Za volantem často nadává 17 procent Čechů, sex v autě je moc neláká

  12:09aktualizováno  12:09
Téměř pětina tuzemských řidičů za volantem často nebo stále nadává. Vedou mladí motoristé do 29 let, mezi kterými jsou vulgární dvě pětiny. Asi osm procent řidičů naopak nenadává nikdy.

Zhruba 350 000 motoristů loni obdrželo pojistné plnění z havarijního pojištění. Průměrná cena za opravu auta po nehodě byla 49 000 Kč | foto: PČR

Vyplývá to z průzkumu pro ČSOB Pojišťovnu a ČSOB Leasing mezi více než 3800 motoristy.

Nejméně nadávajícími řidiči jsou lidé nad 60 let. Nikdy v autě nenadává 11 procent seniorů a 45 procent jen ve výjimečných případech. Zhruba třetina pak používá vulgarismy občas.

Více než dvě třetiny Čechů za volantem tolerují pití a polovina konzumaci jídel. Převážení živých zvířat nevadí 44 procentům žen a 30 procentům mužů. Pro sex v autě by naopak bylo 14 procent mužů a jen čtyři procenta žen. Kouření nevadí sedmi procentům žen a desetině mužů.

Vysněným autem je pro 11 procent řidičů škoda, pět procent by volilo volkswagen, čtyři procenta ford a tři procenta audi stejně jako BMW. „Klasické automobilové ikony snů jako Ferrari, Lamborghini nebo Porsche se v odpovědích víceméně neobjevily. Naopak pokud lidé měli uvést i model vozu, nejčastěji se objevoval Kodiaq a Karoq,“ uvedl ředitel týmu Strategie&Design ČSOB Leasing Petr Neuvirth.

Preferovanými barvami jsou černá a červená. Z vlastních úspor si auto pořizuje 72 procent Čechů, 15 procent na leasing a osm procent volí neúčelovou půjčku.

Dopravní nehodu zavinila více než třetina řidičů. Zhruba 350 tisíc motoristů loni obdrželo pojistné plnění z havarijního pojištění. Průměrná cena za opravu auta po nehodě byla 49 tisíc korun, v případě řádění živlů byla škoda v průměru 116 tisíc korun. Celkem devět procent řidičů nabouralo cizí auto a škodu nenahlásilo.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Levný mladý veterán jako investice: šance na zisk je u neúspěšných modelů

Skvělou investiční příležitostí nemusejí být jen veterány, ale i novější vozy, takzvané youngtimery. Jak rozeznat...

První oficiální obrázky nové Škody Octavie. Premiéra bude v listopadu v Praze

Nová generace Škody Octavia bude vypadat více jako kupé. "Bude mít podlouhlou, plynulou siluetu a výrazné přední i...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.

Najdete na iDNES.cz