Trump s Putinem si v Helsinkách poměřovali limuzíny, delší je ta ruská

  10:24aktualizováno  10:24
Limuzína Vladimira Putina je mnohem delší než ta Donalda Trumpa. I to je jeden z výstupů summitu v Helsinkách, kde se ruský prezident promenoval ve svém novém voze. Když Trumpa přivezli v jeho o metr kratší ojetině poděděné po předchůdci, vypadal jako chudý příbuzný.

Ruský prezident Vladimir Putin zastínil svůj americký protějšek Donalda Trumpa na summitu v Helsinkách i novou limuzínou, která je o více než metr delší než Trumpův opancéřovaný cadillac, přezdívaný The Beast (Bestie). 

Limuzína ruského prezidenta navíc vypadá lépe než ta americká. Svůj nový reprezentační vůz Aurus Senat ukázal ruský prezident vůbec poprvé v zahraničí. Má být výkladní skříní nové luxusní a stoprocentně ruské automobilové značky.

Summit podle francouzské stanice BFMTV připomínal autosalon. Když se vedle Bestie postavil Putinův vůz, hned bylo jasno, kdo v této disciplíně vyhrál. „Více než vozidlem aparátčíků chce tato limuzína, dlouhá 6,62 metru, být i průmyslovou a politickou zbraní,“ poznamenala televize. Putin tímto vozem obnovuje sovětskou tradici, podle níž má jízda v prestižním autě domácí výroby ukázat průmyslovou sílu země.

Fotogalerie

Ruský prezident podle expertů projevil přání přesedlat z mercedesů nejvyšší třídy do ruského vozu v roce 2012. Problém však představovala skutečnost, že továrny, které dodávaly limuzíny sovětským vůdcům, skončily spolu se Sovětským svazem. 

A tak se muselo začít na zelené louce, aby se mohla naplnit tužba nejen prezidenta Putina, ale i dalších funkcionářů a oligarchů. Vývoje se chopil výzkumný ústav NAMI a výsledkem projektu Kortež má být ucelená řada vozidel, která má kromě reprezentační limuzíny Aurus Senat zahrnovat i sedan, terénní vozidlo s pohonem všech čtyř kol Komendant a mikrobus Arsenal.

Vývoj podle neoficiálních informací přišel na 12,5 miliardy rublů (4,4 miliardy korun). Cílem je od roku 2020 prodávat pět tisíc vozů, které budou konkurovat věhlasným značkám, jako je Rolls-Royce či Bentley, ale za příznivější cenu. Více o nové značce zřízené na Putinovo přání čtěte zde

Limuzína má vyjít v přepočtu na 3,5 milionu korun, ostatní vozy z této řady od dvou milionů do 2,6 milionu. Jakkoli má být většina dílů ruských, při vývoji motorů se výzkumný ústav NAMI neobešel bez spolupráce s experty automobilky Porsche.  Podle informací iDNES.cz měla na vývoji motoru pro ruskou prezidentskou limuzínu pracovat rovněž pražská pobočka Porsche Engineering.

Výsledkem je osmiválec o výkonu 600 koní. Podle ruských médií existuje nabídka na dvanáctiválec s 850 koňmi.

Putinova limuzína Aurus Senat dosahuje podle ruské televize RT délky 6,62 metru, zatímco Trumpova „bestie“ (The Beast) 5,5 metru (více o limuzíně amerického prezidenta čtěte zde). A to je prý ruský model lehčí: váží 6,5 tuny proti osmi tunám americké limuzíny. O tloušťce pancéřování a dalších bezpečnostních či luxusních doplňcích se ani u jednoho z prezidentských pojízdných bunkrů moc neví. 

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Putinova limuzína na summitu v Helsinkách

Putinova limuzína na summitu v Helsinkách

Pozoruhodná je i zvýšená světlá výška podvozku Putinova prezidentského speciálu: 20 centimetrů nad zemí. Na projektu spolupracovali také experti na pohon všech čtyř kol skupiny Sollers, takže limuzína disponuje i touto vymožeností.

Putin nový vůz poprvé předvedl při květnové prezidentské inauguraci. Údajně si pro tuto příležitost musel v NAMI vypůjčit prototyp. To mu však nezabránilo, aby si do Finska přivezl hned dvě limuzíny. „Ruský prezident se zdá být nejlepším obchodním agentem tohoto projektu... První ukázka ve Finsku, hned vedle vozu Donalda Trumpa, to není žádná náhoda,“ usoudila francouzská stanice  BFMTV a na závěr si pokládá otázku otázku, zda se nová studená válka neodehrává právě mezi Putinovým Senatem a Trumpovou Bestií.

Podle dostupných informací má americký prezident dostat nástupce nynějšího služebního vozu ještě během letošního léta. Aktuální Bestie amerického prezidenta ještě pamatuje Baracka Obamu, ten ji dostal při uvedení do úřadu v roce 2009.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Najdete na iDNES.cz