Británie Jaguar, Rolls Royce, Ford
Jaguar
Původně se britská automobilka jmenovala Swallow Sidecar Company, později prostě SS Cars. Po druhé světové válce dostala tato zkratka opravdu nechtěný kontext, tak spoluzakladatel William Lyons navrhl jméno Jaguar, které firma používala pro své modely, které měly připomínat elegantní a rychlé kočkovité šelmy.
Logo: Když už se vůz jmenuje Jaguar, pak musí mít mrštnou kočku i ve znaku: pěkně celou a půvabně ve skoku. Případne jen jaguáří hlavu s výhružně vyceněnými tesáky.
Rolls Royce
Příběh královských korábů začal psát v roce 1904 konstruktér Henry Royce a obchodník Charles Rolls, kteří se rozhodli vyrábět nejkvalitnější automobily na světě, jimž propůjčili i svá jména.
Logo: Pokud věříte, že slavná soška na přídi zvaná Spirit of Extasy (Duch extáze) nebo také Silver Lady, Flying Lady či Emily, představuje bohyni Niké, mýlíte se. Ve skutečnosti je to Eleanor Velasco Thornton, milenka druhého barona Montagu z Beaulieu, která nerozpíná křídla, nýbrž za ní vlají šaty (příběh znaku Rolls-Royce čtěte zde).
Ford
Ford je sice původně americká automobilka, v Evropě je ovšem opevně usazená. Jednu evropskou centrálu má v Německu, druhou v Británii. První firma Henryho Forda Detroit Automobile Company sice zkrachovala, ta druhá, již založil se vstupním kapitálem dvacet osm tisíc dolarů, už nese jméno. Od základu změnila velkovýrobu vozů a založila skutečný automobilový průmysl.
Logo: Traduje se, že nápis v logu je autentickým podpisem Henryho Forda. Tak to vážně ne, stačí zkontrolovat Fordův podpis na Wikipedii. Stylizovaný zápis jména stvořil první šéfdesignér Childe Harold Willis, od roku 1972 je uzavřen v modrém oválu.