Vladimir Putin, který se stal počtvrté ruským prezidentem, přijel na inauguraci...

Vladimir Putin, který se stal počtvrté ruským prezidentem, přijel na inauguraci v moskevském Kremlu novou ruskou limuzínou postavenou v rámci projektu Kortež. | foto: Reuters

Putin představil svou novou limuzínu, vývoj stál čtyři miliardy

  • 198
Vladimir Putin, který se oficiálně stal počtvrté ruským prezidentem, přijel na inauguraci v moskevském Kremlu novou ruskou limuzínou projektu Kortež. Vývoj nového automobilu stál podle hospodářského listu Vedomosti více než 12 miliard rublů, to jsou asi čtyři miliardy korun.

Projekt Kortež  (uvádí se také „cortege“ - česky „průvod“, „kolona“) počítá se vznikem „celé rodiny“ reprezentativních vozidel na shodném podvozku, konkrétně s limuzínou, sedanem a velkoprostorovým vozem.

Před šesti lety se Putin vezl moskevskými ulicemi do Kremlu v opancéřované limuzíně Mercedes. Tentokrát k přesunu ze své pracovny v jednom kremelském paláci na slavnost v druhém paláci použil zcela novou limuzínu Kortež. „Tímto způsobem ujel asi 200 metrů,“ poznamenal server Lenta.ru.

Vladimir Putin, který se stal počtvrté ruským prezidentem, přijel na inauguraci...

Limuzína, jejíž vzhled byl do poslední chvíle utajen a nebylo jisté, zda se při Putinově inauguraci představí, je dlouhá 6,62 metru. Podle neoficiálních informací je vybavena přeplňovaným osmiválcovým motorem objemu 6,6 litru o výkonu téměř 600 koní a tisíci newtonmetry (testuje se prý i varianta o výkonu 800 koní).

Auto pro Putina a jeho ministry má být samozřejmě pancéřované, jak je u limuzín pro takto exponované osoby zvykem. Chybět nesmí speciální pneumatiky umožňující jízdu i při ztrátě tlaku.

Práci na speciálních nově vyvinutých modelech určených pro ruskou vládu nejvyšší místa potvrdila už v roce 2014. Vývoj a výroba byly svěřeny ruským firmám, mezi něž patří mimo jiné Sollers, GAZ, KAMAZ a ZiL. Prvně jmenovaná má obstarávat montáž aut ve své továrně UAZ v Uljanovsku. Ruská vláda tento projekt iniciovala také proto, aby podpořila domácí průmysl.

Kromě ruského institutu pro vývoj motorových vozidel NAMI se na konstrukčních pracech podílela také společnost Porsche Engineering, což je vývojová kancelář patřící slavné automobilce a nabízející své služby dalším firmám (nejen automobilkám).

Podle informací iDNES.cz měla na vývoji motoru pro ruskou prezidentskou limuzínu pracovat rovněž pražská pobočka Porsche Engineering.

Porsche mělo také celé auto ladit. Brzdy dodala renomovaná italská společnost Brembo, lakování podle informací magazínu Motorbox obstarává padovská firma Blowtherm.

Celkem má mít ruská státní flotila dvě stě aut nové ruské „státní“ značky. Mluví se ale také o civilních verzích modelů, které mají být určené k volnému prodeji. Celkem má být do roku 2020 vyrobeno pět tisíc aut.

Ceny vozů budou podle ministra průmyslu Denise Manturova začínat na cenovce „více než deset milionů“ rublů (asi 3,4 milionu Kč), což je podle agentury Interfax skoro dvojnásobek oproti původně slibované ceně. 

Sériové vozy budou podle ministra „nejméně o pětinu“ levnější než vozy Rolls-Royce a Bentley, ale současně budou dražší než „základní“ Mercedes nejvyšší třídy S. Ministerstvo později uvedlo, že ruské limuzíny se budou prodávat pod značkou Aurus a budou vystaveny na letošním moskevském autosalonu. Předběžné objednávky se mají podle Manturova přijímat od konce srpna.

Značka ze staré volhy

Putinův autopark se stal terčem vtípků na sociálních sítích. Na nich se také objevila informace, že stejnou poznávací značku, kterou vezl prezidentský speciál při inauguraci, donedávna vozila 20 let stará, zrezivělá volha.

Vladimir Putin, který se stal počtvrté ruským prezidentem, přijel na inauguraci...
,