- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neomezena rychlost je v Nemecku, Somalsku a Burundi, ale i v Cesku - na dalnici nejsou kontroly na rychlost ani na odstup od blikajiciho divocha.
Cesko ma udajne proti Nemecku 2 x vice mrtvych na pocet aut. Na ujete kilomtry je to 3 x vice.
nj, to bude tím, že Německo prý páchá tu elektrickou, ekonomickou společenskou a bůhvíjakou sebevraždu.
Nějaké limity jdou k ničemu. Vždy záleží, jaká je hustota. Na prázdné dálnici můžete jet 200 a ničemu to vadit nebude. Co se týče emisí, zakažme zbytečné lety z Brusselu a zachráníme planetu.
Z větší části pravdu máš, ale pleteš se v jedné věci. Čím větší rychlost, tím vyšší odpor. tedy spotřeba i emise. Samozřejmě rozdíl 130 vs. 140 km/h je nula nula prd.
Spotřeba paliva od rychlosti 120 Km/h rychle stoupá, takže to rozhodnutí chápu.
Jsem zvedav kdy konecne ty zeleny nekdo vypraska z Evropy.
Tady je vidět to, že těm zeleným nejde absolutně o životní prostředí, ale jen o možnost něco zakázat, aby ukázali jak jim chutná moc, o ničem jiném to není.
Aut schopných jet trvalou rychlostí 120+ bylo asi tak 100 v celé ČSSR a potkat po 23 hodině auto na silnici byl svátek...
No ja jezdim 140, protoze mi auto ukazuje o 7 km vic a tak se vejdu do 130 s toleranci a pokuty mi nechodi....
Chudaci ti co to nevi. Jedou realnych 122 :-D
Já mám bohužel/dík auto nové, které už musí ukazovat přesně. Takže při 55km/h v obci jedu 55km/h, radary ukazují 55km/h, GPS (waze) ukazuje 55km/h, ale podle kamionistů, co se mi v obcích lepí na zadní nárazník, jedu zřejmě 30.
Optimální bylo na tomto úseku nastavit na tempomat 145 km/hod což bylo reálně dle gps nějakých 142...
Cesta ubíhala, soustředil jsem na cestu a řízení... ještě vyšší koncentrace pak na německé dálnici při 160+
Naopak na IG-L úseku 100km/hod jsem svačil, pil, různě se znuděně rozvaloval do skoro ležící polohy a s mnohem nižší pozorností...
Co je asi bezpečnější ?
Nebojte on vám to za chvíli nějaký blb nejspíše majitel HTP vysvětlí
Před lety Rakousko zkoušelo na A10 (Tauernautobahn) limit 160km/h. Během ročního období výrazně klesla nehodovost jak v počtu, tak v následcích a snížila se četnost a délka doby, kdy bylo nutné proměnlivým značením rychlost omezovat. Takže výsledek jasně poztivní. Do doby, než se projevili Greenbrains.
A z jakého důvodu to ti zelení panáčci přepočítávají na 3,5 - 3,6% pro osobní automobily? Jde snad o to, jak moc vzroste CELKOVÉ množství vyprodukovaného CO2. A to vzrostlo o 1,2 - 1,6%. To je klíčová hodnota a je jedno, jakou měrou se na tom podílí osobní a nákladní auta, nebo pro mě za mě třeba traktory, bagry a parní válce. Kdyby tam jezdilo všehovšudy 10 osobáků a emitovaly o 50% víc CO2, tak se to na celkovém množství neprojeví nárůstem snad ani v řádu jednoho promile. Pak 50% na jedno osobní auto vypadá naprosto příšerně, ale skutečný dopad bude téměř neměřitelný. Jistě, kvůli 10 vozům nikdo takovou úpravu rychlosti dělat nebude, ale důvod ke zrušení limitu 140 km/h by spočíval v neefektivnosti, ne v ekologickém zatížení. Záměrně jsem zvolil mezní případ, aby absurdita argumentace zelených tajtrlíků byla zřejmá na první pohled.