Prodej Opelu není definitivní. Fiat má stále šanci i zájem

  20:45aktualizováno  20:45
Italská automobilka Fiat má i nadále zájem o německého rivala Opel. Uvedl to dnes generální ředitel společnosti Sergio Marchionne.

Ilustrační foto | foto: Opel

Podle víkendové dohody by měli většinový podíl v Opelu získat kanadsko-rakouský výrobce automobilových součástek Magna International a ruská Sberbank.

"Zájem přetrvává, nezáleží to na nás," prohlásil Marchionne. "Dohoda (s firmami Magna a Sberbank) není technicky dokončena," upozornil.

Podle víkendové dohody získá Sberbank v Opelu podíl 35 procent a Magna dalších 20 procent. Dosavadní mateřská společnost Opelu, americká General Motors, jež v pondělí vyhlásila bankrot, si ponechá 35 procent. Zbývajících deset procent získají zaměstnanci.

Společnost Sberbank ve čtvrtek naznačila, že svůj podíl v Opelu časem prodá. Dodala však, že bude o prodeji podílu uvažovat až po dokončení restrukturalizace Opelu.

Opel zaměstnává ve svých čtyřech německých závodech zhruba 25.000 lidí, automobily ale vyrábí i v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii.

Automobilka tento týden získala ze státních zdrojů prvních 300 milionů eur (zhruba osm miliard Kč) z dohodnutého překlenovacího úvěru v celkové hodnotě 1,5 miliardy eur.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku
Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku

Na 7. září připadá Světový den Duchennovy svalové dystrofie. Tímto vzácným genetickým onemocněním trpí i Jaroslav, který je v současnosti plně odkázaný na pomoc druhých.

Najdete na iDNES.cz