Čtvrtek 13. května 2021, svátek má Servác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 13. května 2021 Servác

Diskuse k článku

Prodeje dieselů opět rostou, na českém trhu vládnou škodovky

I když celoevropské statistiky prodejů nových vozidel za říjen ještě nebyly zveřejněny, informace z několika trhů ukazují, že pokles zájmu o dieselová auta se zastavil a alespoň v uplynulém měsíci jejich prodeje znovu rostly. Konkrétně v České republice a v Německu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M70a55r90e43k 18J58a40n77e57č28k53a 1787426743201

Ať si říká, kdo chce, co chce, tak i nejnovější diesely a emise, neemise smrdí furt.

0/0
8.11.2019 20:18
Foto

P11e83t67r 87M65i96c44h33a34l 2590674201592

Protože je v tom řepka.

0/0
10.11.2019 19:17
Foto

J27i81ř27í 78B84r57u23t43o96v66s41k20ý 2250738152500

Volvo 3 roky staré, 500 koní 8x4,výfuk stále jako nový, uvažoval jsem chytat spaliny do pytlíků a pak to prodávat v Japonsku jako čerstvý horský vzduch ,tolik k emisím

0/0
7.11.2019 17:57
Foto

P97e53t93r91a 16B29r51o53d91o25v35á 7365315665831

No když se na benzínovou fabku čeká půl roku... Ne každý má čas..

0/0
7.11.2019 16:51
Foto

P49e47t79r 59M74i10c73h92a84l 2610764131262

Dalo se to čekat. Diselgate vyšuměla do ztracena a výhody naftových motorů jsou pro delší nájezdy kilometrů pořád nesporné. Navíc dnešní diesely jsou podstatně čistější, mimo jiné i díky té aféře.

+2/0
7.11.2019 11:10
Foto

P35e77t50r 32P38o81s35p15í73š28i52l 4978394726866

Jenže u Škodovky je v reálu volba mezi benzínovým litrovým tříválcem a dieselem. Cukající a žravou 1,5 tsi nepočítám.

+1/−1
7.11.2019 8:44
Foto

J68i31ř86í 21S40e82h90n71a44l 6245398502336

Tu 1.5 TSI mate, nebo jste o ni slysel jen v hospode od lidi co ji taky nemaj? Momentalne je to v tech strednich vykonech mozna nejlepsi motor na trhu. V oktavce se to spotrebou vejde pod 6, je to krasne tichoucky, bez vibraci, naprosta pohoda. A samozrejme naftak o stejnym vykonu si to namaze na chleba.

0/0
7.11.2019 11:02
Foto

P59e19t39r 39M25i34c27h23a74l 2130964491402

Tak on ten motor problémy měl:

https://www.autosalon.tv/novinky/bonusy-k-tv-poradu/skodovka-uznala-potize-benzinoveho-turbomotoru-1-5-tsi-chysta-svolavaci-akci

Předpokládám ale, že je VW vyřeší, nebo už vyřešil. Výhledové o tomto motoru taky uvažuji, pokud nebude něco lepšího.

0/0
7.11.2019 11:13
Foto

J77i74ř29í 37S60e44h36n86a33l 6625738642726

Tak to snad ani neni problem motoru jako takovyho, ale nekterejch jeho aplikaci v kombinaci se SW v ECU a evidentne to jde fixnout. Mame ho v jedny asi rok stary Oktavce a je to zatim bez problemu.

0/0
7.11.2019 16:04
Foto

P42e43t16r 15M18i98c41h11a54l 2640874221822

Může být. Jen jsem reagoval na to, že ten motor prostě problémy měl.

0/0
10.11.2019 19:19
Foto

M15a54r72e93k 27Š88t71ě98t15k26a 4511168622933

Co jiného se dnes nabízí pro někoho s nájezdem +20-25 tisíc km ročně než diesel? Navíc všechna nová firemní auta jsou kupována také jako nafťáky, i Scala apod.

+4/0
7.11.2019 7:56
Foto

Š23i46m35o55n 65M74a52r90t83y17n68e94k 7973175393326

Třeba něco s benzínovým motorem?

0/0
7.11.2019 8:23
Foto

J20i40ř25í 77S39e81h24n39a44l 6845928722376

Zajimavy tvrzeni, akorat to neni pravda. Benzinovy motory jsou normalne k dispozici a ja treba jiny nekupuju, a to ani do firmy, ani soukrome. Presne na ten najezd co pisete, 20-30 tisic rocne. Koupit si muzete co chcete.

0/0
7.11.2019 11:05
Foto

I27v63a97n 54K14o28p64t29a 5187322471397

No tak pro 20-25.000km/rok bych ještě volil (volím) benzín. To není extra velký nájezd, 25km (diesel se sotva ohřeje, olej) do práce a zpět + 2 dovolené.

0/0
8.11.2019 9:52
Foto

M23i70l65a34n 32R90e63z69n81i15c21e90k 1838630408322

Asi ano, pokud odmyslíte individuální preference, čistě objektivní optikou bych řekl min. 30 tis. ročně a víc. Já mám nájezd cca 25 tis. ročně, délky tras hodně různorodé, ale nedám na 2.0 TDI dopustit (koupeno za cenu benzínu v akci). Dlouhodobý průměr spotřeby 5.2 l.

Navíc nové motory s označením EVO se budou ohřívat díky oddělenému chlazení podstatně rychleji. Taky je docela rozdíl, zda vyjíždíte s autem z garáže nebo celou noc stydne venku. Nicméně každý pohled na palivoměr a návštěva čerpací stanice je důvod úsměvu, ani hodnoty začínající čtyřkou nejsou vůbec výjimečné a to si benzínem neužijete ani omylem;-)

Na delší štreky ideální. Poslední měření Zalakaros v Maďarsku 700 km, průměr 87 km/hod na zimních pneu, naložený vůz 4 pasažéři a plný kufr. Výsledný průměr přesně 5.0 litru/100 km.

Firemní flotila je celá na naftě, škoda jen, že hodně 1.6 TDI s pětikvaltem, to je asi nejhorší kombinace, co koncern vyprodukoval.

0/0
14.11.2019 19:27
Foto

J95o20z79e80f 79H63r65i52c70i49š93i88n 4743130120186

Rozumí někdo této větě.

Podobný vývoj byl zaznamenán i v Německu, kde v říjnu prodej naftových automobilů vzrostl o 9,6 procenta na 30,9 %

0/0
7.11.2019 5:58
Foto

M76a48r26t20i57n 15S22e92d38o13n54a 2225526166699

Mel by kazdy kdo logicky uvazuje. Z 21,3 % vzrostl o 9,6% na 30,9 %.

0/0
7.11.2019 6:08
Foto

J49o86z42e32f 96H51r65i59c59i15š22i63n 4813960730946

Tak to by ale byla pak pohádka o růstu podílu prodeje a ten vzrostl o 9,6 procentuální bodů.

Spíše to chápu jako růst o 9,6 procent s podílem dieslů 30,9%. Je to sice stále na nejnižší úrovni od října 2000, ale klesající trend se nyní zastavil.

Nic to nemění na tom že na idnes přestali po sobě číst a cílem není něco sdělit ale udělat článek aby na nej lidé klikali.

0/0
7.11.2019 6:41
Foto

I78v12a12n 23K45o47p30t73a 5897972851527

Mezimesicni rozdíl 9.6% a v říjnu mají podíl 30.9%. Jevto napsané stručně jasné a srozumitelné.

0/0
7.11.2019 6:39
Foto

M75a18r52e10k 63D78o53l12e42ž79a15l 5652219874661

Včera tady v Bristolu UK odhlasovali že od roku 2021 zakáží vjezdu dieselu do centra

0/0
7.11.2019 5:40
Foto

D15a44n51i39e95l 63P18a74n19e49k 6922341122650

To jsem zvedav jak budou zavazet obchody a restaurace v centru :-)

0/0
7.11.2019 9:04
Foto

D67a41v97i64d 23P82e50t61r 7220986120525

Dnešní dieslový motor je takový, že ovzduší moc neznečišťuje. Jen CO2+voda-produkty hoření, ale skoro nic dalšího. nedá se to srovnat s tím, co šlo (či jde), ze starých naftových náklaďáků.

Ovšem CO2 u spalovacích motorů bude vždy (hoření: uhlovodík+kyslík=CO2+voda).

Elektromobily (zatím) mají dost nevýhod (vysoká cena baterie, dlouhá doba dobíjení, velká hmotnost baterie a malá výdrž-počet opakovacích cyklů).

+6/0
7.11.2019 4:38
Foto

M71i61k98u96l45á12š 57K79a24l39i48n67a 1882873675

Do baraku mi nesmi nic pod obsah 1.9 a smi jen diesel :)

+4/0
7.11.2019 2:02
Foto

D42a43v59i70d 54P50e45t73r 7470166110975

Vybírám si auto podle jiných parametrů, než jen obsah motoru. výkon sice souvisí s výkonem motoru, ale není to jen objem.

Hledím na rychlost, kroutící moment pro obvyklé rychosti (=zrychlení), bezpečnost a na spotřebu.

+2/0
7.11.2019 4:41
Foto

L14i26b52o31r 51M37o53u91č55k75a 1228137895762

takze VAG 2.0 TDI ?

0/0
7.11.2019 6:04

Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

Procházku vypnu, slibuje Rakić. Uznávaný sudí analyzuje: Dokázal by to, ale...

Premium Z Jiřího Procházky se mezi konkurenty polotěžké váhy UFC (93 kg) stává žádané zboží. O novou dvojku divize si hlasitě...

Nejproočkovanější země světa zavádí tvrdá opatření. Covid mají i očkovaní

Premium Na Seychelách vyskočil součet všech případů za více než rok pandemie v posledních třech dnech o třináctinu. Problém je...