemství šotolinových pneumatik odhaluje pro iDNES.cz Pavel Dresler, navigátor české rallyové hvězdy.

Rally Sardinia je tradiční šotolinová soutěž. Tým Škoda Motorsport tentokrát nasazuje dva tovární vozy Škoda Fabia R5 evo.

Náročný šotolinový povrch, který v sobě kombinuje jemný prach, hrubý štěrk i velké kameny, představuje velkou zátěž na pneumatiky. Tým české značky obouvá šotolinové pneumatiky Michelin. Jezdci mají na výběr ze dvou směsí: tvrdá Latitude Cross H90 a měkká Latitude Cross S80.

První má lepší přilnavost, v kombinaci s vysokou teplotou a hodně rozbitým povrchem ovšem může mít velmi krátkou životnost – kolo dokáže i po 30 kilometrech zcela ztratit vzorek. Na šotolinu se používají menší ráfky o velikosti 15 palců, zatímco na asfaltu se jedou osmnáctipalcová kola.

Na sardinskou soutěž o délce 310 ostrých kilometrů rozdělených do tří dnů/etap má posádka Kopecký – Dresler k dispozici 42 kusů pneumatik (26 tvrdých, 18 měkkých). Tým se snaží dát na vůz nové pneumatiky při každé servisní zastávce. Pravidla zakazují dodatečné prořezávání a nahřívání použitých gum.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz