Opel po 20 letech konečně vydělává, Peugeot se vrací do Ameriky

aktualizováno 
Francouzský koncern PSA Group loni dosáhl rekordního zisku a tržeb. Automobilka rovněž oznámila, že její německá značka Opel se vrátí na ruský trh, zatímco Peugeot zamíří zpět do Spojených států.

Peugeot se do Ameriky vrací po 28 letech. Poslední auto tam tato francouzská značka prodala v roce 1991. Jedním z posledních nabízených peugeotů v USA byl model 505. | foto: Peugeot

Firma oznámila, že její čistý zisk se zvýšil o 40 procent na 3,295 miliardy eur (84,5 miliardy korun) a tržby stouply o 19 procent na 74 miliard eur (1,9 bilionu korun).

Opel se z Ruska stáhl v roce 2015, kdy ještě patřil pod americký koncern General Motors. Společnost PSA koupila Opel i jeho sesterskou britskou značku Vauxhall v roce 2017. Divize Opel Vauxhall loni podle údajů PSA vykázala provozní zisk 859 milionů eur. Podle agentury DPA tak dosáhla celoročního zisku poprvé od roku 1999. Opel se má do Ruska podle nových plánů vrátit.

Návrat na kdysi opuštěný trh plánuje už dlouho také Peugeot. Opelichaným kabrioletem jezdil po Los Angeles už poručík Columbo, značka se ovšem ze Spojených států stáhla v roce 1991. Plány na návrat na tento trh již v roce 2016 nastínil generální ředitel PSA Carlos Tavares a od té doby na něm Peugeot pracuje. 

Stojí za doplnění, že i po opuštění severoamerických trhů si PSA drželo v Detroitu kancelář až do roku 2013. Měla prý za úkol sledovat vývoj severoamerických emisních a bezpečnostních standardů a udržovat kontakty s domácími automobilkami. Ve chvíli, kdy se poprvé začalo mluvit o návratu francouzského koncernu do USA, to renomovaný americký magazín Road and Track okomentoval ironicky tím, že kancelář PSA v roce 2013 zavřelo poté, co někoho napadlo, že se pro tyto účely dá použít internet.

Carlos Tavares, šéf automobilky PSA na autosalonu v Paříži

Carlos Tavares, šéf automobilky PSA na autosalonu v Paříži

Na Spojené státy, vedle Číny nejdůležitější světový trh s osobními vozy, si brousí zuby celá řada automobilek včetně české Škodovky.

V rámci expanze mimo Evropu hodlá PSA rovněž uvést značku Citroën na indický trh.

Skupina PSA již v polovině ledna oznámila, že loni zvýšila prodej o sedm procent na rekordních 3,88 milionu vozů. Za růstem stálo převzetí Opelu, jež kompenzovalo pokračující pokles prodeje na čínském trhu. Odbyt značek Opel a Vauxhall v loňském roce dosáhl 1,04 milionu vozů. Prodej francouzských značek skupiny PSA, tedy Peugeot, Citroën a DS, klesl o 12 procent na 2,84 milionu vozů.

PSA má výrobní aktivity i v České republice, kde společně s japonskou Toyotou provozuje kolínskou automobilku TPCA. Závod sice od roku 2021 kompletně převezme Toyota, bude v něm ale dál vyrábět automobily pro oba podniky.

Autoři: ,

Nejčtenější

Jawy jsou zas snem Indů. Perak se s velkou slávou vrací

Detail indické JAWY 300

Je neděle a v novém motosalonu Jawa v indickém Džajpuru je rušno. Čtyři zaměstnanci se nestačí otáčet. Na barové...

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Autofotka týdne: Punková octavia hvězdou pražské autovýstavy

Hot rody na výstavě Autoshow Praha 2019

Kvůli tomuto exponátu stojí za to vyrazit do Letňan na výstavu Autoshow Praha, která probíhá o tomto víkendu. V zadním...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Ojeté VW, škody a toyoty si cenu drží, nejvíc padá u aut z Francie

Ilustrační snímek

Trh mladých ojetin stále roste a pravděpodobně tomu tak bude i nadále. Zejména pokud dojde k avizovanému zdražování...

Další z rubriky

Od Alfy Romeo k Žigulíku. Víte, jak vznikala slavná automobilová loga?

Ferrari

Mohli jsme se chlubit svým novým horchem, balit dívky na sporťák SS a podivovat se nad geniální jednoduchostí vozítka...

Peugeot 405 je nezmar. Nově se vyrábí v Ázerbajdžánu

Peugeot Khazar 406

Pro mnohé je to automobilový pravěk, ovšem důkazem, že i v takové době vznikala auta, na která se nezapomíná, je...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Najdete na iDNES.cz