Trump s Putinem si v Helsinkách poměřovali limuzíny, delší je ta ruská

  10:24aktualizováno  10:24
Limuzína Vladimira Putina je mnohem delší než ta Donalda Trumpa. I to je jeden z výstupů summitu v Helsinkách, kde se ruský prezident promenoval ve svém novém voze. Když Trumpa přivezli v jeho o metr kratší ojetině poděděné po předchůdci, vypadal jako chudý příbuzný.

Ruský prezident Vladimir Putin zastínil svůj americký protějšek Donalda Trumpa na summitu v Helsinkách i novou limuzínou, která je o více než metr delší než Trumpův opancéřovaný cadillac, přezdívaný The Beast (Bestie). 

Limuzína ruského prezidenta navíc vypadá lépe než ta americká. Svůj nový reprezentační vůz Aurus Senat ukázal ruský prezident vůbec poprvé v zahraničí. Má být výkladní skříní nové luxusní a stoprocentně ruské automobilové značky.

Summit podle francouzské stanice BFMTV připomínal autosalon. Když se vedle Bestie postavil Putinův vůz, hned bylo jasno, kdo v této disciplíně vyhrál. „Více než vozidlem aparátčíků chce tato limuzína, dlouhá 6,62 metru, být i průmyslovou a politickou zbraní,“ poznamenala televize. Putin tímto vozem obnovuje sovětskou tradici, podle níž má jízda v prestižním autě domácí výroby ukázat průmyslovou sílu země.

Fotogalerie

Ruský prezident podle expertů projevil přání přesedlat z mercedesů nejvyšší třídy do ruského vozu v roce 2012. Problém však představovala skutečnost, že továrny, které dodávaly limuzíny sovětským vůdcům, skončily spolu se Sovětským svazem. 

A tak se muselo začít na zelené louce, aby se mohla naplnit tužba nejen prezidenta Putina, ale i dalších funkcionářů a oligarchů. Vývoje se chopil výzkumný ústav NAMI a výsledkem projektu Kortež má být ucelená řada vozidel, která má kromě reprezentační limuzíny Aurus Senat zahrnovat i sedan, terénní vozidlo s pohonem všech čtyř kol Komendant a mikrobus Arsenal.

Vývoj podle neoficiálních informací přišel na 12,5 miliardy rublů (4,4 miliardy korun). Cílem je od roku 2020 prodávat pět tisíc vozů, které budou konkurovat věhlasným značkám, jako je Rolls-Royce či Bentley, ale za příznivější cenu. Více o nové značce zřízené na Putinovo přání čtěte zde

Limuzína má vyjít v přepočtu na 3,5 milionu korun, ostatní vozy z této řady od dvou milionů do 2,6 milionu. Jakkoli má být většina dílů ruských, při vývoji motorů se výzkumný ústav NAMI neobešel bez spolupráce s experty automobilky Porsche.  Podle informací iDNES.cz měla na vývoji motoru pro ruskou prezidentskou limuzínu pracovat rovněž pražská pobočka Porsche Engineering.

Výsledkem je osmiválec o výkonu 600 koní. Podle ruských médií existuje nabídka na dvanáctiválec s 850 koňmi.

Putinova limuzína Aurus Senat dosahuje podle ruské televize RT délky 6,62 metru, zatímco Trumpova „bestie“ (The Beast) 5,5 metru (více o limuzíně amerického prezidenta čtěte zde). A to je prý ruský model lehčí: váží 6,5 tuny proti osmi tunám americké limuzíny. O tloušťce pancéřování a dalších bezpečnostních či luxusních doplňcích se ani u jednoho z prezidentských pojízdných bunkrů moc neví. 

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Putinova limuzína na summitu v Helsinkách

Putinova limuzína na summitu v Helsinkách

Pozoruhodná je i zvýšená světlá výška podvozku Putinova prezidentského speciálu: 20 centimetrů nad zemí. Na projektu spolupracovali také experti na pohon všech čtyř kol skupiny Sollers, takže limuzína disponuje i touto vymožeností.

Putin nový vůz poprvé předvedl při květnové prezidentské inauguraci. Údajně si pro tuto příležitost musel v NAMI vypůjčit prototyp. To mu však nezabránilo, aby si do Finska přivezl hned dvě limuzíny. „Ruský prezident se zdá být nejlepším obchodním agentem tohoto projektu... První ukázka ve Finsku, hned vedle vozu Donalda Trumpa, to není žádná náhoda,“ usoudila francouzská stanice  BFMTV a na závěr si pokládá otázku otázku, zda se nová studená válka neodehrává právě mezi Putinovým Senatem a Trumpovou Bestií.

Podle dostupných informací má americký prezident dostat nástupce nynějšího služebního vozu ještě během letošního léta. Aktuální Bestie amerického prezidenta ještě pamatuje Baracka Obamu, ten ji dostal při uvedení do úřadu v roce 2009.

Autoři: ,

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Další z rubriky

Autofotka týdne: americký borec Cadillac XT4 v české premiéře

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Americký mamut General Motors před pár lety Evropu víceméně opustil. Po prodeji Opelu v roce 2017 se auta značek GM...

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

V závodech aut do zásuvky se osvědčil hybrid, elektroauta málem nedojela

Czech New Energies Rallye

Osmý ročník závodu Czech New Energies Rallye, kde nejde o rychlost, ale přesnost, přilákal desítky účastníků s...

Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH
Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH

r.v. 2017, naj. 55 247 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz