V Rakousku budou testovat na dálnici 140 km/h

  11:10aktualizováno  11:10
Rakouský ministr pro infrastrukturu Norbert Hofer je pro, aby se vyzkoušela možnost navýšení maximální rychlosti a po roce se rozhodlo, zda je to dobré řešení. Zvýšení dálničního limitu o deset kilometru v hodině se má testovat na autostrádě A1 mezi Vídní a Salcburkem.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

„Rakousko o něčem takovém uvažovalo už v letech 2006 a 2007 a na některých úsecích zkoušelo maximálku 160 km/h. Byť žádné negativní výsledky test nepřinesl, v tichosti se přešlo opět na tradiční dálniční rychlost,“ uvádí Igor Sirota z ÚAMK.

„Na testovaném úseku tehdy nedošlo k žádným vážným nehodám. Ale přesto byli všichni v Rakousku rádi, že celá věc skončila. V době, kdy se bavíme o ochraně klimatu a životního prostředí, je téma jako zvýšení rychlosti na dálnicích kontraproduktivní,“ komentovala test v roce 2008 zástupkyně rakouského autoklubu ÖAMTC (více čtěte zde).

„Podle celé řady výzkumů nehodovost a emise rostou společně s nezbytností brždění a zrychlování, nikoliv při plynulé vysoké rychlosti. Německo je toho dokladem. Na zhruba 60 % dálniční sítě tam není omezena maximální rychlost, přesto to nemá žádný vliv na vyšší počet dopravních nehod,“ komentuje Sirota.

Maximální povolená rychlost na rakouských dálnicích je nyní 130 km/h. Rakouskou specialitou jsou ovšem takzvané IG-L (Immissionsschutzgesetz-Luft) zóny. Jsou to úseky se sníženou rychlostí na 100, případně až na 80 km/h kvůli omezení zátěže z emisí a hluku. Pokud v nich pojedete rychleji, kromě pokuty za překročení rychlosti hrozí ještě další pokuta za znečišťování životního prostředí, která je až dva tisíce eur. Rakousko postupně zóny IG-L rozšiřuje. Policii se prý tento systém osvědčuje a nehodovost se podle sledování snížila až o 50 %.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Německý nejvyšší soud se v kauze dieselgate postavil za zákazníky

Ilustrační snímek

Podle soudců Německého federálního soudu by se majitelé vozů, u nichž společnost Volkswagen manipulovala s měřením...

Najdete na iDNES.cz