Přestože prodej nových aut v Evropské unii nadále klesá, vypadá to, že evropský automobilový sektor těžce zasažený koronavirovou krizí se pomalu začíná zotavovat. Propad prodeje se totiž v červenci a v srpnu oproti březnu a květnu zpomalil. V květnu se prodej propadl o více než 50 procent a v dubnu dokonce o 76 procent. V červnu již propad zpomalil na 22 procent.
Auta se příliš nenakupují ve všech zemích Evropské unie. Z největších zemí nejvýraznější propad – o 40,6 procenta – zaznamenalo Španělsko. V Itálii se prodej snížil o 38,9 procenta a ve Francii o 32 procent. V Německu, které je největší evropskou ekonomikou, prodej klesl o 28,8 procenta.
V červenci však sedm z 27 členských zemí zaznamenalo růst prodeje, mimo jiné i Francie a Španělsko. V srpnu byl jedinou zemí, kde prodej rostl, Kypr.
Prodej od počátku roku klesl všem automobilkám. Pozici jedničky na evropském trhu si nadále drží skupina Volkswagen, které za osm měsíců klesl prodej o 29,8 procenta na téměř 1,6 milionu vozů. Podíl Volkswagenu na trhu za osm měsíců mírně stoupl na 26,1 procenta. Součástí Volkswagenu je i česká Škoda Auto, jejíž prodej se za leden až srpen snížil o 22,5 procenta a podíl na trhu v EU činil 5,8 procenta.
V červnu Evropské sdružení výrobců automobilů odhadlo, že prodej aut v zemích EU letos klesne o rekordních 25 procent na 9,6 milionu. Pokud se předpoklad naplní, prodá se v Unii nejméně aut od roku 2013, kdy odvětví ukončilo šestiletý propad po finanční krizi.
Na odvětví doléhají dopady opatření zavedených proti šíření koronaviru. V lednu, tedy před vypuknutím pandemie nemoci covid-19, sdružení počítalo s dvouprocentním poklesem prodeje. Loni se v Unii prodalo 12,8 milionu osobních aut.