Putin představil svou novou limuzínu, vývoj stál čtyři miliardy

  12:00aktualizováno  12:00
Vladimir Putin, který se oficiálně stal počtvrté ruským prezidentem, přijel na inauguraci v moskevském Kremlu novou ruskou limuzínou projektu Kortež. Vývoj nového automobilu stál podle hospodářského listu Vedomosti více než 12 miliard rublů, to jsou asi čtyři miliardy korun.

Vladimir Putin, který se stal počtvrté ruským prezidentem, přijel na inauguraci v moskevském Kremlu novou ruskou limuzínou postavenou v rámci projektu Kortež. | foto: Reuters

Projekt Kortež  (uvádí se také „cortege“ - česky „průvod“, „kolona“) počítá se vznikem „celé rodiny“ reprezentativních vozidel na shodném podvozku, konkrétně s limuzínou, sedanem a velkoprostorovým vozem.

Před šesti lety se Putin vezl moskevskými ulicemi do Kremlu v opancéřované limuzíně Mercedes. Tentokrát k přesunu ze své pracovny v jednom kremelském paláci na slavnost v druhém paláci použil zcela novou limuzínu Kortež. „Tímto způsobem ujel asi 200 metrů,“ poznamenal server Lenta.ru.

Vladimir Putin, který se stal počtvrté ruským prezidentem, přijel na inauguraci...

Limuzína, jejíž vzhled byl do poslední chvíle utajen a nebylo jisté, zda se při Putinově inauguraci představí, je dlouhá 6,62 metru. Podle neoficiálních informací je vybavena přeplňovaným osmiválcovým motorem objemu 6,6 litru o výkonu téměř 600 koní a tisíci newtonmetry (testuje se prý i varianta o výkonu 800 koní).

Auto pro Putina a jeho ministry má být samozřejmě pancéřované, jak je u limuzín pro takto exponované osoby zvykem. Chybět nesmí speciální pneumatiky umožňující jízdu i při ztrátě tlaku.

Fotogalerie

Práci na speciálních nově vyvinutých modelech určených pro ruskou vládu nejvyšší místa potvrdila už v roce 2014. Vývoj a výroba byly svěřeny ruským firmám, mezi něž patří mimo jiné Sollers, GAZ, KAMAZ a ZiL. Prvně jmenovaná má obstarávat montáž aut ve své továrně UAZ v Uljanovsku. Ruská vláda tento projekt iniciovala také proto, aby podpořila domácí průmysl.

Kromě ruského institutu pro vývoj motorových vozidel NAMI se na konstrukčních pracech podílela také společnost Porsche Engineering, což je vývojová kancelář patřící slavné automobilce a nabízející své služby dalším firmám (nejen automobilkám).

Podle informací iDNES.cz měla na vývoji motoru pro ruskou prezidentskou limuzínu pracovat rovněž pražská pobočka Porsche Engineering.

Porsche mělo také celé auto ladit. Brzdy dodala renomovaná italská společnost Brembo, lakování podle informací magazínu Motorbox obstarává padovská firma Blowtherm.

Celkem má mít ruská státní flotila dvě stě aut nové ruské „státní“ značky. Mluví se ale také o civilních verzích modelů, které mají být určené k volnému prodeji. Celkem má být do roku 2020 vyrobeno pět tisíc aut.

Ceny vozů budou podle ministra průmyslu Denise Manturova začínat na cenovce „více než deset milionů“ rublů (asi 3,4 milionu Kč), což je podle agentury Interfax skoro dvojnásobek oproti původně slibované ceně. 

Sériové vozy budou podle ministra „nejméně o pětinu“ levnější než vozy Rolls-Royce a Bentley, ale současně budou dražší než „základní“ Mercedes nejvyšší třídy S. Ministerstvo později uvedlo, že ruské limuzíny se budou prodávat pod značkou Aurus a budou vystaveny na letošním moskevském autosalonu. Předběžné objednávky se mají podle Manturova přijímat od konce srpna.

Značka ze staré volhy

Putinův autopark se stal terčem vtípků na sociálních sítích. Na nich se také objevila informace, že stejnou poznávací značku, kterou vezl prezidentský speciál při inauguraci, donedávna vozila 20 let stará, zrezivělá volha.

Vladimir Putin, který se stal počtvrté ruským prezidentem, přijel na inauguraci...
Autoři: ,

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

VIDEO: Tesla řízená autopilotem raketově startuje pornohereččinu kariéru

Pornoherečka pořádně využila autopilota Tesly (13. května 2019)

„Ukázalo se, že existuje více způsobů využití autopilota, než jsme si představovali,“ reaguje Elon Musk na video, které...

První elektromobil ukáže Škoda na hokejovém šampionátu. Máme fotky z Prahy

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Mladoboleslavská automobilka představí první sériové elektrifikované modely 23. května v Bratislavě při příležitosti...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Další z rubriky

Autofotka týdne: americký borec Cadillac XT4 v české premiéře

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Americký mamut General Motors před pár lety Evropu víceméně opustil. Po prodeji Opelu v roce 2017 se auta značek GM...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Jak jste na tom se znalostmi zdravovědy?

Ilustrační snímek

Dokázali byste správně poskytnout první pomoc při autonehodě? Vaše vědomosti prověří dvanáctý test seriálu MF DNES a...

Bugatti za sto třicet milionů jsou hlavními hvězdami pražské slavnosti aut

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Šestý ročník automobilové slavnosti Legendy právě otevírá na pražském Výstavišti v Holešovicích. Až do neděle tu bude k...

Najdete na iDNES.cz