Francie Citroën, Peugeot, Renault
Citroën
Ani v případě vozů značky Citroën nečekejte nic napínavého: nesou jméno po zakladateli André Citroënovi. Zajímavější spíš je, jak jeho rodina ke svému jménu přišla. Andrého předci byli holandští obchodníci s exotickým ovocem, odtud jméno Limoenmanovi. Když si chtěl Andrého dědeček tajně vzít svou lásku, přijal jméno Citroën – citron (celou historii čtěte zde).
Logo: Za úspěchem André Citroëna byl prý nákup patentu na šípové ozubení kol. Takže když se v roce 1919 rozhodl vyrábět auta, zvolil si jako logo dvě šipky z ozubení.
Peugeot
Také francouzské peugeoty připomínají své zakladatele, rodinu Peugeotů, která na začátku 19. století začala s výrobou oceli a ocelových čepelí. V roce 1889 nechal pokrokový Armand Peugeot v továrně postavit i první vůz, neohrabanou parní tříkolku.
Logo: Peugeotovic čepele z oceli byly pružné, rychlé a měly silné ostré zuby, přesně jako lvi. Navíc rodina pocházela z regionu Franche-Comté, který měl lva ve znaku. Proto si od rytce Justina Blazera nechala firma v roce 1847 vyrobit logo lva. Ten peugeotům zůstal, byť se mnohokrát změnil.
Renault
Žili byli tři bratři – Louis, Marcel a Fernand Renaultovi. Louis byl mladý inženýr s nápady, Marcel a Fernand zase měli obchodní zkušenosti a peníze. 25. února 1899 spojili síly a založili firmu Renault. Jejich společnost vyrábí automobily dodnes.
Logo: Nechme košilatých vtipů o tom, co by mohl znak Renaultu také znamenat, ve Francii představuje diamant. Mimochodem, na chladičích se objevil až v roce 1925, do té doby se na nich vystřídaly verzálkou psaná R, silueta auta, dokonce i tank FT-17.