Diskuze
Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroauta
Děkujeme za pochopení.
M62i62r55e63k 50G21a66j35e31r
Uplne vsichni jste tu pri diskusi o rekuperaci zapomneli na pripad, kdy se nejezdi jen po rovine, ale take do kopce a z kopce (drive se jezdilo s kopce). Pak je ta rekuperace o dost vetsim prinosem. Extremnim pripadem je takove San Francisko, kde je spousta stopek prave pri jizde dolu. V Praze leckdo take musi casto do kopce a zpet. Takze zalezi, jaky ma kdo jizdni profil. Pravda je, ze pro toho, u koho prevazuji dlouhe jizdy po rovine nema hybrid s rekuperaci smysl.
M88i70c59h36a82l 19H74o26r34s44k86y
v číně to jezdí viděl sem to v dokufilmumaji nějaký výhody daňový tak kupujou elektrovozy
P29e15t66r 72O80u95ř97e20d85n60í22č71e51k
tzv. energeticky voyik za auto neni zadny novy vynalez..
R80o91b70i21n 10Ž63i41ž36k79a
Já tu rekuperaci shrnu sem:
Motorem (mimo extrémy typu sjezd Alp po okresce) nebrzdíte tak často, respektive já vůbec - když nepřidávám, tak vyřazuji - odprosťte se od toho srovnání s kolem a rychlostmi kolem 30 km/h.
Pro pohon auta v dálniční stotřicítce potřebujete jen pro překonání aerodynamického odporu u normálního auta (dejme tomu VW Golf vážící tunu) cca 1 MJ na kilometr. Bez toho se nikdy neobejdete, pokud se chcete někam dostat. Pokud byste jel 100 km tam a zpět po prázdné dálnici bez odporu pneumatik a ložisek, budete potřebovat 200 MJ.
Kdy může vstoupit do hry rekuperace? No samozřejmě při zastavení na konci. Tunové auto jedoucí 130 má nějakých 650 kJ. Ovšem jak vidíte, to vám nepřidá navíc ani celý jeden kilometr cesty, i kdybyste ji nepotřeboval na rozjezd.
Přejděme do reálného provozu. Tam totiž můžete navíc také potkat kamión, který se rozhodne předjíždět jiný kamión a vy budete muset brzdit (a je jedno jestli motorem nebo pedálem). Při snížení rychlosti na osmdesátku můžete teoreticky uložit 400 KJ, které vzápětí využijete na to, abyste svou rychlost nabral zpátky. Dejme tomu, že máte brutální smůlu a tohle se vám stane každých deset kilometrů, tedy dvacetkrát. V případě teoretického maximálního využití rekuperace jste dohromady ušetřil 8 MJ. Což je super.
Ale i v takhle ideálních podmínkách (zanedbaný odpor při zpomalování i zrychlování, 100% efektivita uložení a znovupoužití energie a zároveň i jízdní styl - pokud uvidíte kilometr před sebou dva kamiony vedle sebe, nebudete stát na plynu, ale zmáčknete spojku) jste získal 2,5 % energie navíc.
.
Ještě jsem si zkusil výpočet dráhy, na které auto samo zpomalí z 130 na 80 jen díky aerodynamickému odporu. Cca 1,6 km.
.
Je to hrubý výpočet, nechtělo se mi integrovat:-) ale přibližně to sedí, takže by rekuperace při brzdění byla ještě o to menší, o co dřív byste zjistil, že budete muset zpomalit. Samozřejmě v žádném z mých výpočtů nejsou započítané pneumatiky, ty bych musel dostudovat.
R46o88b34i85n 31Ž47i44ž56k94a
Na závěr jedna poznámka k Tesle - Model S má aerodynamický koeficient 0,24, což je o šestinu méně než mainstream (ten se pohybuje mezi 0,3 a 0,4, já jsem počítal s 0,3) . Musk prostě šel (správně) po tom, aby to auto mělo co nejlepší dojezd při běžném použití a když už nedokázal víc nafouknout baterky, díval se na jejich největší žrouty:-)
T46o10m29á35š 61Z48e45m89a59n
Spíš než tohle by se mělo řešit zdanění elektromobilů.
SIlnice se staví ze spotřební daně z paliv a nyní je čas zachytit nástup elektromobilů aby přísun peněz do výstavby a údržby byl zajištěn i v budoucnu.
R72o75b70e46r32t 67P13e63l94n25á37ř
V nekterych zemich jsou elektromobily dotovany aby se urychlil jejich nastup a Vy byste to chtel este zdanit? Jen at to u nas zustane jak to je, zadne dotace, ale ani zadne nesmyslne zdaneni...
P24a87v86e77l 86K35u90t71i21l
Další z důkazů, že autorovi tohoto článku to absolutně technicky nemyslí. Přesněji řečeno vůbec nemyslí. Jo hold někdo má a někdo nemá... Já kdybych napsal článek o neurochirurgii, možná by to znělo věrohodněji.
P25a64v75e15l 57R11i55e40d31l
Taky si říám, že místo takového vejšplechtu by měl začít studovat vyhlášku 50, bo mu jde pomalu o fleka.
M60i18r98e66k 65G81a66j52e29r
Největší a zatím jediná výhoda elektromobilu je ta, že neznečisťuje centra měst výfukovými plyny jako to dělají auta se spalovacími motory a hlavně naftové motory produkující jemné karcinogenní částice.
R29o80b58e23r50t 47P35e57l73n77á70ř
Tech vyhod je mnohem vice. Zapominate treba na rekuperaci ktera u klasickeho auta neni mozna. Zapominate na vyrazne jednoduzsi a tedy mnohem mene poruchovy hnaci system bez nutnosti prevodovky. Zkuste se zamyslet, treba Vas jeste neco napadne...
J59i15ř70í 27K20o12c18u63r93e60k
Ze všeho nejvíc to připomíná tendrovou parní lokomotivu. Tendr je ten "přívěs" s vodou a uhlím.
R14o83b28e27r78t 35P34e15l38n31á94ř
Je to podobne :) rozhodne bych spalovaci motor nahradil parnim strojem, akorat by bylo nutne obcas zastavit a prilozit do kotle...
R59o17b15e73r12t 41P41e43l10n12á38ř
Pan autor se opet predvedl, skoda ze mu nedochazi ze negativni ton a jednostranny pohled jaky je v clanku prezentovan vyrazne ubira na kvalite ktera je uz tak dost mizerna.
Reseni s privesnym vozikem vubec neni absurdita, naopak. Vtip je v tom, ze ucinnost takoveho systemu bude vevysledku lepsi nez kdyby motor primo pohanel kola. Duvodem je to ze generator narozdil od bezneho motoru bezi stale v optimalnim rezimu kde ma motor nejlepsi ucinnost. Rekuperace tomu pak jeste vyrazne prida. Ty reci o kardanu na konci clanku svedci o naproste nevedomosti.
Jinak existuje podobny koncept kde spalovaci motor nahrazuje plynova turbina - ta je docela mala takze se vejde pod kapotu a slouzi pouze k dobijeni bateriji (ma pomerne maly vykon). Spotreba plynu je pak zhruba polovicni oproti klasickemu autu predelanemu LPG. Zaroven to snizuje naroky na nutnou kapacitu baterije.
A jeste mala poznamka k ucinnosti elektromotoru - mnoho lidi zije v mylne predstave ze ucinnost elektromotoru je okolo 60%, veskutecnosti je to vsak hodne blizko ke 100%. Obycejny BLDC motor do elektrokola ma ucinnost 96%, motory v elektromobilech jsou na tom jeste lepe.
M48i54r79e58k 87G34a67j76e74r
Samozřejmě to absurdita je a účinnost celého řešení je velmi malá hlavně kvůli nutnosti táhnout další dvojici kol za autem. Největší ztráty budou při dalším valivém odporu a zvýšeném odporu vzduchu při rychlostech větších než zhruba 40 km/h. A nejde tu jen o spotřebu energie, ale celkovou ekonomiku řešení i nepraktičnost. Je to prostě přesně tak, jak je to komentováno v článku.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!