Český trh v říjnu meziročně rostl o 1,17 %, v součtu celého roku se však prodává méně nových osobních aut. Trh klesl od ledna do října meziročně o 7,23 % (z 227 488 kusů loni na 211 045 ks, tj. o 16 443 ks).
Nejprodávanější vozy na českém trhu v říjnu 2019 (kusů)
|
První je značka Škoda se 72 657 registrovanými osobními vozy (34,43%), následují Volkswagen – 17 518 ks (8,30%), Hyundai –15 963 ks (7,56%), Dacia –12 954 ks (6,14%), Peugeot –9589 ks (4,54%), Toyota – 8545 ks (4,05%). Z hlediska paliva celoročně vede benzin se 69,9 %, podíl nafty činí 27,35 %. Zajímavé ovšem je, že v říjnu se podíl dieselu po dlouhé době zvedl nad 30 procent, konkrétně na 30,67 %.
Podobný vývoj byl zaznamenán i v Německu, kde v říjnu prodej naftových automobilů vzrostl o 9,6 procenta na 30,9 %. Je to sice stále na nejnižší úrovni od října 2000, ale klesající trend se nyní zastavil, uvedl Reinhard Zirpel, prezident sdružení dovozců VDIK. Německý trh nových osobních aut v říjnu celkově rostl o 13 procent na 284 593 vozidel. Procentuálně nejvíc rostly Porsche, Audi, Tesla, Alfa Romeo a Renault, zatímco značky Opel a Dacia měly špatný měsíc.
Nejistota ohledně brexitu se naopak podepsala na téměř sedmiprocentním propadu britského trhu s novými osobními auty (-6,7 % na 143 251 kusů). Jde o pokles už osmý měsíc řadě. Zajímavé ovšem je, že skoro desetinu (9,9 %) prodejů tvořily vozy s alternativními pohony (14 231 kusů). Lídrem ostrovního trhu je Ford, následovaný Volkswagenem.
22. srpna 2019 |