V pražském Intercontinentalu se budou prodávat vozy značky Rolls-Royce

  • 9
Britský výrobce luxusních aut Rolls-Royce otevře své první autorizované dealerství v Česku na jaře příštího roku. Bude umístěno v lobby hotelu Intercontinental v Pařížské ulici v Praze. Dnes to oznámili zástupci společnosti.

Prodej na českém trhu má mít na starosti jeden z dealerů mateřské skupiny BMW, společnost CarTec, která začínala v roce 2002 s prodejem aut v Ostravě.

Letos se v Česku prodalo již 12 vozů britské značky, loni to bylo šest aut za celý rok. Podle statistik Sdružení automobilového průmyslu je v Česku registrováno okolo devadesáti vozů Rolls-Royce, jejichž průměrné stáří je kolem 11 let.

„Určitě chceme prodávat více vozů, než se v Česku registruje nyní. Bude to dvojciferný počet,“ uvedla Eva Kadlecová z CarTecu.

V Praze půjde o 132. dealerství značky ve světě. Bude zajišťovat i servis vozů Rolls-Royce v prostorách v pražské Průběžné ulici. Někteří mechanici byli podle majitele CarTecu Karla Kadlece už v Británii na školení. Celkem má značka v kontinentální Evropě 17 dealerů.

S úpravami v prostorách hotelu Intercontinental se začne po novém roce. Podle vyjádření zástupců značky by pražská prodejna rollsů na začátku Pařížské, která je ulicí luxusních značek, mohla otevřít v březnu. Podle Kadlece ovšem dokáže CarTec nedočkavé zákazníky uspokojit už teď, ještě před otevřením showroomu.

Rolls-Royce na konci minulého roku otevřel nový autorizovaný servis ve Vídni, který je určen i pro Čechy, Slováky, Maďary a Slovince. Do té doby museli majitelé rollsů z Česka jezdit na servis do Drážďan nebo Varšavy. James Crichton, ředitel Rolls-Royce Motor Cars pro Evropu prozradil, že dealera pro Česko hledali rok. Podle velvyslankyně Velké Británie v ČR Jan Thompsonové, která se uvedení světoznámé značky do Česka zúčastnila, je otevření pražského dealerství důkazem důvěry v ekonomiku země.

Rolls-Royce Motor Cars patří od 90. let do skupiny BMW a stále klade důraz na ruční práci. V nové fabrice v britském Goodwoodu jsou tak prý roboty jen v lakovně. Konkurenční Bentley ze skupiny VW znovu otevřel prodejní centrum v Praze v roce 2012.

V současnosti nabízí Rolls-Royce tři modely v sedmi modifikacích. Základem je Phantom, který doplňuje menší Ghost a kupé Wraith, to je páteř modelové řady, ta ale čítá i další modely (prodloužené verze, kabrio). Na autosalonu ve Frankfurtu se příští týden představí novinka v podobě kabrioletu Dawn, o kterém Crichton říká, že „je sexy“, což je na umírněnou aristokratickou značku, která je jakýmsi ambasadorem Británie, nezvykle odvážné prohlášení.

Loni Rolls-Royce, slavící letos 111 let od založení, zvýšil celosvětový prodej o 121 procent na rekordních 4 063 aut. Nejdůležitějšími trhy značky jsou Spojené sáty, Čína, Velká Británie a Rusko.

Typický zákazník Rolls-Royce má podle šéfa značky pro Evropu Jamese Crichtona jmění přes jeden milion dolarů. Takových lidí je podle výzkumů, které si značka nechala udělat, na světě přes 13,7 milionu a jejich počet prý v těchto letech roste šestiprocentním tempem. Drtivá většina si objednává vůz na zakázku, značka na to má speciální program pojmenovaný Bespoke.

,