Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus Senat. Pojízdný Putinův bunkr pohání motor vyvinutý zčásti v Praze a při slavnostní jízdě ho na pozadí lesa ruských vlajek doprovázely nové elektrické motocykly s elektronikou vyvinutou v USA. Standardní verze nejde na odbyt, nikdo ji nechce.
Autor: Reuters
Putinova prezidentská limuzína Aurus Senat L700 na kremelském nádvoří
Autor: Reuters
Při navrhování doprovodných motocyklů Aurus Merlon byly zohledněny požadavky na jejich hlavní účel – doprovázení kolony nejvyšších představitelů států a diplomatických misí. Nechybí možnost použití postranního vozíku a provoz při teplotách až -25 ºС. Inu, ruský člověk musí vydržet vše!
Autor: Reuters
Putin není jediný. Dlouhou neprůstřelnou verzi se 6 cm tlustými skly dostane i běloruský diktátor Alexander Lukašenko, který využíval Mercedes-Maybach.
Autor: Reuters
Veřejná premiéra modernizované limuzíny Aurus Senat se konala 7. května při inauguraci prezidenta Vladimira Putina,
Autor: Reuters
Vůz, pro který byl zjevnou inspirací Rolls-Royce Phantom, je výsledkem „odstřihávání se“ Ruska od Západu.
Autor: Reuters
Výstražná světla jsou umístěna po stranách přední registrační značky.
Autor: Reuters
Z hlediska balistické ochrany je limuzína Aurus Senat v podstatě pojízdný bunkr s pohonem všech kol.
Autor: Reuters
Aurus Senat využívá hybridní pohonné ústrojí s bi-turbo osmiválcem V8 o objemu 4,4 l, které má v komerční verzi výkon 440 kW, přičemž elektromotor přidává dalších 45,5 kW. O přesných parametrech státnické limuzíny však lze jen spekulovat.
Autor: Reuters
Provedení masky chladiče byla změněno. Nyní svými širšími lamelami evokuje poválečný Stalinův ZIS 110.
Autor: Reuters
Obrněná prezidentská verze L700 měří na délku 6,63 m a rozvor má 4,3 m. Manévrovací schopnosti jsou tedy omezené.
Autor: Reuters
Součástí řady jsou i dva přehlídkové kabriolety Aurus s dvojicí prodloužených dveří, plátěnou střechou a odolnějším interiérem pro případ deštivého počasí. Ty jsou ještě v předfaceliftové podobě.
Autor: Reuters
Motocykl Aurus Merlon o hmotnosti 370 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy a maximální rychlost je více než 225 km/h. Díky systému kapalinového chlazení komponentů vysokonapěťových obvodů je Merlon údajně schopen dlouhodobě udržovat konstantní rychlost 200 km/h. Je však něco takového u doprovodného motocyklu skutečně potřeba?
Autor: Reuters
Modernizace se týká pouze vozů pro prezidentskou kolonu, v příštím roce 2025 by se však měly změny projevit na komerční verzi sedanu Aurus Senat.
Autor: NAMI
Koncová LED světla byla rozšířena a nově jsou propojena chromovanou lištou. Registrační značka je nyní místo ve víku zavazadelníku uchycená k zadnímu nárazníku.
Autor: NAMI
Jméno „Merlon“ pokračuje v tradici spojování jmen modelů Aurus s Kremlem. „Merlon“ je totiž část cimbuří opevnění kremelské pevnosti.
Autor: Reuters
Putinova prezidentská limuzína Aurus Senat L700 na kremelském nádvoří
Autor: Reuters
Veřejná premiéra modernizované limuzíny Aurus Senat se konala 7. května při inauguraci prezidenta Vladimira Putina.
Autor: Reuters
Matricové světlomety mají užší tvar a denní svícení ve tvaru L.
Autor: NAMI
Palubní deska je zcela nová. Dostala i nově pojaté přístroje a větší středový displej. Nově řešený je i subtilnější volič samočinné převodovky, který nahradil mohutnou páku. Novinkou je i digitální zpětné zrcátko a funkce nočního vidění.
Autor: NAMI
Modernizovaná verze Aurusu Senat ve standardním provedení se dostane do výroby v roce 2025.
Autor: NAMI
V kabině je i nový multimediální systém NAMI MM-System a nový akustický systém.
Autor: NAMI
Modernizovaná verze Aurusu Senat
Autor: NAMI
Modernizovaná verze Aurusu Senat
Autor: NAMI
Koncová LED světla byla rozšířena a nově jsou propojena chromovanou lištou. Registrační značka je nyní místo ve víku zavazadelníku uchycená k zadnímu nárazníku.
Autor: NAMI
Kapota je kvůli snížení hmotnosti nově vyrobena z hliníkové slitiny.
Autor: NAMI
Modernizovaná verze Aurusu Senat
Autor: NAMI
Specialisté vývojového ústavu NAMI navíc zvýšili účinnost brzdového systému, odpružení, systém přívodu paliva, ale i ještě vylepšili funkci převodovky.
Autor: NAMI
Motor a převodovka se nezměnily. Standardní sedan a limuzína jsou vybaveny hybridním pohonným ústrojím založeným na 4,4litrovém V8 v kombinaci s devítistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Vyvine výkon 598 koní a točivý moment 880 Nm.
Autor: NAMI
Modernizovaná verze Aurusu Senat
Autor: NAMI
Elektrické doprovodné motocykly Aurus Merlon měly při letošní inauguraci premiéru.
Autor: NAMI
Modernizovanou verzi Aurusu Senat vyvinuli specialisté vývojového ústavu NAMI.
Autor: NAMI
Hybridní ústrojí s motorem V8 4,4 l je údajně částečně i dílem pražské pobočky konstrukční kanceláře Porsche Engineering.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
V silně pancéřované podobě se vyrábí i kratší verze Aurus Senat S600.
Autor: Aurus Motors
Prezidentská limuzína Aurus Senat L700 měla premiéru při předchozí inauguraci Vladimira Putina v roce 2018.
Autor: Aurus Motors
Limuzína Aurus Senat L700 byla k vidění na ženevském autosalonu v roce 2019, kde ji ředitel výstavy Andre Hefti nazval „skutečným tankem“.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Kromě dvojice sedadel jsou u ruské limuzíny k dispozici i dvě výklopná protisměrná místa pro doprovod.
Autor: Aurus Motors
Dlouhá neprůstřelná verze se 6 cm tlustými skly měla směřovat také k arabským šejkům.
Autor: Aurus Motors
Aurus Senat
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Aurus Senat v původním provedení
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat na autosalonu v Ženevě v roce 2019
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Limuzína Aurus Senat
Autor: NAMI
Putinova obrněná limuzína má na délku 6,63 m a rozvor 4,3 m. Manévrovací schopnosti jsou tedy velmi omezené.
Autor: Aurus Motors
Vladimir Putin přijel v roce 2018 na svoji čtvrtou inauguraci v moskevském Kremlu novou limuzínou ruské výroby.
Autor: Reuters
Vladimir Putin přijel v roce 2018 na svoji čtvrtou inauguraci v moskevském Kremlu novou limuzínou ruské výroby.
Autor: Reuters
Putinova limuzína na summitu v Helsinkách
Autor: Reuters
Vladimir Putin přijel v roce 2018 na svoji čtvrtou inauguraci v moskevském Kremlu novou limuzínou ruské výroby.
Autor: Reuters
Vladimir Putin přijel v roce 2018 na svoji čtvrtou inauguraci v moskevském Kremlu novou limuzínou ruské výroby.
Autor: Reuters
Vladimir Putin přijel v roce 2018 na svoji čtvrtou inauguraci v moskevském Kremlu novou limuzínou ruské výroby.
Autor: Reuters
Severokorejský vůdce Kim Čong-un dostal letos v únoru od ruského prezidenta Vladimira Putina ruskou limuzínu Aurus Senat ještě v předfaceliftové verzi jako dík za dodání balistických raket, které Rusko používá při své invazi na Ukrajinu.
Autor: AP
Severokorejský vůdce Kim Čong-un si ruskou limuzínu vyzkoušel již při své loňské návštěvě kosmodromu Vostočnyj na ruském Dálném východě.
Autor: Profimedia.cz
Aurus Senat v prodloužené luxusní verzi
Autor: NAMI
Původní plán výroby Aurusu Senat byl nastaven na 5 tisíc vozů ročně. Ročně se však na výrobní lince společnosti Sollers ve městě Jelabuga v Tatarstánu vyrobilo jen několik desítek aut.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Motor V8 4,4 l je údajně částečně i dílem pražské pobočky konstrukční kanceláře Porsche Engineering.
Autor: Aurus Motors
Zanedlouho se má výroba Aurusu Senat rozjet v bývalé továrně japonské Toyoty v Petrohradu, která patří státní společnost NAMI, která má ve značce Aurus většinový podíl. Spekuluje se však o tom, že se bude jednat o přeznačená auta původem z Číny.
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
„Pracoviště“ řidiče kratší verze Aurus Senat S600.
Autor: Aurus Motors
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Lukáš Vaverka, pro iDNES.cz
SUV Komandant
Autor: Aurus
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Michal Šafránek, iDNES.cz
Aurus Senat
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Celkové náklady na zavedení nové značky byly údajně přibližně 4,4 miliardy korun.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na stejné platformě vzniklo rovněž SUV Komendant.
Autor: Aurus
SUV Komendant slouží mj. jako doprovodné vozidlo v prezidentské koloně.
Autor: Aurus
Na stejné platformě vzniklo rovněž SUV Komendant.
Autor: Aurus
SUV Komendant
Autor: Aurus
SUV Komendant
Autor: Aurus
Na stejné platformě jako Senat vznikl i mikrobus Arsenal. Také on může být v pancéřovaném provedení.
Autor: Aurus Motors
Před Aurusem Senat v kremelských garážích parkoval Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard.
Autor: Daimler
Limuzína Zil 4112-R, ve které Putin nechtěl jezdit.
Autor: LeftLane.com
Havarovaný Aurus Senat ruského biskupa Kirilla po loňské nehodě v Moskvě
Autor: Twitter/@Maks_NAFO_FELLA