Diskuze

Rakousko končí s testováním stočtyřicítky na dálnicích. Kvůli sporným emisím

Na více než rok a půl bylo motoristům povoleno na určitých úsecích dálnice A1 jezdit až sto čtyřicet kilometrů za hodinu. Nová rakouská ministryně životního prostředí Leonore Gewesslerová však chce tento pilotní projekt začátkem března ukončit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AN

Neomezena rychlost je v Nemecku, Somalsku a Burundi, ale i v Cesku - na dalnici nejsou kontroly na rychlost ani na odstup od blikajiciho divocha.

Cesko ma udajne proti Nemecku 2 x vice mrtvych na pocet aut. Na ujete kilomtry je to 3 x vice.

0 0
možnosti
JS

nj, to bude tím, že Německo prý páchá tu elektrickou, ekonomickou společenskou a bůhvíjakou sebevraždu.;-)

0 0
možnosti
LK

Nějaké limity jdou k ničemu. Vždy záleží, jaká je hustota. Na prázdné dálnici můžete jet 200 a ničemu to vadit nebude. Co se týče emisí, zakažme zbytečné lety z Brusselu a zachráníme planetu.

0 0
možnosti

Z větší části pravdu máš, ale pleteš se v jedné věci. Čím větší rychlost, tím vyšší odpor. tedy spotřeba i emise. Samozřejmě rozdíl 130 vs. 140 km/h je nula nula prd.

0 0
možnosti
JM

J98a92n 72M41a29l29ý

21. 2. 2020 9:28

Spotřeba paliva od rychlosti 120 Km/h rychle stoupá, takže to rozhodnutí chápu.

0 0
možnosti
PB

P80e90t32r 53B70á87č48a

20. 2. 2020 22:46

Jsem zvedav kdy konecne ty zeleny nekdo vypraska z Evropy.

2 0
možnosti
JS

Smraďoši všech zemí, spojte se!

0 1
možnosti
TM

Tady je vidět to, že těm zeleným nejde absolutně o životní prostředí, ale jen o možnost něco zakázat, aby ukázali jak jim chutná moc, o ničem jiném to není.

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti
JS

Aut schopných jet trvalou rychlostí 120+ bylo asi tak 100 v celé ČSSR a potkat po 23 hodině auto na silnici byl svátek...

3 2
možnosti
AS

No ja jezdim 140, protoze mi auto ukazuje o 7 km vic a tak se vejdu do 130 s toleranci a pokuty mi nechodi....

Chudaci ti co to nevi. Jedou realnych 122 :-D

5 0
možnosti
JT

J14a78n 90T42a39r17a32b36a

20. 2. 2020 13:59

Já mám bohužel/dík auto nové, které už musí ukazovat přesně. Takže při 55km/h v obci jedu 55km/h, radary ukazují 55km/h, GPS (waze) ukazuje 55km/h, ale podle kamionistů, co se mi v obcích lepí na zadní nárazník, jedu zřejmě 30. ;-D

7 0
možnosti
OH

Optimální bylo na tomto úseku nastavit na tempomat 145 km/hod což bylo reálně dle gps nějakých 142...

Cesta ubíhala, soustředil jsem na cestu a řízení... ještě vyšší koncentrace pak na německé dálnici při 160+

Naopak na IG-L úseku 100km/hod jsem svačil, pil, různě se znuděně rozvaloval do skoro ležící polohy a s mnohem nižší pozorností...

Co je asi bezpečnější ?

8 0
možnosti
RM

Nebojte on vám to za chvíli nějaký blb nejspíše majitel HTP vysvětlí;-D

1 0
možnosti
JT

J21a12n 87T84a34r42a25b81a

20. 2. 2020 10:52

Před lety Rakousko zkoušelo na A10 (Tauernautobahn) limit 160km/h. Během ročního období výrazně klesla nehodovost jak v počtu, tak v následcích a snížila se četnost a délka doby, kdy bylo nutné proměnlivým značením rychlost omezovat. Takže výsledek jasně poztivní. Do doby, než se projevili Greenbrains.

7 0
možnosti
JH

J49a15n 72H45r81u44b45e36š

20. 2. 2020 10:38

A z jakého důvodu to ti zelení panáčci přepočítávají na 3,5 - 3,6% pro osobní automobily? Jde snad o to, jak moc vzroste CELKOVÉ množství vyprodukovaného CO2. A to vzrostlo o 1,2 - 1,6%. To je klíčová hodnota a je jedno, jakou měrou se na tom podílí osobní a nákladní auta, nebo pro mě za mě třeba traktory, bagry a parní válce. Kdyby tam jezdilo všehovšudy 10 osobáků a emitovaly o 50% víc CO2, tak se to na celkovém množství neprojeví nárůstem snad ani v řádu jednoho promile. Pak 50% na jedno osobní auto vypadá naprosto příšerně, ale skutečný dopad bude téměř neměřitelný. Jistě, kvůli 10 vozům nikdo takovou úpravu rychlosti dělat nebude, ale důvod ke zrušení limitu 140 km/h by spočíval v neefektivnosti, ne v ekologickém zatížení. Záměrně jsem zvolil mezní případ, aby absurdita argumentace zelených tajtrlíků byla zřejmá na první pohled.

2 1
možnosti