Princ Charles jezdí na víno, lije ho do nádrže

aktualizováno 
Následník britského trůnu Princ Charles je známý svým kladným vztahem k životnímu prostředí. A jako správný ekolog tak disponuje flotilou automobilů, které kompletně jezdí na biopaliva. Korunu jim všem nasazuje 38 let starý Aston Martin, který Charles nechal předělat na spalování biolihu.

Princ Charles a jeho rodina jezdí výhradně ve vozech poháněných biopalivy | foto: Profimedia.cz

Devětapadesátiletý Charles, princ z Walesu, je aktivním ekologem a již delší dobu se snaží jít příkladem britskému lidu. Každoročně tak vydává třeba zprávu o tom, jakou "uhlíkovou stopu" zanechávají on a jeho rodina na této planetě. Podle posledního vydání této zprávy snížila princova domácnost produkci CO2 meziročně o celých 18%. Toho Charles dosáhl mimo jiné i tím, že jeho kompletní flotila automobilů jezdí na biopaliva.

Aston Martin DB6Nejextravagantnějším kouskem je přitom 38 let starý Aston Martin DB6, který Charles kdysi dostal od své matky, královny Alžběty, ke svým 21. narozeninám. Tento vůz nechal Charles nedávno přestavět pro provoz na biolíh, který získává z přebytků produkce vinohradů. Biolíh je vyráběn vždy z aktuálního ročníku vína poté, co angličtí producenti vína dosáhou kvót, které jim dává EU. Biopaliva pro prince vyrábí společnost Green Fuels Limited.

Ta ale pro Charlese vyrobí více bionafty než biolihu. Na etanol totiž jezdí jen historický Aston Martin, ostatní automobily z jeho vozového parku spalují právě bionaftu. Jde o automobily značek Jaguar, Audi a Range Rover a všechny jsou shodně upraveny tak, aby mohly jezdit právě na čistou bionaftu.

Podle prvních zpráv princ používal bionaftu z řepkového oleje, ale v posledních letech jeho automobily tankují palivo, které má svůj původ v použitém oleji na smažení. Až tedy v londýně ucítíte vůni přesmažených hranolek, možná před vámi jede královský konvoj.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Najdete na iDNES.cz