"Stala se prvním sériově vyráběným aerodynamickým automobilem na světě. Jejími tvůrci byli konstruktéři Hans Ledwinka se svým synem Erichem," říká kurátor Technického muzea Tatra v Kopřivnici Radim Zátopek.
Tatra 77 byla výsledkem snahy dostat aerodynamiku do běžných parametrů pro motorová vozidla se stejným cílem jako dnes, tedy zvýšení výkonu, zlepšení ovladatelnosti a snížení spotřeby pohonných hmot.
"Na pražském autosalonu způsobila zaslouženou senzaci. Nejinak tomu bylo na podzim téhož roku na autosalonu v Paříži. Už během března 1934 tak začala sériová výroba automobilů Tatra s aerodynamickou karosérií, vzduchem chlazenými motory uloženými vzadu a výkyvnými poloosami." Auto poháněl osmiválcový vzduchem chlazený motor T 77 o objemu 2 970 kubických centimetrů s rozvodem OHC a maximálním výkonem: 44 kW/3 500.
"Ten byl úspěšně odzkoušen při přejezdu rakouských Alp v říjnu 1933 a automobil díky němu bez problémů dosahoval rychlosti 150 kilometrů v hodině."
V době hranatých automobilů všech možných velikostí a značek působila Tatra 77 na své okolí jako přízrak a vzbuzovala obdiv. I ostatní značky se brzy vrhly do práce s aerodynamikou. "Triumf v podobě prvního sériově vyrobeného aerodynamického osobního automobilu však Tatře 77 nikdo nevezme," uvádí Radim Zátopek.
Podle kurátora tatrováckého muzea je Tatra 77 dodnes symbolem pokroku a budí rozruch všude, kde se objeví.
"Současní majitelé tohoto vozu mají v ruce klenot, jehož cenu nelze penězi vyčíslit. Ať už se jedná o muzea či fyzické osoby, všichni jsou na své Tatry 77 patřičně hrdí."