

Po českých silnicích se tradičně pohybuje mnoho prototypů všemožných automobilových značek. Vývojová centra u nás mají automobilky, dodavatelské firmy, konstrukční kanceláře. A všichni potřebují své prototypy testovat také v reálném provozu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Redaktor iDNES.cz objevil na parkovišti pražského hotelu Mama Shelter prototypy BMW, které testují funkce autonomního řízení. Mnichovská značka předloni otevřela u Sokolova testovací a vývojový polygon zaměřený na technologie autonomního řízení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Prototypy mají v popisu práce testování nových technologií pro další vývoj asistovaných, propojených, částečně automatizovaných a autonomních komfortních funkcí vozidel.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Testovací vozidla slouží k záznamu dat z různých senzorů, včetně obrazových a zvukových záznamů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Testovací vozidla jsou vybavena různými mikrofony, čidly (jako radarové, ultrazvukové, GPS/lokalizační čidla) a kamerami.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Okolí testovacích vozidel je zaznamenáno na video a audio soubory a uloženo pro pozdější analýzu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW na vývoji svých systému automatizovaného řízení spolupracuje s dalšími partnery. Testovací vozy jsou vybavené technologiemi společnosti Qualcomm Technologies založenými na otevřené a modulární platformě Snapdragon Ride Platform.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Při dalším vyhodnocení záznamů slouží údaje z videí, audiozáznamů a čidel k vývoji a vylepšení algoritmů pro funkce asistovaného, propojeného, částečně automatizovaného a autonomního řízení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Videozáznamy se používají pro vyhotovení statických a dynamických dopravních objektů. Těmi mohou být dopravní značení, automobily, motocykly, cyklisté atd. s jejich individuální polohou a pohybem ve vztahu k testovacímu vozidlu stejně jako poloha a pohyb chodců. Pro výpočet možného pohybu chodců, například když má osoba v úmyslu přejít přes ulici, je možné také analyzovat směr jejího pohledu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
„K záznamu údajů různých čidel, včetně obrazového záznamu prostředí vozidla a zvukových záznamů interiéru vozidla používáme naše testovací vozidla, označená odpovídajícím způsobem,“ popisuje automobilka.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW spolupracují se společností Qualcomm na vývoji autonomního řízení dlouhodobě, objem spolupráce se stále zvětšuje.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Automobilka BMW otevřela v roce 2023 v Sokolově testovací a vývojový polygon pro vývoj systémů plně automatizované jízdy a parkování, ve kterém je možné kombinovat virtuální simulace a reálné testování. Některé funkce ovšem potřebuje testovat v provozu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW – Qualcomm Data Collection Vehicle
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz